Rossi under lap record on final day in Sepang

Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.
 
Han är ju en Italiens Kvissling förihelvete, ha ska ju sätta rekord åt Ducati inte sälja sin själ för yen, sake och geishor!. :mad:
 
Goodstuff skrev:
Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.

Konstant? Det har jag nog missat iaf..
 
Goodstuff skrev:
Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.

Snacka inte ap-aktigt nu! Kenny skrapade ihop nästan dubbla antalet poäng 2002 och 2003 blev det 2-2 i de race där bägge kom i mål.
 
Goodstuff skrev:
Det är därför som Roberts konstant fått stryk av Hopkins de senaste säsongerna? Roberts har tappat det som gjorde honom till en mästare.

Har tappat "det"? Jag tror också att han hade större motivation och entusiasm då efter åren med Pappa och en hoj som inte gick att vinna på. Men att han inte skulle kunna återfå gnistan om han återigen fick byta till en bättre hoj - det tror jag inte. Se på Edwards. Han var ungefär lika "dålig" som Roberts på Aprilian som verkar vara en ungefär lika hopplös hoj som Suzukin. Nu är han sex tiondelar efter Biaggi.

Kuriosa:

DNF från Mugello -03:

Alex BARROS 3'55.313 160.484 21 Laps
John HOPKINS 3'56.496 159.681 21 Laps
Kenny ROBERTS 3'56.717 159.532 21 Laps

Minns inte att Barros var inblandad då Roberts körde ner Hopkins. :va
 
Nyteknik skrev:
Har tappat "det"? Jag tror också att han hade större motivation och entusiasm då efter åren med Pappa och en hoj som inte gick att vinna på. Men att han inte skulle kunna återfå gnistan om han återigen fick byta till en bättre hoj - det tror jag inte. Se på Edwards. Han var ungefär lika "dålig" som Roberts på Aprilian som verkar vara en ungefär lika hopplös hoj som Suzukin. Nu är han sex tiondelar efter Biaggi.

Det är väl dock rätt få personer som sagt att den f.d världsmästaren i wsbk skulle ha det som krävs för att bli världsmästare i 500/motogp...
Det är absolut inga dåliga förare som kommer från wsbk, men motogp har alltid varit ett steg högre..
 
Ser att jag överdrev Hopkins körningar för Suzuki men det känns ju inte som om Roberts har varit otroligt mycket starkare än sin unge teamkollega eftersom Hopkins tog fler poäng än Roberts 2003. Tror på samma resultat 2004. Hopkins före Roberts i sluttabellen.
 
oFFkeFF skrev:
Vi vet ju också vem som till slut fick ge sig, det var utvecklingschefen, det var inte Roberts som kuvade sig.. Bara att inse att suzuki efter år 2000 totalt misslyckats med att tillverka en snabb hoj, och det är inte Roberts fel.
Bara att kolla på Setes fart när han fick åka på en "riktig" cykel..
När vi ändå har spekulationshatten på:

Man kan ju fråga sig hur mycket längre Suzukis svacka blir/blev på grund av Kennys totala ointresse av att samarbeta med sina ingenjörer. Sitta i trailern och idiotsura är kanske inte det mest konstruktiva.
 
valmers skrev:
När vi ändå har spekulationshatten på:

Man kan ju fråga sig hur mycket längre Suzukis svacka blir/blev på grund av Kennys totala ointresse av att samarbeta med sina ingenjörer. Sitta i trailern och idiotsura är kanske inte det mest konstruktiva.

Kennys totala ointresse??? Han har sagt vad han vill ha ändrat, och vad som inte fungerar med hojen. Sen när den ledande personen vägrar ändra på det, och hojen efter det är helt okörbar precis som innan, så vet man vems fel det är..
En förare är sällan en ingenjör(även han/hon givetvis kan en del om tekniken).
Föraren förmedlar hur han känner hojen, och sedan är det upp till ingenjörerna att ändra cykeln efter det.
Ibland dock, så litar man mer på datorer och teorier än mänskliga faktorer, dock, så är datorerna i grund och botten gjorda av människor, så dess teorier kan ha fel utgångspunkter.

