"Rutin" vid tankning?

Rutin vid tankning?

  • Sitter på hojen. Man ska vara snygg, även när man tankar

    Votes: 24 29.6%
  • Parkerar alltid så hojen lutar mot pumpen

    Votes: 31 38.3%
  • Parkerar alltid så hojen lutar från pumpen

    Votes: 2 2.5%
  • Har tjänare som fyller på åt mig

    Votes: 1 1.2%
  • Snabbtankningsgerät på rejshojen och endurancetank

    Votes: 0 0.0%
  • Ingen rutin, det blir som det blir. Yolo, osv.

    Votes: 23 28.4%

  • Antal röstningar
    81
Vad jag däremot är vaksam på, är omgivningen: finns det risk för rån tex? Om något inte ser bra ut, så kör jag vidare. Har alltid en plan för vad jag ska göra om det skiter sig...
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.
Men tänkte sen vidare och man har ju hjälm på sig som en kravallpolis, hätta på skorna och handskar med knogskydd, och har man väl börjat tanka så är det rätt bra tryck att duscha någon med bensinpumpen.
Mobil eller MC skulle inte vara en lågt hängande frukt för avskummet.
 
Brukar oftast sitta kvar på hojen, då det lättare går att få i rätt mängd bensin.

Gillar inte mecket med att behöva fiska fram ett kort och slå in kod och saknar verkligen möjligheten att "blippa". Vill kunna klara av depåstoppen sittande på hojen och utan att behöva ta av varken hjälm eller handskar.

Trodde jag var smart när jag signade upp mig för Circle Ks egen variant av "blippa" med hjälp av deras app. Visade sig funka sådär. Kamerorna på bensinstationen lyckades visserligen identifiera hojen, men var ju inte direkt smidigt att behöva öppna en app för att godkänna. Eftersom Face ID funkar sådär med hjälmen på innebär det då antingen att man behöver ta av sig hjälmen eller skriva in lösenordet till mobilen. Därefter upptäcker man givetvis att kortet som man kopplat till appen har internetköp inaktiverat så då måste man logga in på internetbanken med bankid, återigen med kod eftersom Face ID inte funkar.
 
Jag kan köra 30 mil på en tank, då är det skönt att kliva av och sträcka på sig.
Jag fyller tanken när jag håller hojen upprätt, alltså sitter på den, sen kan jag ta en paus i samband med tankning.
Alltså hjärndöd.

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.
Men tänkte sen vidare och man har ju hjälm på sig som en kravallpolis, hätta på skorna och handskar med knogskydd, och har man väl börjat tanka så är det rätt bra tryck att duscha någon med bensinpumpen.
Mobil eller MC skulle inte vara en lågt hängande frukt för avskummet.
 
Vad jobbigt att att vara så nervös att man inte ens kan stanna utan att man måste vara vaksam, har aldrig haft en sån tanke.
Men tänkte sen vidare och man har ju hjälm på sig som en kravallpolis, hätta på skorna och handskar med knogskydd, och har man väl börjat tanka så är det rätt bra tryck att duscha någon med bensinpumpen.
Mobil eller MC skulle inte vara en lågt hängande frukt för avskummet.

Jag är inte nervös. Har femton år av stridsträning bakom mig så... Men tankar ofta i Uppsala och där finns det nästan inga fredade områden från rånrisk och pistolbeväpnade skitungar. Bilrån har skett och skjutningar, knivrån mm är vardagsmat. Väldigt liten risk dagtid, men kvällar och nätter ska man välja rätt ställe att stanna på. Att jag kan ge rejält med stryk, hjälper föga mot skjutjärn (och lagens långa arm har synpunkter på övervåld - det enda våld jag vet :hihi ).

Iofs är det just träningen som gör mig en gnutta vaksam och paranoid - det sitter hårt i ryggmärgen.
 
Nog fick jag min dagliga motion som liten, framför allt åt jag mammas äckliga hälsogröt varje morgon (inte frivilligt vill jag tillägga). Så jag har råg i ryggen så det räcker och blir över, om nu någon skulle få den ljusa iden att försöka ge sig på mig eller min hoj i min som mest sårbara situation; när jag tankar, eller när jag pinkar. Oftast tar jag i alla fall nyckeln ur tändningslåset innan jag börjar betala med kortet.

