Har börjar lära mig balansläget nu och lyckas köra några hundra meter med hojen, ibland upp emot en kilometer. Det skumma är att efter luftfärden, när jag lägger ner hojen igen så börjar den bete sig skumt. Trots att jag inte rör reglagen så rycker hojen som om den hostade. Känns som att den antingen misständer eller inte får soppa. Drar, motorbromsar, drar, motorbromsar osv och ganska osammanhängande dessutom. Håller på en bra stund efter slangning. Jag har märkt att om jag ger full gas när hojen håller på och rycker såhär så slutar det oftast men kommer tillbaks när jag släpper av på gasen och håller som sagt på en stund innan det slutar. Kan tillägga att jag kör med lite 2t olja i tanken pågrund utav att husorna smörjer dåligt, vet inte om detta kan ha någon betydelse i sammanhanget men skippar jag slangandet så kommer inte detta problemet. Vad kan det vara? Slut på soppa i fugen? Känns inte så troligt. Kanske är det vevhusventilationen som spökar? att hojen får in olja i motorn via luftburken så att den inte tänder som den skall? Ni som vet, hur beter sig en hoj där vevhusventilationen går upp i luftburken?
Tacksam för hjälp
Tacksam för hjälp