Personligen tror jag inte det är ett bra test för att kontrollera hur bra ett ryggskydd är.
Jag tror faktiskt att tester i labb inte är så bra.
Kolla på biltester. Det finns olika tester där man simulerar olika saker för att testa en bil. Där flera bilar klarar sig superbra, just för att dom delvis byggs för att klara sig bra i tester. För det säljer.
Sen ser man i folksams mätningar att det inte alls är samma bilar som klara testerna bra, som skyddar personer i trafiken.
Snälla kan inte något helt oberoende här på sporthoj ta ett Halvarson track ryggskydd, lägga det på låret och klappa till. Sen göra samma sak med tex ett dainese eller spyke.
Och efter det, ta på sig ryggskyddet på ryggen och be en polare klappa till så mycket han kan på ryggskyddet. Och gämnföra dom olika.
Och sen skriva ett inlägg här. om han/hon upplever att skydden skyddar olika mycket.
Jag kan slå vad om att personen inte kommer våga göra testet på ryggen med ett "Halvarson Track". efter att först testat det mot låret.
För det skyddet suger verkligen drakballe.
Ang bröst/magskydd så pulade jag ett från mitt hockey axelskydd till en typ magplatta. Skyddet passar bra efter lite formklippning och snyggt sytt i kanterna igen. Billig variant som ändå käns säker..
Bara det att använda bröstplatta är ett upplyft mot tidigare.
Förra sommaren och sommaren innan såg jag nästan ingen som hade det.
Men nu börjar det dyka upp lite överallt. Även om dom flesta nog inte har det.
Sen finns det nog olika bra kvalitet på olika bröstplattor precis som på ryggplattor.
Och som alltid så är det ju så att den absolut sämsta ryggplattan eller magplattan oavsett tester är den som hänger i garderoben.