RR DVDn från SM 2005 bättre än i fjol

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Köpte DVDn med TVsändningarna från SM i RR 2005 och kollade på den nyss och tyckte den var mycket bättre än i fjol. Mycket tack vare annan/andra kommentatorer. Det är helt otroligt vad bara en sån sak kan spela roll.
Jag höll i alla fall på att skratta ihjäl mig åt kommentaren "där gick ytterligare en Briggs&Stratton sönder" eller nåt liknande. (Ber om ursäkt till alla Ducatiägare men jag kunde inte låta bli att skratta. Det är ju trots allt alltid tråkigt när en hoj går sönder). En hel del grymma åkbilder och annat också :tummenupp Klart sevärd eller vad tycker ni?

Japp! Lite roliga kommentarer om köttbullar.

Det tråkiga är att det inte blir något nästa år såvida inte Henrik Nordgren får in ett GÄNG sponsorer som kan lägga pengar på en TV-produktion.

Swedie skrev:
Japp! Lite roliga kommentarer om köttbullar.

Det tråkiga är att det inte blir något nästa år såvida inte Henrik Nordgren får in ett GÄNG sponsorer som kan lägga pengar på en TV-produktion.

Kan inte sporthoj.com sälja skivan genom sin videoshop och på så sätt dra in lite flis till nästa års produktion då... Själv hittade jag den mer av en slump på roadracing.se som kanske inte är den hemsidan det är mest drag på av alla sidor i sverige...

Hårding skrev:
Kan inte sporthoj.com sälja skivan genom sin videoshop och på så sätt dra in lite flis till nästa års produktion då... Själv hittade jag den mer av en slump på roadracing.se som kanske inte är den hemsidan det är mest drag på av alla sidor i sverige...

Det är ju lite bklämmande att folk här på forumet uppmanat till kopiering av filmen.

/Jörgen #31

Ja den här filmen borde man som RR-förare och intresserad av sporten köpa och inte kopiera eller ladda hem. I alla fall för att supporta de människor som stått på sidan och filmat just våra körningar på våra banor här i Sverige. Köper få filmen och att det är lite intresse så står de ju inte där nästa år.

Last edited:
Köpte också filmen, den var faktiskt riktigt bra tyckte jag. Om man bortser från att det var fel på min så att Knutstorp inte fanns med... :(

Syss skrev:
Köpte också filmen, den var faktiskt riktigt bra tyckte jag. Om man bortser från att det var fel på min så att Knutstorp inte fanns med... :(

DVD:n använder hela utrymmet på skivan då den har väldigt långa inslag. Vissa DVD-spelare har svårt att kunna spela upp skivan då. Har upptäkt samma fenomen att vissa DVD-spelare inte kan spela upp Knutstorp utan tar Gelleråsen istället då.

Om ni har problem med att få fram rejset från knutstorp så ta ur skivan och sätt i den igen sen väljer ni knutstorp först. Då ska det funka. Är fel på menyn tydligen.

Depåbitchen skrev:
Om ni har problem med att få fram rejset från knutstorp så ta ur skivan och sätt i den igen sen väljer ni knutstorp först. Då ska det funka. Är fel på menyn tydligen.

Perfekt! Man får tacka så mycket! Nu gick det ju alldeles utmärkt. :) Får slå mig ned vid tillfälle och se på finalen, då. Spara det bästa till sist och dra ut på spänningen lite... ;)

(trådlyft?)

Ska de arrangerande klubbarna betala i år igen för denna produktion?

Förra året sas det att SVEMO RR Sektion (och iochmed detta de arrangerande klubbarna) skulle få tillgång till råmaterialet, helt oklippt version för att göra vad de nu känner för att göra med det (eftersom tex LMS lägger en stor slant i produktionen, såsom alla andra SM arrangerande klubbar också gjorde)

Det vore ju fint va? råmaterialet, klippa ihop lite och ge de lokala kanalerna, sprida den fina sport vi håller på med.

Har någon klubb sett detta råmaterial ännu? jag kan bara svara för LMS och det är nej.

Inte nog med att de förarna som får TV tid får betala extra, alla andra förare får OCKSÅ va med och betala med sin anmälningsavgift.

Av alla anmälningspengar till LMS tävlingen förra året gick lite mer än ett fullt startfält till TV produktionen (och då menar jag inte 125jnr som betalar lite mindre/förare).

bra eller... ?

EDIT: Motsvarande länk i Supermoto forumet http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=115141

EDIT2: Denna film som då betalats av ideela föreningar och förare och kan därmed knappats bli piratkopierad (om inte SVEMO RR motsätter sig det hela). Det är SVEMO RR som äger rättigheterna till filmen och därmed dess medlemmar, dvs vi.
"Vi" har redan betalat för produktionen, det som kan tas ut av tex roadracing.se är en media/klipp-avgift, som fritt kan sättas av roadracing.se.
SVEMO RR kan utan vidare ge allt råmaterial till vilken person/företag som helst och låda denna klippa ihop ett sammandrag och lägga ut på nätet för gratis nerladdning.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!