Rossis regndäck

Neutral skrev:
2199843 Vilket snyggt bakdrev, bara luft och det håller för 250+ hästar. Vill ha... :)
Det är Titanium! Var inne i toni elias depåbox när jag var i GP-depån i donintgon. Tyvärr fick jag inte ta kort o sånt. Men de saker jag fick testa hålla o sådär, typ racekåpor och sådant. Allting var så lätt att jag knappt trodde det var sant. Väger ingenting. Och hojen i sig var hur ren som helst. Inte en gnutta smuts nånstans på den hojen.

Eftersom samtliga däckfabrikörer för hoj- respektive bildäck sällan har samma mönster på sina däck så är min teori att det inte spelar en avgörande roll. Skulle det vara så att ett visst mönster tränger undan mer vatten och ger bättre fäste borde, enligt mig, däckfabrikörerna hittat detta mönster och det borde vara standard på alla däck de tar fram. Det skiljer sig säkert lite mellan linje- och rutmönster som skrivs tidigare men i stort sätt så tror jag inte att den ena linjesammanställningen är bättre än den andra. Om någon vet, berätta gärna.

Är nog inne på pvcraketen´s linje.
Kolla bara hur det ser ut när det är torrt...
Personligen gillar jag ränderna bättre, klackarna tycker jag ger en känsla av att man tippar in i kurvan vid "bra" nerlägg... Typ som en offroadare gör på asfalten..

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back