Rostit slipon?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Läste ett tips på Bike.se, att man kan låta sliponet rosta lite lätt, och sedan klarlacka, någon som har testat? Skulle nog vara sablarns fräckt :)

Hur många slip-on görs i svartplåt?
De flesta är alu, kolfiber, eller titan. Svårt att få såna att rosta.

Edit: Eller i rostfritt.

Last edited:
Då kan du nog vänta länge.....
Såvida du inte kör runt med stål-slipon. :va

Det är väl inga problem att få ett rostfritt system att rosta? Ett säkert kort är ju att tejpa fast några plåtremsor av bonnjärn och duscha med saltvatten...hur intelligent det nu är..

Oväntat att du läst de på bike.se, antar att du tog med stavningen därifrån också

HanneZ skrev:
Oväntat att du läst de på bike.se, antar att du tog med stavningen därifrån också

Skit ner dig.
Och humöret är genetiskt?

Vet mkt väl att jag glömde en bokstav i "rostigt"

Last edited:
cRoC skrev:
Vet mkt väl att jag glömde en bokstav i "rostigt"

Ja nu ja. :tummenupp

Fast jag håller ett rostigt system som är klarlackat är FrÄsIt o BaLL... eller åtminstone annorlunda... intressant ide

HanneZ skrev:

Förstår inte varför du kommenterar tråden då du inte har något vettigt att framföra...

Om ni tycker att rostiga saker är coola så kan ni mer än gärna köpa min Suzuki Swift. Den har lättats den naturliga vägen. Äkta patina med andra ord...
Vi startar väl buden på 50 000 :- sen får vi se hur högt vi kommer. :tungan

Pejo skrev:
Vad är det du framför som är vettigt ?

Inget! Men tycker att tråden verkade intressant, därav mitt påpekande på Hannez som i mitt tycke förstör tråden... Jobbigt att jag måste förklara det för en som inte verkar förstå det... Ännu ett meningslöst inlägg..

Tror det skulle vara fräckt, speciellt om man på något sätt kunde kontrollera "rostningen", t ex att det bara rostar på bakre delen av dämparen.

Pungis skrev:
Tror det skulle vara fräckt, speciellt om man på något sätt kunde kontrollera "rostningen", t ex att det bara rostar på bakre delen av dämparen.

Man skulle t.ex. kunna maska med högtemperaturtålig klarlack på de bitar man inte vill ska rosta, så att du får ett flames-mönster eller nåt annat pimpigt, därefter duschar du de exponerade ytorna med saltvatten o låter stå på nåt mörkt ställe med taskig ventilation. När du sedan uppnått önskad grad av rostighet klarlackar du bara över det rostiga. Sen finns ju förstås risken att rosten sprider sig under lacken och förstör det tuffa utseendet.

annars kan man ju säkert lacka skiten så det ser lite rostigt ut... kanske?
Så slipper man paja sitt slipon... o dä...

Fel av mig att löjla mig, fast de som klagar på mig skriver ju lika meningslösa inlägg som jag?!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats