Rossi till F1 ?

Mr. Dante skrev:
Bra att dom är så pålästa... :D

Precis...inte ens hälften av det aftonbladet skrivit stämmer..varför är jag ens förvånad.

Det dom skrivit är hämtat ur en annan artikel som dom sedan själva omformulerat... Suck..om jag bara kom ihåg var jag läst det ngnstans

Det skulle vara roligt att se hur många sekunder Schumacher skulle vara efter Rossi på hojjen i stället.

F1 bilarna kör sig själva... för mycket automatik i all bilsport. Bort... försvinn.. dö ut

Swedie skrev:
F1 bilarna kör sig själva... för mycket automatik i all bilsport. Bort... försvinn.. dö ut
Man växlar manuellt, utan koppling, precis som i MotoGP. Man har traction control, precis som i MotoGP.

valmers skrev:
Man växlar manuellt, utan koppling, precis som i MotoGP. Man har traction control, precis som i MotoGP.

Har de inte kvar de där lådorna som petar i rätt växel inför kurvorna längre?
D.v.s ett knapptryck inför kurvan och kanske 4 nerväxlingar, med rätt mellangas etc, helt automagiskt.

No1 skrev:
Oooooooch så behövde vår allas Swedie komma ner på jorden och verklighet igen... ;)

:corn

No1...
se även du kan käka popcorn medans du tar kurvor i 300 knyck. no problems. automatik sirru

Låter som det bara är att sätta sig i en F1 bil och vinna VM. Har han kört innan???

Skulle va ganska lång och tuff väg till att vinna VM även för Rossi men det skulle vart kul att följa. :tummenupp

Alltså, så mycket "vinnarskalle" som Rossi har så har han goda chanser, men...

Påminner mej om något jag såg på film en gång :tungan

H: You where some lucky son of a *itch in that tunnelturn, that car was way out of shape......
C: If you think that was luck i just do it again.

R: You are running good.
C: Thank you.
R: Now get your own car and we see how you do in the crowd.

Det är just det, det finns kanske tom de här på SH som skulle kunna sladda runt en formelbil lite skapligt (kanske inte en F1a) men det är nog en helt annan sak att köra tävling med bilar runtomkring, och i ~60 varv.

Jag vet dock, helt ärligt, inte riktigt vad jag ska tro om Rossis möjligheter :)

oFFkeFF skrev:
Har de inte kvar de där lådorna som petar i rätt växel inför kurvorna längre?
D.v.s ett knapptryck inför kurvan och kanske 4 nerväxlingar, med rätt mellangas etc, helt automagiskt.
Nej, det har de inte.

"– Han är en naturtalang som kommer att besegra oss alla om han sätter sig i en F1-bil, säger Rubens Barrichello till Sport Bild."

Hum? Inte hittar väl dom på ett sånt citat??? Baricello borde ju ha koll på vad han snackar om. Tror det är ganska svårt att klara sig där. Det kommér ju inte in många som inte är fostrade i formelbilar/cartar.

Tycker det luktar väldigt mycket pr om rossi skulle bli aktuell för F1, skulle hellre se att någon ung talangfull förare får chansen.

Ozzian skrev:
Det är just det, det finns kanske tom de här på SH som skulle kunna sladda runt en formelbil lite skapligt (kanske inte en F1a) men det är nog en helt annan sak att köra tävling med bilar runtomkring, och i ~60 varv.

Det där med bilar runt omkring sig är inget problem eftersom vi talar om F1 där man anser att det är tät fight om förarna ligger med 5 sekunders intervaller.

Dock tror jag inte det finns pengar i ferraris plånböcker för att köpa loss Rossi från sitt kontrakt med Yamaha när hela tanken med signandet av Rossi är att han skall ta VM för Yamaha samma år som de fyller 50. Dessutom verkar Rossi trivas ypperligt just nu.

Kiosken skrev:
Tycker det luktar väldigt mycket pr om rossi skulle bli aktuell för F1, skulle hellre se att någon ung talangfull förare får chansen.

Tycker att dom ska ge Björn Wirdheim en chans istället. För rossi ska köra på två hjul så man kan ha någon att se upp till :)

Swedie skrev:
se även du kan käka popcorn medans du tar kurvor i 300 knyck. no problems. automatik sirru

Så enkelt är det inte. Du måste bromsa rätt på halvmetern i 300 km/h, varje varv i sisådär 78 varv. Inte så där jätteenkelt, faktiskt.

Ozzian skrev:
Alltså, så mycket "vinnarskalle" som Rossi har så har han goda chanser, men...

Påminner mej om något jag såg på film en gång :tungan

H: You where some lucky son of a *itch in that tunnelturn, that car was way out of shape......
C: If you think that was luck i just do it again.

R: You are running good.
C: Thank you.
R: Now get your own car and we see how you do in the crowd.

Jag vet dock, helt ärligt, inte riktigt vad jag ska tro om Rossis möjligheter :)

Oh! Days of Thunder, helt klart en av dem bästa racefilmerna som gjorts! :tummenupp

Macho Woman skrev:
Så enkelt är det inte. Du måste bromsa rätt på halvmetern i 300 km/h, varje varv i sisådär 78 varv. Inte så där jätteenkelt, faktiskt.
Ja, utifall du menar på att det är automatik som kräver att man bromsar vid rätt bromspunkt hela tiden. Vilket jag tror det är. F1 är som arkadspel... helt jäkla försämst!

Vore det manuellt så kan man precis som när man kör RR göra om processen, t.ex bromsar man för tidigt släpper man på bromsen och fortsätter en bit till innan man biter till ordentligt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon