rs 125

Kan hända att den rasar till både höger och vänster. Mest troligt är att den rasar åt den sida där stödet inte sitter på.

(Tvåtaktsmotorer har ju en tradition att rasa någon gång, gärna flera gånger. Men sköter man grejerna så minimerar man risken. Jag tror inte Aprilias RS hojar rasar mer än andra. Snarare tvärtom om man gämnför med äldre hojar. RS är ju en ganska ny model)

Out_Spinner skrev:
Kan hända att den rasar till både höger och vänster. Mest troligt är att den rasar åt den sida där stödet inte sitter på.

(Tvåtaktsmotorer har ju en tradition att rasa någon gång, gärna flera gånger. Men sköter man grejerna så minimerar man risken. Jag tror inte Aprilias RS hojar rasar mer än andra. Snarare tvärtom om man gämnför med äldre hojar. RS är ju en ganska ny model)

rasa åt höger eller vänster, det låter ju korrekt. Jag skulle nog säga välta eller falla. :kocko Men tack för svaret iaf :hihi

Nilxz skrev:
En kompis sa att rs 125:orna är så pressade att dom kan rasa. Är det sant? :confused:

Sant!
Men ge fan i att trimma så tror jag att den håller bättre än äldre modeller!

Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...

En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad? :va

NSR_Martin skrev:

En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad? :va

Jo visserligen, men mycket annat har ju förbättrats också.

NSR_Martin skrev:

Skillnad på att trimma och ostrypa. Visst, enligt svensk lag är det trimning att ta bort strypningarna eftersom bågen då överskrider 11 kW. Men egentligen är den ju inte trimmad sett utifrån hur många hästkrafter den har från fabrik.

När en RS 125 kommer från Italien har den ca 30 hk. (?) Den stryps ned till 11 kW, ca 15 hk, för att få framföras på väg enligt svensk lag.

Speeder skrev:
Skillnad på att trimma och ostrypa. Visst, enligt svensk lag är det trimning att ta bort strypningarna eftersom bågen då överskrider 11 kW. Men egentligen är den ju inte trimmad sett utifrån hur många hästkrafter den har från fabrik.

När en RS 125 kommer från Italien har den ca 30 hk. (?) Den stryps ned till 11 kW, ca 15 hk, för att få framföras på väg enligt svensk lag.

Nähä? :tungan :D
:rolleyes:

Vad jag menar är att en RS levererar mer HK en vad en DT eller en NSR gör tex, då har väll RSen högre trimmningsgrad, eller hur? Det är det jag menar...

Ostrypt är utan pluggar, annars är den strypt, logsikt va? :hihi

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back