Rsv mille?

Ursäkta en fråga från en okunnig men din avatar, visar den verkligen bilden på en -04? Jag hade för mig att -04 ser ut som den på denna länk:

http://www.mcnews.com.au/Testing/Aprilia/2004_RSVR_Factory/Page2.htm

Hur som helst, jag vill också ha en... Helst en -05! Men de är en aning dyra för min plånbok just nu! Lycka till med köpet!

.

Haha.. Det är jag som har otur när jag tänker.. :va .. Min är ju fan en 03:a uttagen 04... rörde till det lite.. mitt fel. :huvet

Han menar väll en v-twin hoj som ej står sig mot rad4or, en v-twin som inte vann masterbike 2006...han menar en sådan annan v-twin :D
HAHA word:tummenupp , sedan skall man inte förglömma de övriga masterbike där Millen har hållit sig framme som t ex. -01 där Aprilian blev slagen med 6 hundradelar av GXR-R 1000 i finalen.(citat: "Att Aprilian kan prestera så snabba tider, kom som en total överaskning" "Chassit svänger underbart lätt", "Motorn mullrar kraftfullt i ett lugnt register", "Den ger inte den där riktiga race känslan i chassit, men tiderna talar för sig själva":yoparty

Vänta så skall jag citera lite omdömen on SP1:an som då inte gick till final:
"Den Japanske utmanaren bland twinnarna känns tyngre än de övriga", " Chassit är lite gungigt och ger inte den där spårsäkerheten som krävs", " Bromsarna är av högsta klass med bra känsla och bett":tummenupp , "Motorn drar inte lika brutalt från botten som övriga V-tvinnar", " Den känns mer i sin karaktär som en radfyra", "körställningen är neutral och fungerar fint på bana", "Markfrigången är sämst av twinnarna. Slut citat.

Hmmm det är alltså Honda SP1 som är en riktig twin:skrattaåt , kör nog ifrån de flesta andra twinnar speciellt de med lite för långa gafflar där fötterna hamnar framför händerna:arsele

Känner mig lite osäker på den italienska kvaliten så om nån kan lugna mig eller skrämma mig ännu mer så är jag tacksam.

Hittar du en hoj med bättre kvalitet än Aprilia Mille så ring mig! :tummenupp

Allt är gediget, allt är handplockat, allt är designat för just precis den här hojen. Och det är väl det lite som är själva grejen. Både positivt och negativt. positivt för att man har en hoj som känns som att den byggdes enbart för mig och negativt i form av rätt brutala reservdelspriser. Det gäller dock inte slitdelar - de ligger inte högre i pris än nån annan.

Som tur är finns http://www.apriliaforum.com där man kan handla billigare begagnade prylar om man skulle behöva nåt. Köp en Aprilia och jag lovar att du inte blir besviken! :tummenupp

Att jämföra med en SP1:a är som att jämföra en Bugatti med en Saab... :arsele

Köpte min Mille förra våren iofs den äldre generationen mot vad du funderar på.
Har alltid åkt rad4 innan, men kände att twin lockade mer och mer. Framför allt Millen som är en så vacker skapelse!
Så jag började forska lite. Trodde att det var "italiensk kvalité" så jag var skeptisk, vill ju åka och inte skruva. Men alla jag pratade med och de forum jag läste gjorde mig mer och mer säker på att det inte var så.
idag efter att ha kört en säsong och skruvat lite med den (bara servicar och kosmetika) så kan jag säga att det är "japansk kvalité" med lite annorlunda lösningar och en körglädje utan dess like! :tummenupp

Så jag kan bara rekommendera RSV Mille! :Rockbanan
KÖP!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back