RSV Mille R. Vilken hoj.......

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Fick igår nöjet att provköra Lunkans RSV Mille R. Heeeeeeerreguuuuud vilken motorcykel. Ni som inte provat en sådan förut bör göra det. Det är verkligen en orgie i välbalanserad hoj. Vibrationerna i styret är dock från helvetet. Efter 15 mil hade jag ingen känsel i mina händer, bara "stickningar".

Så, nu får vi se vad FB säger, men planen är en RSV Mille R att köra lite gata, mycket bana samt en (exempelvis) GSX750F att toura med.
Alternativ 2 är en Hayabusa för touring samt en preppad banhoj.

Alternativ 3 är en Hayabusa samt en Mille, men eftersom jag är en dålig kapitalist så blir det nog aldrig verklighet....

Någon som vet hur IF funkar med utbetalning efter stölder? Jag pratade med FB och de sa att jag inte får ut pengar, men en ny likadan hoj. Hörde ett rykte om (får väl ringa och kontrollera imorgon) att man kan få ut vilken hoj man vill sålänge det är inom den summa man kommer överens om att ens gamla hoj var värd. Understiger det beloppet så får man ut resten i cash, max 20%. Någon som kan bekräfta?

Huvudet snurrar av alla planer.
Måste....köpa....hoj....genast.....argh!!!!!!

/Freppa - inte bara sexuellt förvirrad.

Glömde alternativ 4, vilket om FB är hårdnackade, att få en likadan GSX-R1000 -03 som tjuvarna stal..... Det funkar också.

Helt klart en Aprilia för bana/lite gata samt en Hayabusa för touring. Men det är för dyrt.
Kan inte du rösta? Snäääääälla? ;)

/Freppa

har testat en 99a mille och satan vad slö den var mot r1an.. nya r millen borde väl vara bättre men en sådan som jag testade kommer jag aldrig att köpa

Millen har ju inte R1:ans motorkapacitet. Jag har inte heller behov av det. Det är körkänslan jag är ute efter.

Jag tänker inte på mycket annat än att ha en gathoj oxå... börjar bli jobbigt det här.

Suck ja.. RSV'n är väldigt intressant som efterträdare när min kära TL skall bytas ut (eller konserveras). Om bara kunde få provköra en nån gång, alla har så mycket gott att säga om RSV'n och det är ju twin iallafall. :yoparty

Någon som har kört TLR och RSV och kan jämföra motor och chassi, måste vara som att gå från lastbil till gokart? :banana

Freppa: Få ut din R1000 av Fbolaget o ta lån på en RSV-R factory -04 då.
Resten av pengarna som du har liggandes kan du väl köpa en minimoto av?

Ärligt då. Du har ju pengarna och det passar din klass att köra Mille :D men du klär verkligen på Busa, som du dessutom vet att du gillar. Alltså, skaffa Busa igen.

Jag drömmer oxå om att utöka min vagnspark med en Mille.

Det skulle sitta kanon. Jag har dock inte vågat provköra nåon ännu, för då är man väl helt fast.

RSV Mille är en av de bästa gathojar jag kört! Helt fantastisk på alla sätt och vis, extra kul för prestandabitarna är att den var lika snabb som en Gixxer 1000 runt Jerez, effekt är inte allt....

Du är inte tvungen att skaffa dig en likadan hoj igen. FB kan inte tvinga dig att köpa en likadan hoj som du hade innan stölden. Säg bara typ nä nu vill jag testa en ny hoj, har ju redan haft en R1000... Ska inte heller vara något problem att få ut stålar om du vill det. Dom kommer säker säga att dom kommer skaffa en likvärdig mc åt dig men det är bara att stå på dig och säga att du vill ha stålar istället för att kunna köpa nånting annat, Funkade bra för mig iaf.... magnus.

magi skrev:
Du är inte tvungen att skaffa dig en likadan hoj igen. FB kan inte tvinga dig att köpa en likadan hoj som du hade innan stölden. Säg bara typ nä nu vill jag testa en ny hoj, har ju redan haft en R1000... Ska inte heller vara något problem att få ut stålar om du vill det. Dom kommer säker säga att dom kommer skaffa en likvärdig mc åt dig men det är bara att stå på dig och säga att du vill ha stålar istället för att kunna köpa nånting annat, Funkade bra för mig iaf.... magnus.

Det är väl iofs bra att de inte betalar ut pengar? Försäkringsbedrägerier liksom...

Jag fick hem ett fint litet brev, där det stog vad min hade för uppskattat värde, sen drog de av självrisk m.m. och så stog det bara "får endast användas för köp av ny MC"

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT