RSV Mille V.S SP1/SP2??

Är millen ful?

Beror helt på vem som kör hojen, jag tycker inte SPn är tung när man väl lärt sig hantera den. Hojen går riktigt fint ut ur kurvor. RSVn är utrustad med mycket tyngre gafflar i min mening. Men den är så brutalt ful!

Här kommer en bild från i somras när jag och en snubbe på sin RSV låg och lekte

Båda går nog utav bara fan, mer än de allra flesta någonsin kommer att kunna utnytja på väg. Men spettan är ju så fruktansvärt ful! (i jämförelse iaf)

Någon som har nån aning om hur en RSV Mille 03:a står sig prestandamässigt mot en SP1:a SP2:a ???

helt objektivt, och sak-korrekt bedömning (ägt mille, kört sp1..) -

sp1an kanske tar en hojlängd upp till 150 med likvärdiga förare (vem bryr sig?) men på landsväg så känns sp1an som att du har en passagerare bakpå jämfört med millen...

dvs kliver du av en sp1, å sätter dig på mille - så är det som att du helt plötsligt är av med passageraren. allt blir mer lättstyrt, bromsar, chassie, allt blir så otroligt mkt bättre.

vore kul att se dessa på bana mille vs sp1 & tider, säg en bana som tar 1 minut för millen, jag skulle tippa på minst 3-4 sek snabbare tider för millen mot sp1an, som är en riktig valross på landsväg.

Man SKA ha träningsverk efter en dag på banan i mage o insida lår!! :D
Måste du brottas med hojen på banan? Låter jobbigt.
Go with the flow, låt hojen göra jobbet.
Aldrig fått nån träningsverk på rr-banan. Kanske kör jag för sakta, har för bra inställd hoj eller är oerhört vältränad. Snygg "castrol"-lack du fått på hojen.

Tillbaka till ursprungsfrågan: Jag tror förövrigt inte prestandan på RSV-SPx skiljer sig nått anmärkningsvärt. Det är mer piloten det beror på.

vore kul att se dessa på bana mille vs sp1 & tider, säg en bana som tar 1 minut för millen, jag skulle tippa på minst 3-4 sek snabbare tider för millen mot sp1an, som är en riktig valross på landsväg.

Nah. inte en möjlighet. Men hur som helst, dom är två halvsura twinnar bägge två ;) Jag har rejsat en Mille i år och den är fin i chassit helt klart. Kört två olika Spettor på bana också och tycker inte dom är dumma heller. Det går alltid laborera lite med inställningar och lite ändringar i geometri gör ofta underverk.
Jag skulle garanterat ligga inom en sekund på bana oavsett vilken av hojarna jag körde. Sen hur dom KÄNNS är en helt annan sak :)

Dock så har dom ju faktiskt svårt att hänga med nya 600or rakt fram...

varför inte köpa fullblodsräser när det ändå snackas så mycket bana och sekunderna verkar vara viktiga. Är det fet banhoj du är ute efter går det inte komma ifrån att du kommer bli frånåkt med både RSV och SPx om du kör mot radfyra-räsers (om du inte sitter på en ducce). Effekten finns inte nog i någon av dem och SPx är för stor och klumpig.

Om du å andra sidan tänker köra på gatan kan du ta den hoj du gillar bäst tycker jag och inte stirra dig blind på effektkurvor och dynomätningar för att avgöra vilken hoj som går snabbast. Den hoj du lirar bäst ihop med kommer vara den hoj du kör snabbast med. Och hänga på japsfyror kommer du göra i de allra flesta fallen med både RSV och SPx. Går inte att köra fort nog på gatan ändå i 90% av fallen...

kram Morphine

Nej du verkar ju inte alls partisk ;0)

OK, summan av kardemumman är att en mille håller jämt skägg med en spetta?

Skickar med en bild på min baby :tuttar

Snygg (förutom bazookan till avgasburk) :tummenupp

Beror helt på vem som kör hojen, jag tycker inte SPn är tung när man väl lärt sig hantera den. Hojen går riktigt fint ut ur kurvor. RSVn är utrustad med mycket tyngre gafflar i min mening. Men den är så brutalt ful!

Här kommer en bild från i somras när jag och en snubbe på sin RSV låg och lekte

Visst är det ens egen subjektiva upplevelse som är viktigast. Men om du har tillfälle att jämföra med tex en Fireblade av samma årsmodell under liknande förhållanden så skulle jag bli förvånad om du inte upplever Bladen som mer lätthanterlig.

Man måste jobba mer med SP1an men so what...det är ju det som är en del av tjusningen att åka bana....tycker tex Gotland Ring är som gjord för Spettan, den går som på räls i de långa kurvorna....:yoparty

(Shit, nu började jag längta efter våren....)

Nah. inte en möjlighet. Men hur som helst, dom är två halvsura twinnar bägge två ;) Jag har rejsat en Mille i år och den är fin i chassit helt klart. Kört två olika Spettor på bana också och tycker inte dom är dumma heller. Det går alltid laborera lite med inställningar och lite ändringar i geometri gör ofta underverk.
Jag skulle garanterat ligga inom en sekund på bana oavsett vilken av hojarna jag körde. Sen hur dom KÄNNS är en helt annan sak :)

Dock så har dom ju faktiskt svårt att hänga med nya 600or rakt fram...
Det är förnedring, att bli avhängd raktfram av 600....om man kör twin 1000, nä - köper jag twin blir det nyare twin. Det var väl först förra året i princip, som de kan mäta sig med radfyra. Iaf at döma av egna erfarenheter =)

Men bana då, jag tror fortf millen är en hoj flera divisioner över Sp1 när det gäller banegenskaper. Den spettan jag testa kanske kunde ställts in annorlunda, men det var så uppenbart vad tillverkarna tänkt på, och inte tänkt på. Spettan kändes som sagt som om jag hade en passagerare bakpå som egentligen inte fanns :S kan det varit sittställningen? jag vettefan, men det kändes jävligt trög i svängarna, understyrd å jävlig...

Ball hoj dock - att vrida på rullen med raka rör vid rödlysen på stan....

Det är förnedring, att bli avhängd raktfram av 600....om man kör twin 1000, nä - köper jag twin blir det nyare twin. Det var väl först förra året i princip, som de kan mäta sig med radfyra. Iaf at döma av egna erfarenheter =)

Men bana då, jag tror fortf millen är en hoj flera divisioner över Sp1 när det gäller banegenskaper. Den spettan jag testa kanske kunde ställts in annorlunda, men det var så uppenbart vad tillverkarna tänkt på, och inte tänkt på. Spettan kändes som sagt som om jag hade en passagerare bakpå som egentligen inte fanns :S kan det varit sittställningen? jag vettefan, men det kändes jävligt trög i svängarna, understyrd å jävlig...

Ball hoj dock - att vrida på rullen med raka rör vid rödlysen på stan....

Du måste ha kört en helt standard, felinställd Spetta och en moddad Mille....:fakta Du kör säker åttor kring mig på bana på alla hojar så jag kan bara hänvisa till de tester jag läst. Och det det var väldigt små skillnader i varvtider mellan modellerna. Men visst, det finns medgörligare hojar att kasta runt Gelleråsen än en SP1....:D

ja millen har ju blivit masterbike fler ggr än hondan ,, det må ju betyda att den är enligt testerna bättre som hoj.
om den sedan passar dig är ju oviktigt för vi diskutetar ju inte person på hoj utan hojens egenskaper.:tungan

Du måste ha kört en helt standard, felinställd Spetta och en moddad Mille....:fakta Du kör säker åttor kring mig på bana på alla hojar så jag kan bara hänvisa till de tester jag läst. Och det det var väldigt små skillnader i varvtider mellan modellerna. Men visst, det finns medgörligare hojar att kasta runt Gelleråsen än en SP1....:D

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard