Rossi vinner inte så många race i år, tror Biaggi.

Så du menar att du är mer kvalificerad än John Hopkins att avgöra sånt:D kanske dags att vakna upp:D :pannkyss

Ok du kanske vaknar upp nu då :pannkyss

Han syftade förmodligen på att Hopkins aldrig kört 250GP, dock har han tävlat med Aprilia RS250 i motsvarande vår SP-klass men det är ju inte riktigt samma sak eller så menade han att 800:orna är som en SP-hoj. :D

Han syftade förmodligen på att Hopkins aldrig kört 250GP, dock har han tävlat med Aprilia RS250 i motsvarande vår SP-klass men det är ju inte riktigt samma sak eller så menade han att 800:orna är som en SP-hoj. :D

Jag tror @Radare syftar på att han vet mer än både Stoner och Hopkins om 250/MotoGp racing, jag dör :lol

Det är ju inte lättare att vinna för det när de andra 20 världsförarna också sitter på likvärdigt material.

Att de är lättkörda handlar väl mer om hur snabbt rookies kan vara med i toppen numera, förr var de betydligt längre efter och vurpade mer.

Material skiljer som aldrig förr tills i år, nu kan d bli tät o bra racing igen. Innan var bl.a satelitteam långt långt efter med nyheter på cyklarna om ens några alls i Motogp o Wsbk.

Ang "lättkörda" cyklar 800cc symbolik 250cc! Var är Valentino och Max ??

Tycker F1 i år har visat hur mycket elektronik förstör racing. F1 i år är fruktansvärt mycket roligare att titta på än på många år tycker jag. Folk bromsar på sig, sladdar och det går inte så där rakt av på räls.

Inför samma stuk i MotoGP så blir det racingen roligare igen. Ledåka på räls är skittrist.

Tycker F1 i år har visat hur mycket elektronik förstör racing. F1 i år är fruktansvärt mycket roligare att titta på än på många år tycker jag. Folk bromsar på sig, sladdar och det går inte så där rakt av på räls.

Inför samma stuk i MotoGP så blir det racingen roligare igen. Ledåka på räls är skittrist.

Vad är ändrat i F1 tills i år. Vad för elektroniska hjälpmedel är tillåtna?

Här är en kortversion av ändringarna till i år: http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/6844/

Traction and launch control
Traction control - systems which prevent the rear wheels spinning if a driver applies too much power - are no longer permitted. This will place more emphasis on driver skill and should lead to more overtaking, as drivers are more likely to make mistakes. Similarly, systems that help the driver hold the clutch at a specific point to ensure an optimal getaway at the race start, have been outlawed.

Electronic Control Units (ECUs)
From 2008, all teams must use a standardised, FIA-approved ECU to control their cars' electronics. AS well as providing a more level playing field in this area of development, the new ECU - which must run FIA-approved software - will allow the FIA to monitor the cars' performance more closely.

Vet inte om jag håller med. Sista race:t ifjor slår lätt årets bägge första. Det innehöll sladdar, avåkningar, bra racing etc. trots TC.
Årets två första lopp, tja - i Australien var en katastrof där bilarna bröt en efter en. Andra loppet var inte särskillt spännande. Massa den klanten åkte av helt onödigt och oprovocerat. Det var väl det tydligaste tecknet på att TC var borta ur bilden - men det var varken bra racing eller ens underhållningsvärde.

Jag vill låta det vara osagt hurvida TCs vara eller icke vara i MotoGP, men jag ser iaf. inte de senaste tre loppen i F1 som något bevis för det ena eller den andra sidan.

Så du menar att du är mer kvalificerad än John Hopkins att avgöra sånt:D kanske dags att vakna upp:D :pannkyss

Ok du kanske vaknar upp nu då :pannkyss
=stoner säger .The 800 seems similar to the 250s in riding style: it allows quicker cornering and even under braking you can push harder than on the 990.

Artikeln i dess helhet http://www.dailymotos.co.uk/noticia...ems-similar-to-the-250s-in-riding-style/7795/
Du blandar ihop saker.

1. Hopkins har aldrig kört 250.

2. Att 800 har mer gemensamt med 250 än med 990 har med fokuset på kurvhastighet kontra sladd/vrid att göra.

Personligen tycker jag det kvittar hur många cc hojarna har. Det väsentliga är att klasserna ska vara av typen svår, svårare, svårast. Så verkar det dock inte vara.

Du blandar ihop saker.

1. Hopkins har aldrig kört 250.

2. Att 800 har mer gemensamt med 250 än med 990 har med fokuset på kurvhastighet kontra sladd/vrid att göra.

Personligen tycker jag det kvittar hur många cc hojarna har. Det väsentliga är att klasserna ska vara av typen svår, svårare, svårast. Så verkar det dock inte vara.
Du verkar ha svårt att vara ärlig nog att inse att du har fel.

Men du är sannolikt tillräckligt ung för att veta allt :pannkyss

Klarar du av att svara på dina egna inlägg.
1.Vad menar du med?
Ingen av 250-förarna som har kommit till MotoGP med 990 eller 800 har sagt ett ord om att det finns likheter med 250.
När stoner säger .The 800 seems similar to the 250s in riding style: it allows quicker cornering and even under braking you can push harder than on the 990.
Artikeln i dess helhet http://www.dailymotos.co.uk/noticia/...ng-style/7795/

2.Vem har påstått att Hopkins har kört 250? iof har han det

3.Hur vet du att
Det är omvittnat enkelt att köra en 800 och att vinna .
Vem har vittnat om detta ? Stoner :D

Du vet erfarenhet är summationen av ens misslyckanden, du kommer dit du med :tummenupp

Du verkar ha svårt att vara ärlig nog att inse att du har fel.
Fel? Hopkins har inte kört 250 varför hans kommentar om likheterna mellan 800 och 250 är något skrattretande. Verbalt handgemäng med grötmyndig gubbe betackar jag mig för. Låt oss diskutera något väsentligt istället.

Kört lär han säkert ha gjort, tävlat är en annan femma. 250sp var ju där han upptäcktes i USA.
När skulle han ha kört det då? Han körde 125R i USA, gick via 250 SP till 600SS och Formula Extreme innan han fick kontrakt i GP.
Strunt samma. :D

När skulle han ha kört det då? Han körde 125R i USA, gick via 250 SP till 600SS och Formula Extreme innan han fick kontrakt i GP.
Strunt samma. :D
Han har säkert kört en 250, men har som sagt aldrig tävlat. Framför allt inte i VM, vilket jämförelsen handlade om.

Han har säkert kört en 250, men har som sagt aldrig tävlat. Framför allt inte i VM, vilket jämförelsen handlade om.
Har han kört alla de inblandade hojtyperna som han uttalar sig om måste det väl ändå ses som väsentligt viktigare än att han inte tävlat på dem? VM eller inte. Jag kan inte se att själva tävlingsmomentet skulle vara avgörande för bedömningen av likheter/skillnader på själva motorcykeltyperna.
Oavsett vilket så får Hopkins anses vara mer kunnig på området än de allra flesta som skriver på sporthoj.com.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...