Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bergare skrev:Ryckig gång när ja släpper gasen å ger på igen... De börja efter att ja bytt luftfilter (org) men de kan juh knappast blivit felHojen är orginal, förutom slipon..

Rottisen skrev:Din TPS strular!! Jag hade samma fel på min hoj för en månad sedan. Det är lätt fixat. Ta och hissa upp tanken, ta lös TPS sensor(torx skruv) Ta och spruta in teflon olja( mycket ) ta en skruv mejsel och försiktigt vrid fram och tillbaka. Snåla ej med teflon sprejet, Du känner när den börjar gå lättare. häll ut de överblivna teflon oljan i Tps sensor, montera och du har en fungerade hoj igen![]()
P.s Om du gasar upp hojen över 4000 varv och släpper gasen, dör den då???
Hoppas detta kan va till hjälp, en ny TPS sensor kostar ju bara 1700kr
-01 har detta fel, man får det på köpet tyvärr
Rottisen skrev:en ny TPS sensor kostar ju bara 1700kr
-01 har detta fel,


majtii skrev:750 -00 är mekaniskt styrd. En vajer kostar 140:-![]()

preapus skrev:P.s Om du gasar upp hojen över 4000 varv och släpper gasen, dör den då???
Hoppas detta kan va till hjälp, en ny TPS sensor kostar ju bara 1700kr
-01 har detta fel, man får det på köpet tyvärr

preapus skrev:Jepp!! fabrikations fel på Suzuki Gsxr 1000 -01, Har inte hört någon som har haft strul med -02:ans TPS sensor![]()
Du behöver ingen powercommander för att kolla positionen på TPS:en, Du sätter bara hojen i dealer mod. Om din TPS strular kolla mina tidigare inlägg här. Det va Mc- Express som hjälpte mig med detta och han vet vad han pratar om![]()
[/QUOTE]Rottisen skrev:Jag tittade på dina tidigare inlägg. Det var jag som stratade tråden. Men inloggad som en polare :kocko
Hur sätter jag hojen i dealer mod? 4 sek fördröjning, så vänta en stund innan du vrider tps sensoren?? Nu hänger jag inte med![]()

preapus skrev:http://www.81x.com/bugman/gixxermods
På vänster sida TPS
Nu blev jag lite klokare... bara lite.Hur kommer jag in i dealer mode om jag inte har "mode select switch"
Men är det TPS eller STPS som inte vill vara med på min hoj ?
Jag är så förvirrad nu. Ska nog lägga mig istället
Tusen tack för att ni försöker hjälpa mig
edit: trött
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |