RR. MC-stöldsnyheter

Pissnisse

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Sverige
Hoj
Yamma
Besökte tingsrätten idag då förhandlingarna mot de tre åtalade har börjat och pågår de närmsta veckorna.
Det som slår mig som är mest anmärkningsvärt i denna historia är att en av de åtalade är en roadracingförare som förra året blev cupvinnare första året som rookie. Densamma står även åtalade för mordbrand av 13 bilar på bildepån i höstas.
Enda positiva känslan jag får när jag hör en del vittne är att samtliga åtalade knappast tillhör begåvningsreserven utan har burit sig så helvetes klantigt åt dygnen efter stölden vilket har lett till att de har åkt dit.
Om de nu fälls lär vi av naturliga skäl knappast se denne unge talang på racerbanorna igen. Om han senare vill ge sig på en comeback blir ju spännande att se.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Besökte tingsrätten idag då förhandlingarna mot de tre åtalade har börjat och pågår de närmsta veckorna.
Det som slår mig som är mest anmärkningsvärt i denna historia är att en av de åtalade är en roadracingförare som förra året blev cupvinnare första året som rookie. Densamma står även åtalade för mordbrand av 13 bilar på bildepån i höstas.
Enda positiva känslan jag får när jag hör en del vittne är att samtliga åtalade knappast tillhör begåvningsreserven utan har burit sig så helvetes klantigt åt dygnen efter stölden vilket har lett till att de har åkt dit.
Om de nu fälls lär vi av naturliga skäl knappast se denne unge talang på racerbanorna igen. Om han senare vill ge sig på en comeback blir ju spännande att se.

Samma unge förare tillbringade hela helgen på motorbanan. Jag är ganska säker på att när det blir känt vem han är kommer han inte att vara välkommen i roadracingsammanhang igen.......
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det som slår mig som är mest anmärkningsvärt i denna historia är att en av de åtalade är en roadracingförare som förra året blev cupvinnare första året som rookie. Om de nu fälls lär vi av naturliga skäl knappast se denne unge talang på racerbanorna igen. Om han senare vill ge sig på en comeback blir ju spännande att se.

Så mycket för att vi åtminstone inte snor från varandra inom kollektivet...

Förundersökningen måste vara offentlig nu vad har den för nummer?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Oki. Vem är killen?

Orkar inte leta reda på resultatlistorna.

Namnet kommer ju ut förr eller senare i alla fall.

Edit. Oki jag orkade.
Edit: Tog bort för att det i alla fall inte stämde :D
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Oki. Vem är killen?

Orkar inte leta reda på resultatlistorna.

Namnet kommer ju ut förr eller senare i alla fall.

Swedie får säkert PUL nojja om man lägger upp det men den som gräver fram namnet får gärna PMa även mig.....

Nr18: Begär du ut förundersökningen och scannar den för PDF distrubution?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Swedie får säkert PUL nojja om man lägger upp det men den som gräver fram namnet får gärna PMa även mig.....

Nr18: Begär du ut förundersökningen och scannar den för PDF distrubution?

Kan jag väl, men jag behöver diarienumret.
@Eskilsson: Du har PM
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Besökte tingsrätten idag då förhandlingarna mot de tre åtalade har börjat och pågår de närmsta veckorna.
Det som slår mig som är mest anmärkningsvärt i denna historia är att en av de åtalade är en roadracingförare som förra året blev cupvinnare första året som rookie. Densamma står även åtalade för mordbrand av 13 bilar på bildepån i höstas.
Enda positiva känslan jag får när jag hör en del vittne är att samtliga åtalade knappast tillhör begåvningsreserven utan har burit sig så helvetes klantigt åt dygnen efter stölden vilket har lett till att de har åkt dit.
Om de nu fälls lär vi av naturliga skäl knappast se denne unge talang på racerbanorna igen. Om han senare vill ge sig på en comeback blir ju spännande att se.

Mindre intelligent då RR-Sverige är så litet som det är.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är inte helt säker på att man kan få ut protokoll då förhandlingen inte är avslutad. Pågår tom nästa vecka oxå.

Man kan få ut förundersökningen innan dom men för rättsäkerhetens skull så är det kanske läge att vänta på dom innan vi hänger ut vederbörande....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja tidigare har man ju mest hört om stulna gathojar i racingen :D
Harkel..:glömdet Sorry

Exakt samma tanke slog mig faktiskt.

Kollektivet man inte ska stjäla av är alltså andra aktiva, att sen en massa (enligt uppgift) delar på andra racehojar kommer från stulna gathojar är en annan sak, gatåkare är ett annat kollektiv av motorcyklister? :va
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Exakt samma tanke slog mig faktiskt.

Kollektivet man inte ska stjäla av är alltså andra aktiva, att sen en massa (enligt uppgift) delar på andra racehojar kommer från stulna gathojar är en annan sak, gatåkare är ett annat kollektiv av motorcyklister? :va

Självklart är det så att det är fördjävligt att stjäla, men bland de flesta anser man det är ännu fulare att stjäla av sina vänner och bekanta.
Vad gäller rykten om stulna hojar inom racingen är det nog väldigt ovanligt numer, eftersom man jobbar rätt hårt mot det och kollar det vid tävlingar etc med hjälp av larmtjänst.
De flesta som rejsar har ändå sätt att få tag på nya delar billigt oftast ändå utan att riskera sån skit som stöldgods.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top