RR Träning Sviestad 2007

Gissar att du njöt när du körde om mig på bakhjulet på start/mål :D

Ha ha! jo det kan inte förnekas!

Men har du tänkt att börja träna oftare på sviestad i år eller? Det kommer bli en hård bottenstrid i R1000 på sviestad :tummenupp

Nej. Tänkt dig själv att från punkten där du svänger in tar det kanske 2-3 sekunder till bergkurvan. Nu ska du ha bromsat redan innan krönet för att nästa intill gå på 1:an eller lågt på 2:an in och gira höger, o sen vänster acceleration ut och lite höger för att sedan bromsa. Jag gissar på 57-58 som absolut snabbast.

Jag tror nog att watz kommer att köra 56 MINST på SM...

Han hade tydligen kört riktigt fort förra träningen som inte var helt torr heller... men vi får se!

Men har du tänkt att börja träna oftare på sviestad i år eller? Det kommer bli en hård bottenstrid i R1000 på sviestad :tummenupp
LMS är ju "min" klubb och förra tisdagen var min första RR-träning någonsin men ja, tanken är att jag ska träna där alla gånger jag kan under sommaren :)

Är det någon från Stockholmstrakten som ska ned till Sviestad imorgon (15/5) som har plats för en person till? Betalar självklart bensinpengar.

Tänkte titta på en träning och snacka lite med Alx om hur det är att vara funktionär.

Är det någon från Stockholmstrakten som ska ned till Sviestad imorgon (15/5) som har plats för en person till? Betalar självklart bensinpengar.

Tänkte titta på en träning och snacka lite med Alx om hur det är att vara funktionär.

Kolla med Sandstream eller Medin dom ska nog ner.

På tisdag är det träning igen :) Kommer det bli mycket folk som ska träna inför SM eller kommer de ta igen sig...hmm...???

Vi hobbyförare kanske får banan för oss själva eller hur brukar det vara så nära tävling?

Lär bli proppfullt, även långväga brukar komma på sista träningen. Första träningen efter däremot brukar vara ödslig så den är väl bortlovad till Supermoto.

Här vad det fan inget drag. Ingen som har något kul att säga inför träningen? Hoppas det blir motsatt väder imrogon. För ikväll är det förjävligt.

Håller tummarna för uppehåll fram till 20:10 (så man hinner packa) :)

Får väl hoppas på bättre väder imorgon. Är ju ändå ledig så det vore kul att få testa nya bansträckningen och se vad man tycker.

Jag håller på och budar på regnfälgar på ebay men det är ju galet dyrt med k5 fälgar även i utlandet!

Jag vill köra regn men inte utan fälgar o däck!

Jag sitter 5 km från banan i skolan nu, inget regn lite molningt och vindstilla. ser ut att bli en bra dag :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!