RR träning på Knudan idag Tisdag 20/4

Snabbrapport: Fint väder men bara 2*20 min, känns lite snålt när de nu börjat ta betalt och allt....

Hojen höll i två pass men gick också ganska fett, tog det lugnt och brydde mig varken om andra eller om varvtider. Lite shakedown helt enkelt, jobbigt som fan var det också, Knutstorp är en jävla bana.....

Nr12 fick vattenläckage och missade ett pass. Oscar sprang och poserade, Metallgutten visade upp sig inför den stundande comebacken(visst fan kommer den) och i vanlig ordning körde jag om Micke ett par gånger.

Allt som allt en mycket trevlig torrpremiär!

Chris Ash skrev:
Snabbrapport: Fint väder men bara 2*20 min, känns lite snålt när de nu börjat ta betalt och allt....

Hojen höll i två pass men gick också ganska fett, tog det lugnt och brydde mig varken om andra eller om varvtider. Lite shakedown helt enkelt, jobbigt som fan var det också, Knutstorp är en jävla bana.....

Nr12 fick vattenläckage och missade ett pass. Oscar sprang och poserade, Metallgutten visade upp sig inför den stundande comebacken(visst fan kommer den) och i vanlig ordning körde jag om Micke ett par gånger.

Allt som allt en mycket trevlig torrpremiär!
Din lilla lögnare, i första passet så hade herr klant & bråttomt glömt att klicka upp styrdämparen, dessutom tuggade jag bakdäck :va

Mekargurun Brink ställde om min fjädring och med 10 klick upp på styrdämparen så funkade skrotet igen, jag rökte Kiss Ass flera ggr på rakan, han höll på att blåsa ner i diket varje gång, men sedan slog jag av eftersom jag hade bägge ungarna i depån (tack Ullis).

Målet är att ta mig ner till 1.10 tempo i sommar, det kändes väldigt bra idag :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Dags för dragracing istället kanske??? :arsele :D
Roger klockade dig med gökur ifrån läktaren, 1.32 är inte så snabbt men du hade säkert roligt ändå...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien