Rossi vs Alonso?

Macke skrev:
Näe, inte alls... Är nog förbannat svårt, men det är nog ännu svårare att dominera i MotoGP....
Knappast.

Neutral skrev:
Det jag (som följt båda sporterna i 15 år) upplever som en stor skillnad är att det inom mc alltid funnits kraft att kompensera undermåligt maskinmaterial. Vi har sett åtskilliga exempel där Rainey, Kocinsky, McCoy m fl gjort hjälteinsatser utan att deras team har haft störst budget. I F1 är chansen att vinna utan att vara topp-3 i budget obefintlig om det inte regnar och alla andra krockar med varandra vilket händer en gång var 10:e år. Ingen blir världsmästare utan att vara favorittippad. Kolla på Schumi, vinner allt och i fjol vann han inte något (Indy räknas inte - skandal :mad: ), han har ju knappast blivit sämre över en natt och inte ens han kan kompensera nämnvärt, jämnhet över säsongen gav en tredjeplats totalt. Rossis Yamaha var nog inte bäst första säsongen men han vann massor ändå, i F1 hade det inte gått.
Du glömmer Toyotas miljarder och obefintliga resultat.

Gustav O skrev:
För mig också, och säkert för valmers. Svårt det där eftersom tyskar är fina och ska hejas på men finnar är suputer. :hihi
Nico Rosberg är tysk, pungt. Det är bra, en förare från ett grannland som talar ett begripligt språk.

Nyteknik skrev:
Det stämmer att det har varit så. Men i MotoGP verkar detta svårare än tidigare i 500. Se t.ex. hur det gick för Biaggi förra året. Det kanske har blivit lika svårt i MotoGP att vinna över en säsong om du inte kör fältets bästa maskin.
MotoGP är en riktig klass, utan plats för Kalle Anka-team. Gott så.

valmers skrev:
Finns ingen motsägelse i det jag säger och att Toyota misslyckats. Bara för att man måste vara ett toppteam för att lyckas innebär det inte att alla toppteam lyckas. Oftast är det bara ett toppteam som lyckas. :hihi

valmers skrev:

DU glömmer att Toyota endast har varit med i F1 i 4 år.
Även om endast en massa pengar inte innebär garanterad succé så kan du inte förneka att materialet är viktigare i F1 än i MotoGP.

valmers skrev:
Nico Rosberg är tysk, pungt.

Född i Tyskland med finsk pappa, och har tävlat både i finska och tyska färger.
Långt ifrån pungt! :arsele

Hondas tredjeförare, Anthony Davidson, hade bästa träningstid i dag och tog sig runt Sepang på ca 1.35.
Banrekordet för MotoGP ligger strax över 2 minuter.

Vad vill jag ha sagt med det?
Inte ett skit, fortsätt bråka nu :D
(Men glöm inte F1-kvalet i morgon bitti på ZTV klockan 06:55)

Last edited:
Egentligen finns det ju inget att diskutera. Alonso skulle inte ha en suck om man skulle sätta honom på hoj. Rossi har ju trots allt lite vana av att köra 4-hjuligt, och även om man som ni skrivit gett Alonso massa träningstid på hoj, så är det som sagt föraren och inte materialet som avgör och då ligger han ändå efter.

Alonso verkar helt enkelt inte gilla att Rossi får uppmärksamhet och pengar och vill att folk ska tycka som honom: att det är idiotiskt att han får tillfälle att köra, när det finns hur många duktiga formel-förare som helst som inte får chansen. Jag håller med honom på den punkten.

Angående Nico Rosberg så skiter jag i om han har en tysk mamma, till och med om han skulle ha hockeyfrilla och palestinasjal och äta ister varje dag: grabben äger! Nog är det hans finska blod som gör det: trea idag på kvalet!

Nico Rosberg är tysk, pungt. Det är bra, en förare från ett grannland som talar ett begripligt språk.

Nic Rosberg har dubbelmedborgarska(finland/tyskland) och har både finskt och tyskt pass , har pappa Keke sagt , och jag tror att han vet LITE bättre än du så kolla fakta innan du kommer med dina dumma inlägg , eller är du lite avis att finnarna är så duktiga på motorsport , ni vann ju hockey.... :4skrika

UKE skrev:

Nic Rosberg har dubbelmedborgarska(finland/tyskland) och har både finskt och tyskt pass , har pappa Keke sagt , och jag tror att han vet LITE bättre än du så kolla fakta innan du kommer med dina dumma inlägg , eller är du lite avis att finnarna är så duktiga på motorsport , ni vann ju hockey.... :4skrika
Men herregud, han är född utanför Finland, har aldrig bott i Finland, talar fyra språk men inget av dem är finska, tävlar för Tyskland osv.

Applicerar man ditt resonemang på Keke Rosberg så är dit inga problem att få honom till svensk !

Vänta nu...eftersom Keke är halvsvensk så är ju Nico lika mycket svensk som han är finne....

GO NICO, HEJA SVERIGE !!!!

RedBaron skrev:
Men herregud, han är född utanför Finland, har aldrig bott i Finland, talar fyra språk men inget av dem är finska, tävlar för Tyskland osv.

