Ryggskydd?

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Jag har sökt men inte hittat det svar jag vill.

Vad ska man ha för ryggskydd?
Vilket är säkrast?
Vilket sitter bäst?

Men framförallt är det säkerheten som är viktigast, priset spelar ingen nästan ingen roll när vi talar säkerhet.

Jag har kollat på Dainese wave2, men vet ju inte nåt om det så????
Någon som kan hjälpa mig lite? :)

Cyberdog skrev:

Vilket är säkrast?
Vilket sitter bäst?

Men framförallt är det säkerheten som är viktigast, priset spelar ingen nästan ingen roll när vi talar säkerhet.

Halvarssons ryggskydd och Dainese wawe fick bland bäst i test i någon bike blaska.
Kör själv med Dainese wawe 3 och är nöjd med det,har hängslor och njurbälte som får det att sitta på plats oxå.

R1 racer skrev:
Halvarssons ryggskydd och Dainese wawe fick bland bäst i test i någon bike blaska.
Kör själv med Dainese wawe 3 och är nöjd med det,liksom hängslor och njurbälte som får det att sitta på plats oxå.
Funkar bra... (hur sitter puckarna R1 racer?)

Jag har också Dainese Wawe. Blir nog inte mycket bättre än så. Jag är supernöjd. :tummenupp

Cyberdog skrev:

Vilket är säkrast?
Vilket sitter bäst?

Jag vet inte något om de andra ryggskydden på marknaden, men Wave sitter som berget på mig och jag frågade en massa människor som vet vad de snackar om innan och de sade alla att Dainese är det bästa. Det beror väl på din ryggform också iof..(som med hjälmar..ex Shoei vs Arai..beror på din huvudform). Hoppas du hittar rätt.

Är det inte många jackor/ställ som har inbyggda ryggskydd elller?

Audiman skrev:
Är det inte många jackor/ställ som har inbyggda ryggskydd elller?
Ja men jag skulle inte vilja klota med ett sånt ryggskydd... en liten sketen platta instucken i jackan tror jag inte på. Men men kan ha fel.

Jag har Alpinestars Supertech och är riktigt nöjd. men annars så tror jag på Dainese wawe eller halvarssons Track. I ett ryggskyddstest så var Halvarsson det enda ryggskyddet som klarade den andra och hårdare testnivån.
Hade jag köpt ett nytt skydd idag så hade jag satsat på något av dom två sistnämnda eftersom priset på dom är bättre än A-stars-skyddet.

Ryggskyd

Hej halvarsons ryggskyd är stort och blir varmt! men sitter kanonbra! dom små plattorna som sitter nerstuckna i en del jackor är totalt värdelösa!! Alla skydd ska sitta fast på kroppen, även då du far i backen!! mvh// Jonny trajja :tummenupp
Cyberdog skrev:
Vilket är säkrast?
Vilket sitter bäst?

Har själv ett från Halvarsson som jag starkt kan rekomendera!
Kostar ca 1300:- och sitter riktigt bra. Ska tydligen vara ett av de säkraste ryggskydden (om man ska tro han som sålde det).

Jag har nån UFO-platta tror jag, massa små plattor i vartannat iaf. Kostade väl 800.

Ingen aning om hur bra det är, det sitter rätt skönt åtminstone.

Jag köpte ett Ultimate stuff akira 7, fick bra pris på det :tummenupp

Hoppas det funkar :gnissla

Kör med Halvarsson Track skyddet. Köpte det just för att det var bäst i Bikes ryggskyddstest. Känns iaf jättebra, kanske lite varmt, men man känner sig "säker" med det på ryggen.

Dainese's Wave skydd är väl, som alla säger, oxå ett bra alternativ tror jag.
När det blir dags för nytt ryggskydd skulle jag kunna tänka mig inhandla Dainese's Gilet Wave. Tycker det verkar smidigt med ryggskyddet i en sådan väst, men vad vet jag? Synpunkter?
Dainese Gilet Wave

MVH
/PL0J

Nursey skrev:
2054075 Dainese Wave finns ju i en hel del storlekar..så de skall passa alla längder :tummenupp

Det är ju det siffran står för.. wave 1, 2, 3 är ju storlekarna. :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...