Rostit slipon?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Läste ett tips på Bike.se, att man kan låta sliponet rosta lite lätt, och sedan klarlacka, någon som har testat? Skulle nog vara sablarns fräckt :)
 
Hur många slip-on görs i svartplåt?
De flesta är alu, kolfiber, eller titan. Svårt att få såna att rosta.

Edit: Eller i rostfritt.
 
Last edited:
Då kan du nog vänta länge.....
Såvida du inte kör runt med stål-slipon. :va
 
Det är väl inga problem att få ett rostfritt system att rosta? Ett säkert kort är ju att tejpa fast några plåtremsor av bonnjärn och duscha med saltvatten...hur intelligent det nu är..
 
Oväntat att du läst de på bike.se, antar att du tog med stavningen därifrån också
 
HanneZ skrev:
Oväntat att du läst de på bike.se, antar att du tog med stavningen därifrån också

Skit ner dig.
Och humöret är genetiskt?

Vet mkt väl att jag glömde en bokstav i "rostigt"
 
Last edited:
cRoC skrev:
Vet mkt väl att jag glömde en bokstav i "rostigt"

Ja nu ja. :tummenupp

Fast jag håller ett rostigt system som är klarlackat är FrÄsIt o BaLL... eller åtminstone annorlunda... intressant ide
 
HanneZ skrev:
Oväntat att du läst de på bike.se, antar att du tog med stavningen därifrån också

Förstår inte varför du kommenterar tråden då du inte har något vettigt att framföra...
 
Om ni tycker att rostiga saker är coola så kan ni mer än gärna köpa min Suzuki Swift. Den har lättats den naturliga vägen. Äkta patina med andra ord...
Vi startar väl buden på 50 000 :- sen får vi se hur högt vi kommer. :tungan
 
Pejo skrev:
Vad är det du framför som är vettigt ?

Inget! Men tycker att tråden verkade intressant, därav mitt påpekande på Hannez som i mitt tycke förstör tråden... Jobbigt att jag måste förklara det för en som inte verkar förstå det... Ännu ett meningslöst inlägg..
 
Tror det skulle vara fräckt, speciellt om man på något sätt kunde kontrollera "rostningen", t ex att det bara rostar på bakre delen av dämparen.
 
Pungis skrev:
Tror det skulle vara fräckt, speciellt om man på något sätt kunde kontrollera "rostningen", t ex att det bara rostar på bakre delen av dämparen.

Man skulle t.ex. kunna maska med högtemperaturtålig klarlack på de bitar man inte vill ska rosta, så att du får ett flames-mönster eller nåt annat pimpigt, därefter duschar du de exponerade ytorna med saltvatten o låter stå på nåt mörkt ställe med taskig ventilation. När du sedan uppnått önskad grad av rostighet klarlackar du bara över det rostiga. Sen finns ju förstås risken att rosten sprider sig under lacken och förstör det tuffa utseendet.
 
annars kan man ju säkert lacka skiten så det ser lite rostigt ut... kanske?
Så slipper man paja sitt slipon... o dä...
 
Fel av mig att löjla mig, fast de som klagar på mig skriver ju lika meningslösa inlägg som jag?!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top