Tjenare
Min Bandit har en liten mysko egenhet för sig, när man gasat på, mer än 3/4 gas och sedan slår av så håller motorn varvet uppe, får ingen motorbroms. Det blir liksom inget riktigt avslag. Kör jag ett par bakhjulsrepor eller fullgasrepor (använder myckt gas) och stannar så ligger tomgången på 3000-3500 varv ett 10-tal sekunder innan den sakta sjunker mot sina 1100-1200 där den brukar vara. Stänger jag av motorn medans den ligger på den "höga" tomgången så smäller det i avgasröret precis som om oförbränd bensin kommit ut i avgassystemet.
Motorn är en 1200 med RS38 ´or och Dyna 2000 tändning. Jag har nyligen blivit ägare till hojen så jag kan inte svara på vilken bestyckning som sitter i förgasarna.
Finns det någon som är van vid denna typ av förgasare och kan komma med några tips, hojen startar och går kalasfint och ryker inte svart så den går nog inte alldeles för fett.
Jag är tacksam för tips!!!
Min Bandit har en liten mysko egenhet för sig, när man gasat på, mer än 3/4 gas och sedan slår av så håller motorn varvet uppe, får ingen motorbroms. Det blir liksom inget riktigt avslag. Kör jag ett par bakhjulsrepor eller fullgasrepor (använder myckt gas) och stannar så ligger tomgången på 3000-3500 varv ett 10-tal sekunder innan den sakta sjunker mot sina 1100-1200 där den brukar vara. Stänger jag av motorn medans den ligger på den "höga" tomgången så smäller det i avgasröret precis som om oförbränd bensin kommit ut i avgassystemet.
Motorn är en 1200 med RS38 ´or och Dyna 2000 tändning. Jag har nyligen blivit ägare till hojen så jag kan inte svara på vilken bestyckning som sitter i förgasarna.
Finns det någon som är van vid denna typ av förgasare och kan komma med några tips, hojen startar och går kalasfint och ryker inte svart så den går nog inte alldeles för fett.
Jag är tacksam för tips!!!