rsv bänkad

fredde750

www.eroscorner.com
Gick med
11 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
rsv1000factory-05
nu har jag bänkat hojen oden gav 118.67hk 100.23nmorginal vi får se vad det blir till våren med akra hel system luftfilter powercomander
 
räkna med runt 125 som max. Men det är nog rätt mysigt ändå. Mycket vrid o leka med.
 
Swedie skrev:
räkna med runt 125 som max. Men det är nog rätt mysigt ändå. Mycket vrid o leka med.
runt 135 har dom fått ut med likadana hojar men jag är nöjd som den är det är ljudet jag vill ha
 
Swedie skrev:
inte dåligt att få 17 hästar till med helsystem.
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
 
Bingo skrev:
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km
 
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km
Den behöver inte vara svagare än vanligt. Den "låga" effekten kan lika gärna bero på bänken eller operatören. Jag tror att du kan vara lugn angående effekten i den. Det är fina och snabba cyklar.
 
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km

En av de snyggaste sporthojarna enl mitt tycke :tummenupp

Har sett andras bänkningar på 04 och dom ger ungefär som din orginal.

Som sagt den stora V twinnen lider av bullerrestriktioner 93db? och ett öppnare system från akra med rätt mappning av pcIII gör under i ffa mellanregistet där man får bort svackan vid 5-6000 och hittar 20 nya friska.
 
fredde750 skrev:
den kanske ger mer sen för den har bara gått 1km

Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.
 
fredde750 skrev:
runt 135 har dom fått ut med likadana hojar men jag är nöjd som den är det är ljudet jag vill ha

denne gav 118 hk. 06 r6an gav 110 hk. vet inte om jag skulle vart nöjd med den skillnade för ca 30 k? dyrare och 400cc.

eller :va ?
 
kAtanAmAn skrev:
denne gav 118 hk. 06 r6an gav 110 hk. vet inte om jag skulle vart nöjd med den skillnade för ca 30 k? dyrare och 400cc.

eller :va ?


Kör en 1-liters V-twin och jämför därefter med din rad-4:a-600-utan-vrid...
Att folk alltid bara kollar Hk o glömmer Nm... :kocko
 
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?

DaLorD skrev:
Kör en 1-liters V-twin och jämför därefter med din rad-4:a-600-utan-vrid...
Att folk alltid bara kollar Hk o glömmer Nm... :kocko

Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl
 
Last edited:
mikcar skrev:
Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.

Är det inte effektmässig skillnad på Mille och Mille R ?
Polarns gamla Mille lämnade 117.5 på hjulet med burk o filter, thats it.

/C
 
xyx skrev:
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?



Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl

Jag översätter: "Aprilian har bättre register och högre medeleffekt på det aktiva varvtalsområdet"
 
xyx skrev:
Jag är jäkligt sugen (just nu) på att köpa antingen en RSV 04-05 eller en Daytona 675 inför säsongen -07.

Vad får ni pynta, ungefärlingen, för att försäkra Aprilian?



Vill du verkligen ge dig in på den diskussionen igen?
:rofl

Satta på rsv 06-07 istället :tummenupp
 
Min Mille -02 hade 111hk och 94Nm i originalskick. Ska bli kul att se kurvorna efter vinterns övningar.
 
Bingo skrev:
JAg tror att de vanligen ligger över 120 original. Inget jag vet men jag har legat bakom såna på Anderstorpsrakan och de går jäkligt bra där. I stort sett jämnt med min.
Finns ju nåt som heter luftmotstånd oxå. Är ju bara effekten som blir kvar efter luftmotståndet tagit sitt
som går att axa med.
/u
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top