Applicerar man ditt resonemang på Keke Rosberg så är dit inga problem att få honom till svensk !

Vänta nu...eftersom Keke är halvsvensk så är ju Nico lika mycket svensk som han är finne....

Hmmmm.....har Keke svensk pass (och finsk)...bara att han e född i sthlm betyder väl inte att han e halvsvensk ...eller???? Du som verkar veta så mycket om Formel 1 så rätta mig om jag har fel....ni får gärna låna några finska raceförare om ni vill , det poppar ju upp nya varje år i Finland iaf... :tummenupp

UKE skrev:
Hmmmm.....har Keke svensk pass (och finsk)...bara att han e född i sthlm betyder väl inte att han e halvsvensk ...eller???? Du som verkar veta så mycket om Formel 1 så rätta mig om jag har fel....ni får gärna låna några finska raceförare om ni vill , det poppar ju upp nya varje år i Finland iaf... :tummenupp
Nej Keke har inget svenskt pass, Sverige tillät inte dubbla medborgarskap på den tiden. Det var ett en aning mer tillspetsat resonemang än det som gör Nico till Finne.

Jag är bara fascinerad över hur så många finskättade ser Nico som Finne. Jag menar han säger ju själv att han ser sig själv som tysk, och trots sin språkbegåvning så har han vänt finskan ryggen.

IDIOTISKT IDIOTISKT!ursäkta språket,att det finns folk som inte begriper hur mycket svårare det är med motogp än f1,ett exempel,man handplockar bara en massa människor från gatan och ber dom köra ett par varv runt bana på respektive maskiner,kan sätta mina kulor på att 99,99% kör närmare schumachers tider i f1 än vad dom kör mot Rossis tider i moto gp,även om det skiljer minuter, timmar per varv så kommer dom komma närmare schumis tider,det här tror jag gäller även 99,99%av medlemmarna här på SH som kör motorcykel aktivt också,det är så mycket lättare att köra fort med bil.

Alonso är en clown, Shumi vågade ju i alla fall testa 2 hjul.
Jag jobbar mycket med finnar och enligt dom är Nico definitivt inte finne.

R-1000 skrev:
IDIOTISKT IDIOTISKT!ursäkta språket,att det finns folk som inte begriper hur mycket svårare det är med motogp än f1,ett exempel,man handplockar bara en massa människor från gatan och ber dom köra ett par varv runt bana på respektive maskiner,kan sätta mina kulor på att 99,99% kör närmare schumachers tider i f1 än vad dom kör mot Rossis tider i moto gp,även om det skiljer minuter, timmar per varv så kommer dom komma närmare schumis tider,det här tror jag gäller även 99,99%av medlemmarna här på SH som kör motorcykel aktivt också,det är så mycket lättare att köra fort med bil.

GLÖM DET.

182CM CA 75KG
FANS INTE EN MÖJLIGHET att ens sitta så att det skulle gå köra....

RedBaron skrev:

Nico har även tävlat i finska färger, bl.a. i Formula ADAC... :7peta

McFille skrev:
Nico har även tävlat i finska färger, bl.a. i Formula ADAC... :7peta
Visst. Han löste då ut en finsk licens och körde vartannat lopp på den och vartannat på sin tyska licens. Det gav honom den uppmärksamhet och PR som var planerat.

UKE skrev:
Du kan ju börja med att lära dig citera inlägg.

Nico talar inte finska. Så finsk är han. Han modersmål är tyska, och han talar även engelska, italienska och franska.

Macho Woman skrev:
Angående Nico Rosberg så skiter jag i om han har en tysk mamma, till och med om han skulle ha hockeyfrilla och palestinasjal och äta ister varje dag: grabben äger! Nog är det hans finska blod som gör det: trea idag på kvalet!
Vad i hela världen har hans "finska blod" med hans prestationer att göra? Ibland är ni landsförädare riktigt underhållande.

Nico är landsman med världens genom tiderna främste F1-chaufför. Snacka om att tyskland har ett riktigt dream team i F1 i år. Som det grannland tyskland är håller jag givetvis på dessa två tyska chaufförer.

valmers skrev:
Du kan ju börja med att lära dig citera inlägg.

Nico talar inte finska. Så finsk är han. Han modersmål är tyska, och han talar även engelska, italienska och franska.

Vad i hela världen har hans "finska blod" med hans prestationer att göra? Ibland är ni landsförädare riktigt underhållande.

Nico är landsman med världens genom tiderna främste F1-chaufför. Snacka om att tyskland har ett riktigt dream team i F1 i år. Som det grannland tyskland är håller jag givetvis på dessa två tyska chaufförer.
Ärligt , hur gammal är du ??? Du är ju fan som dagisbarn....vad säljer du för nåt ? Dammsugare ?? :hihi :hihi , lär dig köra hoj och umgås med alla andra hojåkare innan du snackar shit här , om du nu hatar så mycket finnar tycker jag att du ska ta finlandsfärjan och slå ner alla finnar där......lycka till pucko

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti