OCh detta baserar du på vad? "Bäst i test" vet vi ju redan att det inte gäller eftersom det är baserat på pengar. Finns det några andra vetenskapliga tester som backar upp din påstående eller?
Men alltså. Tror du på allt som skrivs i tidningarna
Tror du att tidningar ger en opartisk granskning av marknaden för att ge konsumenter korrekt fakta?
Tidningar drivs för att folk ska tjäna pengar på att andra får läsa saker som dom tycker är roligt eller intressant.
Bike skrev i senaste eller näst senaste nummret att 600cc ofta är snabbare än en 1000cc i starter från 0- 100. Tror du att det är sant också?
Jag har krashat ett tiotal gånger på bana. Både på tävling och träning.
I början hadde jag mjuka skydd för jag ifrågasatte inte deras funktion. Och jag hade ju läst idiotiska tester som sa att dom va bra och därför brydde jag mig inte. Men ett par vurpor senare så ifrågasätter jag mjuka skydd kraftigt. Och nu kör jag alltid med skydd som har hårt skal och mjuk insida.
Att lägga ryggskyddet på låret och slå, är inte ett optimalt test, även om jag faktiskt litar mera på det än på dom tester jag kan läsa om i diverse tidningar ibland. Men det ger i alla fall en indikation på hur mycket jag kommer att slå mig när jag ramlar.
Jag hade ett ganska mjukt ryggskydd när jag krashade på Falkenberg för 2 år sen. Fick tillbringa 1 vecka på sjukan och två månader hemma på kraftig dos av mofin. Mesta skadan va på nacken som hade fått sig ett ryck eller vridning.
Men jag hade sjukt ont i ryggen eftersom jag gled av asfalten över kurbsen i ca 120 - 180km/h. Kurbsen klappade till i ryggen och jag hade fan ont i nästan ett år.
Jag har även haft mjuka skydd i skinställ som jag ramlat med. Och det är samma sak där. Dom skyddar skitdåligt, Har gjort illa båda knäskålar och armbågar.
Men när jag bytte ryggskydd och skinställ till modeller med hårt skall och mjuk insida, så har jag klarat mig oerhört mycket bättre.