Jag kanske jag låter kaxig, kanske borde jag få mig en läxa, vara med om en incident. Jag ser redan scenariot framför mig, det är sen kväll eller natt, ingen annan omkring, och så kommer dom ... gänget; de tre små grisarna som står och velar om dom ska påbörja rånet eller inte. Plötsligt plockar den ena grisen fram sin lilla mattkniv och säger nåt som jag borde uppfatta som hotfullt. Man hör ju lite dåligt, som sagt har man ju åtminstonne hjälmen på mig. Sen att jag är klädd i t-shirt, shorts och gympadojor är en annan femma, jag vill komma närmare naturen ... ?

Oftast är dessa ungdomar höga på något knark, så även om dom har självförtroendet av en elefant så har dom dessto sämre reaktionsförmåga. Så tar man bara av sig hjälmen lugnt, och säger "Du behöver den här också...", så går det alltid att använda den som skjöld / vapen mot deras kniv. Shoei är dessutom ganska lätta, att försvara eller attackera med hjälmen i händerna borde funka fint, jag har ofta tänkt på vad mer som går att göra med min J.O.
 
Jag tankar hojarna hemma... Har ett par 25 liters dunkar som jag fuller på macken me 98 oktan när jag tankar bussen..
 
Nog fick jag min dagliga motion som liten, framför allt åt jag mammas äckliga hälsogröt varje morgon (inte frivilligt vill jag tillägga). Så jag har råg i ryggen så det räcker och blir över, om nu någon skulle få den ljusa iden att försöka ge sig på mig eller min hoj i min som mest sårbara situation; när jag tankar, eller när jag pinkar. Oftast tar jag i alla fall nyckeln ur tändningslåset innan jag börjar betala med kortet.

Jag kanske jag låter kaxig, kanske borde jag få mig en läxa, vara med om en incident. Jag ser redan scenariot framför mig, det är sen kväll eller natt, ingen annan omkring, och så kommer dom ... gänget; de tre små grisarna som står och velar om dom ska påbörja rånet eller inte. Plötsligt plockar den ena grisen fram sin lilla mattkniv och säger nåt som jag borde uppfatta som hotfullt. Man hör ju lite dåligt, som sagt har man ju åtminstonne hjälmen på mig. Sen att jag är klädd i t-shirt, shorts och gympadojor är en annan femma, jag vill komma närmare naturen ... ?

Oftast är dessa ungdomar höga på något knark, så även om dom har självförtroendet av en elefant så har dom dessto sämre reaktionsförmåga. Så tar man bara av sig hjälmen lugnt, och säger "Du behöver den här också...", så går det alltid att använda den som skjöld / vapen mot deras kniv. Shoei är dessutom ganska lätta, att försvara eller attackera med hjälmen i händerna borde funka fint, jag har ofta tänkt på vad mer som går att göra med min J.O.
Det slutar nog med att du har kulorna i hjälmen bredvid dig på asfalten.
En fulfight på gatan med några påtända snorungar med kniv, knogjärn mm är ingen skönhetsupplevelse.
Den tiden då en fight på stan slutade när den ene stöp eller sprang är förbi, men du kör ju lättklädd så du springer säkert fort också.
 
Har tanken under sadeln på min så jag måste kliva av. O på förra hojen hade jag tanken under bakskärmen så fick kliva av den med ?
 
Sladdar in vid tappen, lämnar motorn igång, tar av mig handskarna, öppnar dragkedjan i jackan, fiskar fram plånkan, tar fram kortet, stoppar in i automaten, knappar kod, får tillbaka kortet, stoppar tillbaka i plånkan, plånkan in i innerfickan, väljer det billigaste, öppnar tanklocket, rycker åt mig pumphandtaget, tankar, slänger pumphandtaget på marken, stänger tanklocket, drar upp dragkedjan i jackan, tar på mig handskarna, lägger i en växel, dumpar kopplingen och åker iväg.

Lite olika förfarande beroende på betalningsautomat men om jag kan sitta kvar på hojen så gör jag det.

Justerade din text lite. Kände att du förskönade tillvägagångssättet lite mycket.
 
Justerade din text lite. Kände att du förskönade tillvägagångssättet lite mycket.
Nästan hela sanningen, du måste klämma in att jag tänder en tagg när jag fipplar fram det klonade kortet och att den glödande fimpen landar vid pumphandtaget och att det blir en fireburnis när jag drar iväg.
Du sabbar min image som helylle när du golar så här. :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top