Ryggskyddet luktar amoniak

Såg att någon redan hade länkat till Paulun men jag fyller på ändå. Tränar en hel del och jag anser att han är väldigt kompetent. Ammoniak är en biprodukt som produceras när kroppen omvandlar protein till glukos. Glukos är som bekant det ämnet som kroppens celler använder som bränsle. Normalt används proteinet för att bygga upp muskler och kolhydrater används som för energi. Om man äter en dålig sammansättning av kolhydrater, protein och fett kan det resultera i att kroppen börjar bryta ner de egna musklerna i jakt på energi. Detta har hänt mig under riktigt hårda träningspass. De t-shirtar jag använde blev förstörda och det hjälpte inte ens att tvätta dem i 90 grader...

Försök äta mer pasta/ris/potatis/bröd och mindre kött vid måltiderna så kommer du sluta svettas ammoniak.

andersbrink skrev:
Dvs, du var hungrig. Även om du inte är diabetiker, ät oftare och mindre åt gången. Det mår lever och njurar mycket bättre av.

Lovar dej. Gsxr1100r käkar ofta. Fasiken konstant hela tiden, så där satt mina 95 pannor orkar inte med. Men det du säger är ett av dom bästa kostråden man kan ge.

Jaouws skrev:
Vill du inte lukta som en pundare så tvätta den med ½dl ättikssprit i vattnet så förvinner lukten. Funkar skitbra :brinnerup

Det där funkar skitbra!
Ett gammalt knep från cyklister använder sig av när deras tröjor luktar som ditt ryggskydd.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D