RSV Mille V.S SP1/SP2??

ja millen har ju blivit masterbike fler ggr än hondan ,, det må ju betyda att den är enligt testerna bättre som hoj.
om den sedan passar dig är ju oviktigt för vi diskutetar ju inte person på hoj utan hojens egenskaper.:tungan

Folk är så insöade på tidningsfakta osv. Bilda er en egen uppfattning. Gå och låna en SP1 eller en mille.
Går alltid att ordna mot handpenning. Finns flera spettor ute till Salu.

Att SPn skulle vara så dålig som alla skriver tyder på att de som kört en inte har gett det tid nog, eller ställt in den.

Klart man får brottas lite med den, men det är ingen buss som många skriver. Jag bromsade om massvis me folk på den på Rudskogen avancerad grupp (inte racing). Körde om folk på utsidan i svängar.
Det har helt och hållet med piloten att göra.

På t ex rudskogen som är en kort bana kommer du upp i runt 220-på slutrakan innan du måste bromsa. Men upp till 200 är de flesta litercyklarna riktigt jämna.

Colin Edwards tog hem WSBK 2 gånger med sin RC51a. Klart timmad som fan, men körde ifrån allt som fanns på den tiden (02). Nu är det en racepreppad hoj, men det säger lite om utgångsmaterialet. Millen har Öhlins vilket är ett riktigt stort plus. Dock är showa-originalen inga pissdämpare.

Bara mina egna reflektioner. Har aldrig kört en mille, skulle gärna haft en RSV 07! Tycker den ser fin ut.

Du får låna min Mille om du handpengar upp innan ,, då har du ju lite o jämföra med ,, tror inte du blir besviken på effekten iaf,
hur dämpning är inställt är ju individuellt förstås men det får väl göras på plats vid tillfälle.

jag kampade med en lätt moddad sp1:a på sviestad för några år sedan med min -99 mille jag hade då, och då verkade den lite piggare än min efter torpan men sedan var jag ifatt och om innan krönet på rakan så det förslog,04:ans mille har ju 10 pållar till som strd så inte kan väl det göra den mindre konkurenskraftig för det heller ?

jag tycker nog att man får mera hoj för pengarna om man köper prilla.
fast det gör ju inte hyndan till en dålig cykel på något sätt heller,,

// Jocke

Folk är så insöade på tidningsfakta osv. Bilda er en egen uppfattning. Gå och låna en SP1 eller en mille.
Går alltid att ordna mot handpenning. Finns flera spettor ute till Salu.

Att SPn skulle vara så dålig som alla skriver tyder på att de som kört en inte har gett det tid nog, eller ställt in den.

Klart man får brottas lite med den, men det är ingen buss som många skriver. Jag bromsade om massvis me folk på den på Rudskogen avancerad grupp (inte racing). Körde om folk på utsidan i svängar.
Det har helt och hållet med piloten att göra.

På t ex rudskogen som är en kort bana kommer du upp i runt 220-på slutrakan innan du måste bromsa. Men upp till 200 är de flesta litercyklarna riktigt jämna.

Colin Edwards tog hem WSBK 2 gånger med sin RC51a. Klart timmad som fan, men körde ifrån allt som fanns på den tiden (02). Nu är det en racepreppad hoj, men det säger lite om utgångsmaterialet. Millen har Öhlins vilket är ett riktigt stort plus. Dock är showa-originalen inga pissdämpare.

Bara mina egna reflektioner. Har aldrig kört en mille, skulle gärna haft en RSV 07! Tycker den ser fin ut.

ja millen har ju blivit masterbike fler ggr än hondan ,, det må ju betyda att den är enligt testerna bättre som hoj.
om den sedan passar dig är ju oviktigt för vi diskutetar ju inte person på hoj utan hojens egenskaper.:tungan

Det är möjligt att den har, är ingen nagelbitare på Masterbikestatistik. Jag menade inte att den ena nödvändigtvis är bättre än den andra, bara att skillnaderna enligt min erfarenhet är mindre än var många har tycks tro/veta/uppleva. :)

Så konstigt du tänker.... Millen har ju iaf inte traktorbaklyse.... Eller är lyktan från en släpkärra??:va

Nä, från Suzuki gsxr 1100 91-92 :rolleyes: Tidlöst :tummenupp :yoparty

Last edited:
Så konstigt du tänker.... Millen har ju iaf inte traktorbaklyse.... Eller är lyktan från en släpkärra??:va

Helt riktigt, den är buttugly men helheten hos Hondan är hästlängder bättre. Sjävklart helt onödigt att diskutera egentligen eftersom alla tycker olika.

Last edited:
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...