Rossi till F1 ?

Swedie skrev:
Vore det manuellt så kan man precis som när man kör RR göra om processen, t.ex bromsar man för tidigt släpper man på bromsen och fortsätter en bit till innan man biter till ordentligt.

Om du gör så i MotoGP så blir du nog fett omkörd, tror du inte det ?

F1 är en helt annan grej, mycket mer teknisk, och kanske mycket mer förfinad. Dessutom är förarens vikt och viktplacering inte lika avgörande. Det är därför som RR fortfarande är mycket mer avgörande på förarens begåvning.

Om han hade kört sista tävlingen skulle han alltså blive sist? :tummenupp

Visst vore det kul att se att en MC-kille spöar bil-eliten, men frågan är om det verkligen kommer gå vägen inom överskådlig tid?

Rossi

Rossi är kungen av Motot GP..

Swedie skrev:
Ja, utifall du menar på att det är automatik som kräver att man bromsar vid rätt bromspunkt hela tiden. Vilket jag tror det är. F1 är som arkadspel... helt jäkla försämst!

Vore det manuellt så kan man precis som när man kör RR göra om processen, t.ex bromsar man för tidigt släpper man på bromsen och fortsätter en bit till innan man biter till ordentligt.
Ärligt talat, vad svamlar du om?

formel 1 är kanske enklare nu än för, men det är verkligen ingen barnlek.

kör MotoGP 4 (visserligen ett dataspel men enligt flera f1-förare det närmaste du kan komma att köra f1 själv) slå av alla hjälp-funktioner och jag lovar att bli imponerad :Bugar om du klarar en femtedels varv utan att dabba dig.

Swedie skrev:
Ja, utifall du menar på att det är automatik som kräver att man bromsar vid rätt bromspunkt hela tiden. Vilket jag tror det är. F1 är som arkadspel... helt jäkla försämst!

Jag är helt med dig i resonemanget att F1 är tämligen trist som racing betraktat. Tittar man nyktert på ett race så måste även den mest inbitne fanatikern hålla med om att själva racingen är i det närmaste obefintlig.

Däremot kan man inte, som du gör ovan, argumentera för att F1 är trist att titta på pga det skulle vara enkelt att köra för det är det verkligen inte.

Dessutom så släpper de säkert bromsen om de bromsar för tidigt, skillnaden mot dig är att de inte bromsar för tidigt så därför ser du inte att de släpper bromsen. :D

F1 h8
DTM <3

Som många sagt innan mig är aftonbladet inte världens mest tillförlitliga källa.

Testerna har börjat.

rossi5fc.jpg

Detta va Publicerad: 2004-09-30....
så då skulle han ha kört F1 i år...men de gör han ju inte....

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025