Stommen på däck byggs oftast olika beroende på vilka egenskaper som eftersträvas.
Bakdäck byggs primärt för att kunna ta upp de krafter som genereras vid acceleration och för framdäck ligger fokus på retardation. Byter du rotationsriktning tar inte däcket upp dessa krafter som det var tänkt utan kan eventuellt få knepiga egenskaper.
Jag har vänt däck i flera år utan problem, men sedan råkade jag ut för detta. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?263104-Sönderfallande-däck-Sportsmart
Enligt Dunlop så kan detta hända om man vänder. Rotationskraften i skarven blir åt fel håll än vad det är konstruerat för.
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |