Ryggskyddet luktar amoniak

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Svettigt och varmt att köra, jag skönjer en svag amoniakdoft av ryggan, är det fler som har märkt av detta fenomen, måste vara nåt kemiskt.

bengan har rätt.. när kroppen är uttorkad och tömd på näring så får svetten en ammoniak-liknande doft.

henkeBoy skrev:
bengan har rätt.. när kroppen är uttorkad och tömd på näring så får svetten en ammoniak-liknande doft.
Låter som en rejäl bakfylla.

Körde Enduro i fredags då det var typ årets varmaste dag häromkring.
När jag stannade efter 30min kunde jag knappt andas eftersom hela jag utsöndrade ammoniak i väldiga mängder....

Man får ju sig en tankeställare....
:-/

Hmm... när pundarna tänder av och får abstinens så svettas dom och luktar sprit/lösningsmedel. Det är inte så att du tjyvknarkar för mamma och pappa? ;)

/Lucky9

GSXR1100R skrev:
Svettigt och varmt att köra, jag skönjer en svag amoniakdoft av ryggan, är det fler som har märkt av detta fenomen, måste vara nåt kemiskt.

Dvs, du var hungrig. Även om du inte är diabetiker, ät oftare och mindre åt gången. Det mår lever och njurar mycket bättre av.

Det värsta är nog att om du inte käkat något protein tas det ifrån det du redan har, dvs muskler, kontraproduktivt? JA

När du var här luktade du gubbe. Är det den lukten du känner?

/A. Nticimex

Vill du inte lukta som en pundare så tvätta den med ½dl ättikssprit i vattnet så förvinner lukten. Funkar skitbra :brinnerup

GSXR1100R skrev:
nja mest svett å salt ;)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...