Ryggskott

Litet tips till er andra, efter en rejäl kur Diklofenak känns det som att man skiter ut fullstora tegelstenar och ska spricka från svanken till pungen. Har jag hört... :rolleyes:

Tänkte påpeka detsamma (har jag hört :) ), vuxenblöjja är att föredra :gnissla

Brukar köra varianter av rotationen och 'friktionsövningen' på morgonen direkt när jag vaknar då musklerna är avslappnade.

EDIT : Provade övningarna som var i filmen. Verkar vara good shit. :D

Last edited:
Jag testade dom där övningarna men det knakar inget åt mig. När man ska vrida höfterna åt sidan vrider jag så att knäna tar i sängen, självklart följer ryggen med lite med skuldror och en bit nedanför dom är i backen IAF. Dom andra två övningarna har jag dock svårare för så det är väl på dom ställena jag har mindre rörlighet. Får fortsätta göra dom övningarna morgon och kväll så kanske det blir bättre så småningom ;)

EDIT: För att knaka till ländryggen så ligger jag framstupasidoläge och vrider bak överkroppen samtidigt som jag trycker neråt på höften. Då brukar det knaka riktigt fint :tummenupp

Det knakar inte på mig heller men det måste det inte göra. Ryggskott kan sitta i mjukdelar likväl som i ryggkotorna. Men jag känner mig mjukare i ryggenefter att ha gjort övningen och det är det viktiga för mig. Igår klarade jag faktiskt av att gå nån kilometer till posten och meka lite efteråt.

Borra!

Har du provat att borra?

En gång blev jag liggande hemma med skitont i ryggen ett par dagar innan jag skulle
gå till tandläkaren.
Först tänkte jag boka av tandisen, men jag ville få det avklarat och tänkte att det var
väl lika bra att ta tandisen också när jag ändå hade så ont. Så jag gick dit.

Tandisen skulle borra i överkäken och hissade ner huvudändan på stolen så att
min kropp låg som ett uppochnedvänt U ("∩").

"Går det bra med din onda rygg?", frågade den omtänksamma tandisen.
"Nej!!!", sa jag.
"Men du måste ligga så här om jag ska komma åt.", sa den omtänksamma tandisen
och satte igång att borra utan pardon.

Efter en halvtimme kom ögonblicket jag bävat för när jag skulle försöka ta mig upp
ur tandläkarstolen.
Men till min stora förvåning var ryggvärken som bortblåst.
(Utan någon sorts smärtstillande medikamenter, varken för ryggen eller tanden.)

Back