Race Ryggskydd vad funkar o inte...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kollar efter ett nytt ryggskydd värt namnet o som kan ta upp stötarna bättre än jag tror mitt idag gör (Knox motoline) som har tio år på nacken o är inte av det hårdare slaget/skalet.. Har kollat här o hittar dock inte så mycket av vad som rekommenderas eller liknande av er raceputtar! Någon skrev om Spidis värstingskydd o så, har testat en del olika oxå spidis grejjer. Vill nu höra vad ni är nöjda med o vad som inte funkar för er..

Jag gillar Halvarssons track. Annars är det Dainese som gäller enl mig.

Kan bara instämma med Boris JR

kör själv med Dainese

Bike gjorde väl ett test förra året, ett sånt där grundligt med test av olika typer av stötupptagningsförmåga mm...

Kommer inte ihåg vilket som var bäst :rolleyes:

#space skrev:
Kollar efter ett nytt ryggskydd värt namnet o som kan ta upp stötarna bättre än jag tror mitt idag gör (Knox motoline) som har tio år på nacken o är inte av det hårdare slaget/skalet.. Har kollat här o hittar dock inte så mycket av vad som rekommenderas eller liknande av er raceputtar! Någon skrev om Spidis värstingskydd o så, har testat en del olika oxå spidis grejjer. Vill nu höra vad ni är nöjda med o vad som inte funkar för er..

Det här kanske kan vara lite vägledning?
http://www.bike.se/utrustning/index.php?type=7

Hoztic skrev:
Sen kan man ju fråga sig varför dom har med en dt50mx bland ryggskydden? Det måste vara otroligt obekvämt med en sån innanförstället, fast tack vare fjädringen är den nog väldigt stötupptagande :hihi

:lol
Precis vad jag tänkte när jag såg listan. Säger väl en del om moderatorerna där. Ingenting läggs ju upp förrän en moderator har kollat igenom det hör jag för mig. Verkar inte vara faktagranskning utan bara att det inte är förolämpningar etc.

Nåja, man får väl använda ett ställ med större ryggpuckel för att få plats med en DT50 i så fall :lol

Jag kör med Dainese, funkar bra. Men skulle helst vilja ha en väst istället. Har dock aldrig hittat någon i rätt storlek.

tuppjuck skrev:
:lol
Precis vad jag tänkte när jag såg listan. Säger väl en del om moderatorerna där. Ingenting läggs ju upp förrän en moderator har kollat igenom det hör jag för mig. Verkar inte vara faktagranskning utan bara att det inte är förolämpningar etc.

Nåja, man får väl använda ett ställ med större ryggpuckel för att få plats med en DT50 i så fall :lol

Man kanske ska vara lite skeptisk till deras nästa ryggskyddstest iaf? :hihi

Har kört med Daineses Safetyvest i mer än 5 år, och tycker att den funkar bra. Tog dock ur lite av stoppningen längst upp vid nacken eftersom det blev för tajt i öppningen på skinnstället annars.

Penguin skrev:
Har kört med Daineses Safetyvest i mer än 5 år, och tycker att den funkar bra.

Drog i backen hyffsat ordentligt förra säsongen och då gick mitt Dainese sönder Har nu köpt Alpinestar Supertech, tjockt som fasen så det lär ju ta upp stötar bra =)

Medin skrev:
Drog i backen hyffsat ordentligt förra säsongen och då gick mitt Dainese sönder Har nu köpt Alpinestar Supertech, tjockt som fasen så det lär ju ta upp stötar bra =)
Är du testpilot :7peta

#space skrev:

Eftersom du åkt med Knox tidigare, testa Knox Contour, kommer nu snart som väst också.

//D

Har själv kört med Dainese Safetyvest och även kraschat med densamma, den sitter bra och gör sitt jobb fint...aningens varmt dock, men det får man väl ta för säkerheten... :näsblod

Köpte själv Halvarssons track igår hur jävla go som hels eftersom den formar sig efter ens rygg :tummenupp

Dainese wawe 3

Hängslor och typ njur bälte på det,sitter som gjutet.

Fick höga betyg i nåt bike test de gjorde.
För mig att det kom 2: eller på delad 1:a plats i testet (rätta mig om jag har fel)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon