Ryggskyddet i mitt Goretex-ställ

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kör med ett Gortexställ, och det sitter ett ryggskydd i. Det är ett par år gammalt.
Min fråga är: Räcker detta eller ska man köpa ett nytt? Kan kolla vad stället heter om så önskas, men bara om det behövs.

Jag litar inte 5 sekunder på de "insydda". De sitter helt enkelt inte tillräckligt tight på kroppen vid eventuell mark syning.

Ang bästa, så hade de ett test i BIKE för något nummer sedan.

Jag har själv Daineese Space (efterföljaaren heter Metal 2, eller något sådant, Orange färgat är det och kom tvåa i testet). Mycket nöjd med det. Sitter bra, är bekvämt (Man känner inte av det). :tummenupp

Kostar, ca 1400 tror jag.

Jag har inte testat det "live" om man säger så, men det känns som om det skulle skydda hyfsat. Skyddar dock inte skulderbladen, enda nackdelen med detta ryggskyddet.

Jag litar mer på ett som sitter fast thight mot kroppen än ett som kan röra på sig som dom som sitter i stället.
Rör det på sig några centimeter så skyddar det ju inte längre ryggraden.
Skyddet som sitter i stället är säkert bättre än ingenting men det som du spänner fast under stället är ändå snäppet bättre.

cRoC skrev:
Kör med ett Gortexställ, och det sitter ett ryggskydd i. Det är ett par år gammalt.
Min fråga är: Räcker detta eller ska man köpa ett nytt? Kan kolla vad stället heter om så önskas, men bara om det behövs.

jag litar inte en sekund på något av de ryggskydd jag stött på i något goretex-ställ. Jag vill ha ett ordentligt, tight skydd.

tror halvarsons van testet i bike. De har ett jäkligt fint skydd som är smidigt och följsamt och dessutom skyddar bra mot stick från fotpinnar, kvistar, stenar och annat man kan tänkas slå i när olyckan väl är framme.

Jag övertalade tösabiten att köpa ett sånt så nu vågar jag låta henne åka med.

De lösa går även att använda vid andra tillfällen som jag själv gör när jag åker snowboard..

inget annat än det bästa på marknaden duger, och knappt med det är jag nöjd.
likaså med hjälmar.
insydda skydd hjälper inte ett skit mot rullstol.

Tag då vet jag det, det blir ett nytt, riktigt bra skydd i vår.
Hoppas man kan ta ut det insydda.

Sänk hastigheten. Det är nog det säkraste.

Annars kan man ju köpa det bästa ryggskyddet och fortsätta svina. Oddsen för att man klarar sig ökar nog lite iallafall.

Själv kör jag med Alpinestars supertec. Funkar fint, varmt och gott nu på höstkanten.

Det brukar ju bara sitta "mjuka" skydd i gortex-ställen.... Liggunderlags-stuk lixom. Skulle ALDRIG lita på ett sånt....

/The one and only FrökenW

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...