Rs Folk Se Hit

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Halloj kära rs ägare, behöver lite uppgifter från era hojjar, igår fick jag mina delar från tyskland...
effektrör och munstycken, broms:ok fram och bak (dock var fram ett rs250 ok, men med lite modifiering så passar det någorlunda).
Men mitt problem är att när man varvar lite på tomgången så blir motorn så väldigt varm 80-110grader efter ett tag börjar den koka, är det för att den inte får kylning när man åker eller... vad ligger era temp. på när ni står stilla och varvar lite?
för övrigt kan jag väll säga att den låter ruggit fint :D
vet i morgon till 110% att det är rs250 ok, så om någin är intreserad av att köpa ett par bromsok till rs 125 (orginal)
så skriver jag in det i tråden i morgon

ha det

När den bara står på tomgång ligger min runt 65-70 grader, och när man kör i stadstrafik så brukar den gå upp mot 80-90 ibland.

shoik skrev:
Något förslag på varför den går så j*** varm?

Luft i kylsystemet! Har du luftat kylaren och vattenpumpen?

haha.. När jag mena "luftat" så va det inte att du kört utan locket på! :tungan

Du kan ha fått in luft på nått sätt i kylsystemet och då drar vattenpumpen runt kylvätskan tills luftbubblan eller vad man kan kalla det för kommer till vattenpumpen! Där kommer luften typ stanna och pumpen går helt eller delvis i luft då vilket gör att du inte kommer ha samma fart på kylvätskan! Därför går den då varm.

Lossa kyllocket och om det finns en avluftningsskuv uppe på kylaren så öppna där tills det bara kommer vatten utan luft i! Samma på vattenpumpen. Öppna avluftningsskruven tills det bara kommer vatten utan luft i! Akta så skruvarna och gängorna inte fördärvas!! Och fyll på kylvätska om det sjunkit! Klart! :)

Axxexs skrev:
haha.. När jag mena "luftat" så va det inte att du kört utan locket på! :tungan

Du kan ha fått in luft på nått sätt i kylsystemet och då drar vattenpumpen runt kylvätskan tills luftbubblan eller vad man kan kalla det för kommer till vattenpumpen! Där kommer luften typ stanna och pumpen går helt eller delvis i luft då vilket gör att du inte kommer ha samma fart på kylvätskan! Därför går den då varm.

Lossa kyllocket och om det finns en avluftningsskuv uppe på kylaren så öppna där tills det bara kommer vatten utan luft i! Samma på vattenpumpen. Öppna avluftningsskruven tills det bara kommer vatten utan luft i! Akta så skruvarna och gängorna inte fördärvas!! Och fyll på kylvätska om det sjunkit! Klart! :)

tror det :D nää allt klart kapten :D

tackar för hjälpen...

Eller så kan du bara ge fan i att varva den på tomgång.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back