Rossis framtid

Att dom inte burnar längre har att göra med motorbegränsningen. Inga som vill slita på sina motorer i onödan.
 
En nyskriven artikel i ämnet som argumenterar för det utfall jag ser framför mig.

”Every rider has an expiration date, and the inconceivable may be occurring before our eyes - Valentino Rossi no longer may have the speed or the manic willingness to cause his motorcycle to do unnatural things necessary to reach the top step of the podium with any consistency. Plus Rossi is a proud man accustomed to winning races and championships. He's not going to be satisfied with mediocrity.

Kanske kommer helgens händelser i Spanien ge bevis för att Rossi visst kan vinna både race och mästerskap, men jag tvivlar.

http://superbikeplanet.com/2013/Jun/130612-09.htm
 
Första gången jag läser att Burgess uttalar sig uppgivet om Rossi:

”You take more risks when you're young. You have more courage. With age, you need to be more relaxed. And in sports, just 1 percent more or less makes the difference. Valentino has already won seven titles in the premier class, and the chances of recurrence are shrinking. We must accept it.
 
P€RRA;5829079 skrev:
Att Rossi försöker skoja är självklart, men när han i nästa mening är allvarlig bekräftar han det alla kan se:

”We must be realistic, to win the world championship will be very difficult, because there are three riders who are very fast.”

Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?
 

Bifogat

  • 95104330-valentino-rossi.jpg
    95104330-valentino-rossi.jpg
    29.5 KB · Visningar: 107
  • suzuki-logo.jpg
    suzuki-logo.jpg
    62.1 KB · Visningar: 93
Last edited:
Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?
Nej, jag tror inte att han fört några samtal med Suzuki. Tror att 2013, eventuellt 2014, blir hans sista säsong i MotoGP.

Att köra Suzukin vore en chansning av stora mått då sannolikheten att den skulle vara konkurrenskraftig redan 2015 är väldigt liten.
 
P€RRA;5829163 skrev:
Nej, jag tror inte att han fört några samtal med Suzuki. Tror att 2013, eventuellt 2014, blir hans sista säsong i MotoGP.

Att köra Suzukin vore en chansning av stora mått då sannolikheten att den skulle vara konkurrenskraftig redan 2015 är väldigt liten.

Tvivlar jag med, han har redan bränt två säsonger på en chansning, han lär stanna hos Yamaha.
 
Att Rossi försöker skoja är självklart, men när han i nästa mening är allvarlig bekräftar han det alla kan se:

”We must be realistic, to win the world championship will be very difficult, because there are three riders who are very fast.”

Någon som tror att Rossi inte har haft samtal med Suzuki? Klart att han måste vara sugen på en ny japansk hoj skräddarsydd för hans körstil. En stab japanska ingenjörer som lyder hans minsta vink. Varför inte vara en stor (och kanske snabbare) fisk i en liten damm än en liten (och allt mindre inflytelserik och mer chanslös) fisk i en stor damm?

Ta inte i så du spricker.

Han stannar hos Yamaha och kommer således inte att chansa, igen.
 
Tvivlar jag med, han har redan bränt två säsonger på en chansning, han lär stanna hos Yamaha.
Frågan för Rossi är enbart hur han kan uppnå sitt mål: att pensionera sig som mästare. Uppenbarligen inte genom att köra för Yamaha. Även om Suzukin ännu är oprövad så är det en japansk motorcykel. Att det dessutom är en av Rossis bästisar i MotoGP som bossar för teamet... Rossi har allt att vinna på att bli försteförare för Suzuki.
 
Jag stjäl en av dina frågor: Vad grundar du det på?
Rossi tillstår ju själv att han inte har en chans, och en titt i tabellen vittnar inte precis om att Rossi är årets eller ens nästa års mästare hos Yamaha.

Vad Rossi vet är att han inte har en chans hos Yamaha. Vad han inte vet är om han skulle ha en chans hos Suzuki.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-06-17 kl. 17.12.32.png
    Skärmavbild 2013-06-17 kl. 17.12.32.png
    40.7 KB · Visningar: 148
Rossis namn och hela cirkusen runt hans personlighet kommer att vara lönsam många år till ant i Motogp eller i wsbk....LÅT KARLN GÖRA DET HAN ÄLSKAR MEST...KÖRA HOJ.

Han ligger topp 5 i MotoGp!!!!!i världens bästa mc klass...va begär folk av honom
 
Rossis namn och hela cirkusen runt hans personlighet kommer att vara lönsam många år till ant i Motogp eller i wsbk....LÅT KARLN GÖRA DET HAN ÄLSKAR MEST...KÖRA HOJ.

Han ligger topp 5 i MotoGp!!!!!i världens bästa mc klass...va begär folk av honom
Har du inte förstått budskapet i tråden? Alla som inte vinner mästerskapet är helt värdelösa och har inte i den klassen att göra och borde omedelbart sluta. Fullt logiskt. Vad jag inte förstår är hur man ska få till spännande racing då, men det kanske kommer i nästa tråd?
 
Har du inte förstått budskapet i tråden? Alla som inte vinner mästerskapet är helt värdelösa och har inte i den klassen att göra och borde omedelbart sluta. Fullt logiskt. Vad jag inte förstår är hur man ska få till spännande racing då, men det kanske kommer i nästa tråd?


Jag undrar vem som är mest slut, tråden eller radar ? lite av varje kanske.
 
SLUTA MATA TROLLET!

Redan i Internets barndom konstaterades att det är meningslöst att argumentera med idioter - de drar ner dig till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet.
 
SLUTA MATA TROLLET!

Redan i Internets barndom konstaterades att det är meningslöst att argumentera med idioter - de drar ner dig till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet.

Det var ett vedertaget faktum redan när jag var ett barn och då fanns inte ens Internet.:gråta
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top