RR. MC-stöldsnyheter

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Mackes kawa är säkert fortfarande drevad för Falken vilket gör att mätarn säger något helt annat än verklig fart. Men bandidoskillen är kanske van vid sin HD och upplevde 270 som 340 om det var det som mätarn visade.
Kanske läge att byta HD:n mot en 1098 när han älskar höga farter. Då behöver man inte byta bort V-twinen.:) :D

Skönt att Hojarna kom tillbaka. Hoppas att dom inte blev alltför mycket sönderkörda.:tummenupp
 
Last edited:

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Hur som helst är det skönt att hojarna återfunnits. Ändamålen helgar medlen när polisen lyser med sin inkompetens.

Hoppas bara att de "riktiga" tjuvarna fick stryk för de 10000kr vardera. :crash
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Mackes kawa är säkert fortfarande drevad för Falken vilket gör att mätarn säger något helt annat än verklig fart. Men bandidoskillen är kanske van vid sin HD och upplevde 270 som 340 om det var det som mätarn visade.

med lite hd erfarenhet så borde 90 kännas som 340 på kawan.skillnaden är antalet oljepöllar per km.stod säkert 140 på mätaren,hd har väl fortfarande bara hög och lågväxel.:)
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
"Racercyklarna, värda cirka 600 000 kronor, stals från ett garage vid Falkenbergs motorbana i mitten av september.

Den 10 oktober fördes de till Bandidos lokal i Helsingborg. När de kördes därifrån i en lastbil slog polisen till.

– Då var motorcyklarna på väg till ägarna. Jim Tinndahn har hjälpt en vän att se till så att de kom tillbaka, säger hans försvarsadvokat Sven-Eric Ohlsson. "


Nu hänger jag inte med. Skulle dom lämna tillbaka hojjarna?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det är rättegång imorgon. Jag hoppas den där Tinndahn frias helt.

Alla dessa resurser läggs på helt fel personer i det här fallet.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ännu mera cred till Bandidoskillen; Han kan inte bara trimma motorer utan hastighetsmätare åxå!:tummenupp

Misstänker han kan trimma priset på hojarna med? Skulle han kunna sälja 3st beggade NSBK för 600.000:- så skulle jag nog anlita honnom som försäljare :)
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Misstänker han kan trimma priset på hojarna med? Skulle han kunna sälja 3st beggade NSBK för 600.000:- så skulle jag nog anlita honnom som försäljare :)

brottet blir väl grövre om dom är värda mer. Tidningarna borde skriva mer om Polisens bristande förmåga och vilja ist för att försöka göra dom till hjältar. snacka om att detta kostar pengar medan de riktiga tjuvarna skrattar å lyfter sitt bidrag.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Misstänker han kan trimma priset på hojarna med? Skulle han kunna sälja 3st beggade NSBK för 600.000:- så skulle jag nog anlita honnom som försäljare :)


Försvinner min bil, så försvinner en bil värde 300.000,-. Det betyder inte att den är värd det stulen.

Ska tidningarna skriva värdet på försvunna saker som stöldgods, eller värdet, vad tycker du själv?

Har läst det en gång till och vet inte hur jag kan missuppfatta det? Förklara gärna för mej?:va

Okej, tänk dig Nelson i Simsons, han som pekar och skrattar "hah hah"

Ok?

Sen tänker du inlägget som honom, och han pekar och skrattar sitt trademark "hah hah" Men, han pekar inte på en racekille eller tjyven ELLER en truckdriver...utan åt samhället / staten som på hans beskrivna sätt skulle krångla till det i denna historia.

Sen var han nog mer nertaggad än dig, so.. Right back at ya:gnissla
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
:arsele :arsele :arsele :arsele



Så lät det inte innan!!

Har du kommit ut i verkligheten nu eller....:tummenupp

När den ursprungliga informationen utkom om att en person hade stannats i en rutinkontroll och MC återfunnits på släpet drog jag den då vettiga slutsatsen att vederbörande var inblandad. Något som med då tillgänglig information knappast kan ses som märkligt. Utan att själv vara inblandad i målet och därmed ha inside info har jag svårt att se hur man skulle dra en annan slutsats.

Jag drog uppenbarligen samma slutsats som åklagaren gjorde vid denna tidpunkt men då nya fakta framkommit i målet har jag givetvis omvärderat min åsikt.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
När den ursprungliga informationen utkom om att en person hade stannats i en rutinkontroll och MC återfunnits på släpet drog jag den då vettiga slutsatsen att vederbörande var inblandad. Något som med då tillgänglig information knappast kan ses som märkligt. Utan att själv vara inblandad i målet och därmed ha inside info har jag svårt att se hur man skulle dra en annan slutsats.

Jag drog uppenbarligen samma slutsats som åklagaren gjorde vid denna tidpunkt men då nya fakta framkommit i målet har jag givetvis omvärderat min åsikt.

Åklagaren får väl mer info än genom tidningarna. Polisen har visst om hela grejen från början till slut men valde att fösöka få dit en skinnväst ist. Stort slöseri med samhällets pengar å horeri med hjälp av media för att få mer resurser mot dessa hemska skinnvästar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Åklagaren får väl mer info än genom tidningarna. Polisen har visst om hela grejen från början till slut men valde att fösöka få dit en skinnväst ist. Stort slöseri med samhällets pengar å horeri med hjälp av media för att få mer resurser mot dessa hemska skinnvästar.

Killen jag qoutade ironiserade över att jag i de första rapporterna inte trodde på en medlem som sa att han var helt oskyldig och att jag var en idiot som inte trodde det.
Jag hade fel men uppenbarligen trodde inte åklagaren heller på historien i en början. Givetvis har åklagaren tillgång till och leder förundersökningen och den fortsatta handläggningen från åklagarmyndigheten ställer jag mig precis lika negativ som er andra till.

Just nu pågår någon form av projekt där flera myndigheter arbetar mot den organiserade brottsligheten (bla västkillar) med målet att sätta fast dem för vardagsbrottslighet istället för de grövre brott som begås i dessa organisationer. Allt ifrån häleri och vapeninnehav till skattebrott prioriteras högt för att i så stor utsträckning som möjligt störa deras verksamhet.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=459033

ganska bra artikel om ärendet i dagens GP, ger ju en någorlunda överskådlig bild över hur det hela gått till iallafall.

solklart är ju att den 30åriga chauffören heltklart förtjänar en rejäl kram efter hela historien iallafall, riktig taskig sits för nån som bara ville vara snäll och hjälpa några polare.

"bussigt" av bandidos att leta upp hojen även om jag tvekar på att dom inte haft nåt med det att göra från början ändå, är väl nåt av deras jevla hangaround-pack som snott hojarna till att börja med.. :rolleyes:
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top