Rsv mille?

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Har nu sålt min blade och tänkte ge mig på en twin till våren, har sneglat mer och mer på aprilia rsv mille r verkar fin som fan, några frågor bara. Vad skiljer r från factory, förutom öhlinare och bromsar? Känner mig lite osäker på den italienska kvaliten så om nån kan lugna mig eller skrämma mig ännu mer så är jag tacksam.
Hade tänkt mig en 04:a o5:a det är vad plånboken tillåter

Citat från http://www.sportrider.com/bikes/2004/146_04_aprilia_mille_r_factory/

"The most important parts which mark the difference between the RSV 1000 R Factory and the RSV 1000 R are:
* Radial callipers
* Fully adjustable Ohlins fork
* Adjustable Ohlins shock absorber
* Ohlins steering damper fitted as standard
* Forged aluminium wheels
* Rider's saddle with nonslip racing seat
* Matt black painted frame
* Carbon parts "

Ett par andra länkar:

http://www.mcnews.com.au/Testing/Aprilia/2004_RSVR_Factory/Page1.htm

http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/Aprilia6-03.pdf

Och ett apriliaforum:
http://www.apriliaforum.com/forums/index.php

98-00 Enda felet på de årsmodelerna va lite dålig koppling uppdaterades 01-03(01-03 hade inga brister alls). De går och går bara, ventilerna brukar oftast inte komma utanför justernings intervalen fast hojen har gått 6000mil+

04-> ny model...med förde tyvär en del barn sjukdomar...Svingen ska va byt på garantin, vissa har lite problem med att vissa elkontakter har gått varm m.m(fördåligt tilltaget helt enkelt), Bakbromsen ska ha strulat lite gran också pågrund av för trånga kopplingar"rör".

Sen till det viktigaste som tyvär ej kom ut på garanti ärende förens garantin hade gått ut typ... Dashboarden resetar sig om man kopplar ur batteriet = en hoj som har 700mil på mätaren kan ha gått 4000mil igentligen(tycker det va dåligt av aprilia att inte fixa det problemet direkt). På 06-> ska det va fixat från start.

Nu har jag tagit fram allt dåliga.... resten är bara :tummenupp , skönare hoj får du leta efter(tyvär så värkar det va lite brist av 04-> nu till våren känns det som....men men :)

Min mille -03, har jag bara haft ett problem med, å det är att startmotorreläet har bränt.. Jag är andra ägaren på den och han som hade den innan fick byta relä en gång han med. Fast nu har jag bytt ut det till ett med bättre kvalite så jag hoppas det håller.. Inte för att jag står och nöter på starten men tydligen så är de rätt klena, samtidigt som en rätt preppad
V-twin inte är den lättaste att dra runt innan det brakar igång. =)
Annars helt grym hoj.

Jag gick från en Aprilia AF1 125 till RSV Millen direkt vilket var en rätt skrämmande upplevelse de första milen! Men när man vant sig vid att man får hålla i sig från typ 2000 rpm så är det skitkul..

Last edited:
Min mille -04, har jag bara haft ett problem med, å det är att startmotorreläet har bränt.. Jag är andra ägaren på den och han som hade den innan fick byta relä en gång han med. Fast nu har jag bytt ut det till ett med bättre kvalite så jag hoppas det håller.. Inte för att jag står och nöter på starten men tydligen så är de rätt klena, samtidigt som en rätt preppad
Annars helt grym hoj.

Jag gick från en Aprilia AF1 125 till RSV Millen direkt vilket var en rätt skrämmande upplevelse de första milen! Men när man vant sig vid att man får hålla i sig från typ 2000 rpm så är det skitkul..

Haha, måste varit du som gasat runt i Laröd som en tok på din 125a :hihi

Mysigt med lite variation i vardagen! Mullra på! Inga modernare sporthojar är dåliga. Bara annorlunda byggda.

Prova en twin, om du inte redan gjort det. Jag hade en mille factory -04 en säsong vart besviken! Ingen mer twin i mitt garage!

Min mille -04, har jag bara haft ett problem med, å det är att startmotorreläet har bränt.. Jag är andra ägaren på den och han som hade den innan fick byta relä en gång han med. Fast nu har jag bytt ut det till ett med bättre kvalite så jag hoppas det håller.. Inte för att jag står och nöter på starten men tydligen så är de rätt klena, samtidigt som en rätt preppad
Annars helt grym hoj.

Ursäkta en fråga från en okunnig men din avatar, visar den verkligen bilden på en -04? Jag hade för mig att -04 ser ut som den på denna länk:

http://www.mcnews.com.au/Testing/Aprilia/2004_RSVR_Factory/Page2.htm

Hur som helst, jag vill också ha en... Helst en -05! Men de är en aning dyra för min plånbok just nu! Lycka till med köpet!

.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back