rsv bänkad

ulf_lundin skrev:
Finns ju nåt som heter luftmotstånd oxå. Är ju bara effekten som blir kvar efter luftmotståndet tagit sitt
som går att axa med.
/u
Jupp, fast jag har goda skäl att tro att min klyver luften riktigt bra. Jag tappar t ex mot R1:or (fram tom 03) i början av rakan men tar in mot slutet, där ju farten är väldigt hög. Fast jag vet iofs inget om prillorna jag jagat. De behöver inte ha varit original.
 
Rsv

2ono skrev:
En av de snyggaste sporthojarna enl mitt tycke :tummenupp

Har sett andras bänkningar på 04 och dom ger ungefär som din orginal.

Som sagt den stora V twinnen lider av bullerrestriktioner 93db? och ett öppnare system från akra med rätt mappning av pcIII gör under i ffa mellanregistet där man får bort svackan vid 5-6000 och hittar 20 nya friska.

Helt riktigt. Det stora lyftet blir att motorn går bättre i mellanregistret. Motorn kommer även att gå jämnare. Sen kommer du att få några extra hk på toppen med på köpet. Det intressanta är att bromsa motorn innan och efter i samma bänk. Att jämföra med andra kan nästan aldrig bli helt rättvist.
 
mikcar skrev:
Den ger nog lite mer sen när den är inkörd. Min 04 ligger på 130 hk
(SAE corrected) med Akra pipor, Evo luftkit och PCIII. Bänkade den aldrig original. Glöm inte att fixa annan map i ECU:n också om du byter avgassystem.
ska mappa om ecu.n till map 2 ska bara hitta någon i malmö området har hittat i danmark
 
fredde750 skrev:
ska mappa om ecu.n till map 2 ska bara hitta någon i malmö området har hittat i danmark

Här är skillnaden före och efter PCIII på min. Vanlig mappning. Avancerad mappning (separat mapp för varje cylinder) ska tydligen ge lite bättre resultat.
Kan även rekommendera dig att skaffa ett luftkit.
 

Bifogat

  • Dyno_RSVR_04_Liten.jpg
    Dyno_RSVR_04_Liten.jpg
    102.1 KB · Visningar: 102
Argh! Ska vi ge oss in i den diskussionen igen? :huvet

Det är alltid effekt som avgör toppfart och acceleration. Ett högt vridmoment vid ett visst varvtal ger hög effekt vid det varvtalet, men det är ändå effekten som är intressant.
 
Angel1000 skrev:
Argh! Ska vi ge oss in i den diskussionen igen? :huvet

Det är alltid effekt som avgör toppfart och acceleration. Ett högt vridmoment vid ett visst varvtal ger hög effekt vid det varvtalet, men det är ändå effekten som är intressant.

SKulle själv vilja påstå att det är effektkurvan som är det avgörande..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top