Om du året innan vann 500VM, och året efter, får en dt50 att vinna med, du säger givetvis att det är en omöjlighet etc, dessutom kan dt50'an kasta av dig när som helst. Vad gör du? Lägger på ditt största smajl och säger, "det är jag som är en kass förare som inte vinner på den här dt50'an" eller säger du "Behöver jag bevisa mer, jag var världsmästare förra året, i år har de gett mig okörbar skit, som inte ens passar i depån"

Inga spekulationer om vad som skedde i suzukis stall, och ja, man har nog tappat värdefull tid för utveckling på grund av de bråken som var, o andra sidan, hade Kenny inte vart så uppkäftig/sur/tvär, så hade man kanske vart ännu längre bakom, eftersom ingenjörerna trodde att de var så bra..
 
Nåväl. Jag tror inte Roberts kommer bli världsmästare igen oavsett hoj. Det finns andra förare som är bättre.
 
Goodstuff skrev:
Nåväl. Jag tror inte Roberts kommer bli världsmästare igen oavsett hoj. Det finns andra förare som är bättre.

Det kan du skriva upp mig på också. Däremot hade han hållt sig en 5-10 placeringar högre upp utan större problem..
 
oFFkeFF skrev:
Kennys totala ointresse???
Totala ointresse = Ställa hojen i boxen utan ett ord, sätta sig i trailern och vara treåring.

Håller med Gubbstöt, Kenny är ingen vinnare oavsett hoj.
 
valmers skrev:
Totala ointresse = Ställa hojen i boxen utan ett ord, sätta sig i trailern och vara treåring.

Det var ett j-a tjat om ett tillfälle då Roberts var så uppgiven att han inte ville snacka med teknikerna utan parkerade Suzukin i depån och gick till sin buss för att bryta samman. Skulle den händelsen vara skälet til Suzukis uteblivna framgångar?

När Doohan var skadad och borta från NSR:en sade Itoh "ok" och "jättebra" till alla nya idéer som utvecklarna kom med. När Doohan kom tillbaks var hojen okörbar och han talade om för HRC att allt nytt var skit. Han ville ha tillbaks hojen som den var innan. Hade inte Doohan den han är hade han troligen haft ett h-e att få sin vilja igenom och fått höra "computer says..." och "we have tested..." etc.

Roberts har troligen god anledning att se sur ut och inte vilja snacka med teknikarna emellanåt.
 
Nyteknik skrev:
Det var ett j-a tjat om ett tillfälle då Roberts var så uppgiven att han inte ville snacka med teknikerna utan parkerade Suzukin i depån och gick till sin buss för att bryta samman. Skulle den händelsen vara skälet til Suzukis uteblivna framgångar?

När Doohan var skadad och borta från NSR:en sade Itoh "ok" och "jättebra" till alla nya idéer som utvecklarna kom med. När Doohan kom tillbaks var hojen okörbar och han talade om för HRC att allt nytt var skit. Han ville ha tillbaks hojen som den var innan. Hade inte Doohan den han är hade han troligen haft ett h-e att få sin vilja igenom och fått höra "computer says..." och "we have tested..." etc.

Roberts har troligen god anledning att se sur ut och inte vilja snacka med teknikarna emellanåt.
Det var inte ett, utan väldigt många tillfällen. Blanda inte in Doohans namn i en diskussion om Kenny "Jag vill inte" Roberts.
 
valmers skrev:
Det var inte ett, utan väldigt många tillfällen. Blanda inte in Doohans namn i en diskussion om Kenny "Jag vill inte" Roberts.

När man förklarar för teknikerna att deras hoj bara går att köra fort i 5-10 varv för att däcken sen tar slut, och att det efter de varven int går att köra hojen är det väl ingen idé att fortsätta?
Ska man knuffa hojen i mål från varv 10 till 25 när motorn skurit också eller?
 
oFFkeFF skrev:
När man förklarar för teknikerna att deras hoj bara går att köra fort i 5-10 varv för att däcken sen tar slut, och att det efter de varven int går att köra hojen är det väl ingen idé att fortsätta?
Ska man knuffa hojen i mål från varv 10 till 25 när motorn skurit också eller?
Har alltid undrat varför Kenny alltid hade däckproblem och fabrikationsfel på däcken, när Sete genomförde loppen på likadan hoj och likadana däck?
 
valmers skrev:
Har alltid undrat varför Kenny alltid hade däckproblem och fabrikationsfel på däcken, när Sete genomförde loppen på likadan hoj och likadana däck?

Jo, men han genomförde dem långsamt och långt från toppen...

edit: Förutom när det var regn, då sete var rätt överjävlig.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top