RR The Movie, skall spelas in på Sviestad 28/5-30-5

Goodstuff skrev:
Var ska denna eminenta film visas då? Mediteve?
Fan ingen dum idé. Blir den bra och skickas till viasat tar säkert MC-spegeln in den också. Alla mindre TV-kanaler älskar gratismaterial.

Man borde försöka få in det i Mera Motor och Motorjournalen också men då är det säkert högre kvalitétskrav.

Goodstuff skrev:
Man borde försöka få in det i Mera Motor och Motorjournalen också men då är det säkert högre kvalitétskrav.
Poblemet är att vi är glada amatörer och jobbar helt gratis, att göra en proffsfilm kostar stålars som Svemo inte har, bättre en film på nätet än ingeting alls

GSXR1100R skrev:
Poblemet är att vi är glada amatörer och jobbar helt gratis, att göra en proffsfilm kostar stålars som Svemo inte har, bättre en film på nätet än ingeting alls

KLart det är men jag tyckte bara att man kanske skulle titta på möjligheten att fler än nätmotorcykelnördar ska kunna se mer RR. Mera Motor och Motorjournalen är ju lite för högt siktat men andra alternativ kanske finns?

Alla kanaler gillar iof gratismaterial men ska det gå till dom större bör det läggas över på BetaSP eller DV/Digibeta för att passa i hop med resten av arkivmaterialet. Avsäger man sig rättigheterna så finns det en hyfsad att materialet kommer användas så fort man gör ett reportage om motorsport. Redigerare är lata och TV-kanaler är snåla. Biliggare och lättare att plocka material från arkivet än att gå ut och plåta.
Det finns en anledning till att mycket bilder från Ericssons byggnader och produktionslinor visas i nyheterna så fort svensk industri nämns. De plöjer ner en del stålar i sina "newsreels" och förnyar dom ständigt så att TV-stationerna alltid har frächt material.

Edit* miniDV är numer godkänd kvalitet även för de större bolagen om materialet bara är tillräckligt bra och snyggt.

Last edited:
Gulsnabbtrajja skrev:
Alla kanaler gillar iof gratismaterial men ska det gå till dom större bör det läggas över på BetaSP eller DV/Digibeta för att passa i hop med resten av arkivmaterialet. Avsäger man sig rättigheterna så finns det en hyfsad att materialet kommer användas så fort man gör ett reportage om motorsport. Redigerare är lata och TV-kanaler är snåla. Biliggare och lättare att plocka material från arkivet än att gå ut och plåta.
Det finns en anledning till att mycket bilder från Ericssons byggnader och produktionslinor visas i nyheterna så fort svensk industri nämns. De plöjer ner en del stålar i sina "newsreels" och förnyar dom ständigt så att TV-stationerna alltid har frächt material.
Kolla upp möjligheterna då, men kom ihåg att detta är på hobbynivå och jag vill INTE ha detta som ett jobb.

GSXR1100R skrev:
Kolla upp möjligheterna då, men kom ihåg att detta är på hobbynivå och jag vill INTE ha detta som ett jobb.
I will, nä du lär nog ha fullt upp med att få ihop materialet till nåt bra.

Goodstuff skrev:
KLart det är men jag tyckte bara att man kanske skulle titta på möjligheten att fler än nätmotorcykelnördar ska kunna se mer RR. Mera Motor och Motorjournalen är ju lite för högt siktat men andra alternativ kanske finns?
Vad alla andra kan göra är ju att sprida filmlänken till andra siter och forum, då når vi en bred publik

Skicka pm med namn och nick nu ni som vill ha fotovästar, jag skickar in listan senast den 20/5

Zoulfly, Xeno & Gulsnabb hjälper till, MW är reporter i tight topp och jag står för manus & regi.

Dock har jag inte fått ett enda pm ifrån någon av er :va

Förarna behöver inget depåpass men MW vill säker ha en VIP till RR gudarna.

Skicka pm nurå :7peta

Vi är, som ni vet, inga professionella journalister, men vi brinner för rr och vi jobbar hårt för att göra fler människor medvetna om sporten. Vad jag förstår ska det länkas till filmen från SVEMO:s hemsida och roadracing.se kommer naturligtvis länka. Är det något annat medie som vill ta in filmen så är det naturligtvis dunder. Kom gärna med förslag, så ska vi försöka göra själva filmen så proffsig som möjligt.

Goodstuff skrev:

Jag pratade med Micke om det här och min tanke var i alla fall att det borde finnas nån bra filmsnutt på typ några få minuter som visar vad svensk road racing är. En film som bla skulle kunna användas för att visa just för oinsatta hur det ser ut i rr-världen, att visa när man raggar sponsorer. Nåt i stil med den där MotoGP-rullen ( http://zoulfly.mine.nu/Filmer/gp500-intro.mpeg ) med (lite väl) snabba klipp, lite vurpor och coola bilder. Man kan skicka den till polare för att få dom att inse att dom borde masa sig iväg till en tävling och kolla. Man kan skicka den till lokala tidningen för att kanske öka intresset där...ja, typ lite sånt där.

ZoulFly skrev:
Jag pratade med Micke om det här och min tanke var i alla fall att det borde finnas nån bra filmsnutt på typ några få minuter som visar vad svensk road racing är. En film som bla skulle kunna användas för att visa just för oinsatta hur det ser ut i rr-världen, att visa när man raggar sponsorer. Nåt i stil med den där MotoGP-rullen ( http://zoulfly.mine.nu/Filmer/gp500-intro.mpeg ) med (lite väl) snabba klipp, lite vurpor och coola bilder. Man kan skicka den till polare för att få dom att inse att dom borde masa sig iväg till en tävling och kolla. Man kan skicka den till lokala tidningen för att kanske öka intresset där...ja, typ lite sånt där.
Jepp detta är planen :tummenupp

ZoulFly skrev:

Det är ju kanon! Om jag kommer på några bra ställen att sprida den på så ska jag skriva det här.
Man kanske skulle ringa Motorjournalen och Mera Motor och se om de är intresserade av att provköra lite RR-cyklar? Tror ni de kan tänkas nappa på det?

Goodstuff skrev:
Man kanske skulle ringa Motorjournalen och Mera Motor och se om de är intresserade av att provköra lite RR-cyklar? Tror ni de kan tänkas nappa på det?
:tummenupp
Det är väl inte mycket att fundera över. Nappar dom är det ju kanon.

stavgren skrev:
:tummenupp
Det är väl inte mycket att fundera över. Nappar dom är det ju kanon.

Inte om man inte har en hoj de kan köra. Man borde ha från olika klasser som tex: 125, 250, 600, SBK etc. Det skulle vara ganska fräckt att kunna erbjuda det. Sedan ska man bara ha bantid också... :gnissla

Skulle inte man kunna få med Östnytt eller vad det heter. Låta någon stakare där prova en hoj och vissa någon vecka innan Sm går?

jag ställer upp med en 125r :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...