Rulla igång en 1000cc?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
När jag körde Debutant/Rookie på -80 talet var det springstart som gällde..mycket träna blev det..kawa 1000, 253 kg torr..ettans växel, tre steg med max kraftsamling o sen på o ut med kopplingen i rätt tid så funkade det...missar man första så är det kört för då har man redan mjölksyra(iaf jag) o hela fältet sticker iväg :mad:

twin o stånka ska vi inte prata om..

Last edited:
HanneZ skrev:
2121042 Du bryter mot forumets regler!! :fakta

"Inlägg ska helst vara på svenska. I speciella fall går det bra med engelska, norska och danska."

HanneZ skrev:
2121019 Dom där grejjerna kräver väl ganska lite ström? Så så länge de finns lite kräm så går det väl?

Edit: pumpen kanske drar en del föresten.

Du bryter mot regler för rättstavning! :fakta

När jag lärde mig att stava så skrevs "föresten" med inte ett utan TVÅ r!

Golddigger skrev:
2122414 Du bryter mot regler för rättstavning! :fakta

När jag lärde mig att stava så skrevs "föresten" med inte ett utan TVÅ r!
Det finns ingen regel om det! Dessutom var det ett typo och ingen felstavning! :)

pakopak skrev:
2120866 jag springer nästan alltid igång min r1 a. 2 ans växel släpp upp kopplingen precis när du hoppar på, jag brukar trycka på startknappen samtidigt, precis som om startmotorn hjälper till på något vis. sprang igång den när den stått stilla i 3 veckor och det var 2 grader ute. tips är att inte ha skinnställ... då blir det varmt....

kanske dags o byta batteriet :tungan

jag drog igång min R1 -98 senast idag med lite hjälp av en arbetskollega.. 2m raksträcka och 2ans växel så vare inga problem :P
Skulle säkert kunna ha gjort det själv tom om jag pallat paddla med benen och använt startknappen hehe.

Nu tänker jag toppa era bud med att ha rullat igång min blade på 2:an på lösgrus i trätofflor med bara en hand på styret då jag har dragit sönder chokereglaget och därmed måste hålla chokewiren i vänsterhanden ;)

haha kunde inte låta bli att skratta.

Om man inte tycket det är för jobbigt att rulla igång sin raaajshoj så kan man ta bort startmotorn så sparar man lite vikt.

Du har gjort det allså? Så slirkopplingen är inte så effektiv att den hindrar "igångrullning"?

Nee jag har inte tagit bort startmotorn på min hoj. Jag har inte testat att rulla igång min hoj, ska testa det imorn så då kan jag säga hur det gick.

Du har gjort det allså? Så slirkopplingen är inte så effektiv att den hindrar "igångrullning"?
Nu har jag inte läst hela tråden på länge men var inte det precis vad jag undrade i början av tråden en gång för länge sedan? :hihi

kan man springa igån en bil ska man väll kunna springa igång en hoj.
sprang igång en jävla 500cc stånka från indien i sommras o den e svår att kicka igång.

:7peta Det va det jävligaste du måste va uthållig.
Sprang du från Indien.

Sorry bara trött med kass humor:gnissla :pannkyss

Det var inga problem att rulla igång en k6:a fast än att den är race drevad. Slirade ingenting på kopplingen.

När jag hade kasst batteri i min 600 så var det bara att sätta sig på och paddla iväg med benen och sen peta i ettan och då startade den direkt.

bara för de sitter slirkoppling på dem nya maskinerna så tror dem att det är det samma som typ frikoppling.. tänk om tänk rätt dudes.. :pannkyss

Back