Rossi till F1 ?

glenoyne skrev:
Har han inte 1 år kvar på kontraktet med Yamaha??

MVH Martin

Så vitt jag vet så är det så, om han nu inte skulle ha nån option att bryta kontraktet under vissa omständigheter (som att han skulle vinna VM t.ex), men det tror jag inte....

Tror det + att Yamaha ju så gärna vill vinna nästa år (var det 75-årsjubileum lr nått??)
Ferrari har väl pengar nog iof sig att om de vill ha honom så köper de loss honom från Yama..
:confused:

Ferrari sponsrar honom kanske med skadeståndet för kontraktsbrott :va
Jag vill ha kvar Rossi i Motogp ett år till :gnissla

Det vore kul att se han framfart i F1. Kommer han vinna rejs första året eller kommer han att vara en medelmåtta på fyra hjul?

Victor skrev:
Det vore kul att se han framfart i F1. Kommer han vinna rejs första året eller kommer han att vara en medelmåtta på fyra hjul?

Medelmåtta? Knappast:

" Den femfaldige motorcykelvärldsmästaren testade för Ferrari i april och var bara tre sekunder långsammare än Michael Schumacher vid första försöket."

Om F1 skulle bli sprintrejs, d.v.s utan depåstopp skulle det fanken bli så mycket intressantare. Dessa jäkla teamstrategier gör det så förbenat tråkigt numer ändå..
Fast tror det bara är rykten ändå.

Skulle helt klart göra F1 med intressant (det + sprintrace utan stop) men jag ser hellre att rossi stannar kvar i Motogp. Det är ju trots att roligare än F1 och skulle tappa en del utan honom tyvärr....

oFFkeFF skrev:
Om F1 skulle bli sprintrejs, d.v.s utan depåstopp skulle det fanken bli så mycket intressantare. Dessa jäkla teamstrategier gör det så förbenat tråkigt numer ändå..
Fast tror det bara är rykten ändå.

Bilracing överlag är ju rätt händelsefattigt och trist att kolla på. Dåligt med omkörningar, särskilt i F1 där dom enda omkörningarna sker i depån nästan.

Rossi är ju ett rätt oprovat kort inom F1 (har provkört en gång), har svårt att tro att Ferrari skulle kontraktera honom bara på grund av att han är snabb på två hjul. Har ju iofs visat sig hyffsat snabb i en rallybil ett par gånger.

Finns ju en drös med motorcykelförare (och andra oxå för den delen) som har provkört en F1, utan att dom för den delen fått kontrakt (Doohan Bl.a, som iofs kraschade den bilen :D ).

Tror som sagt att det är mest rykten...men vore det inte lite kul om han lyckades, och gav hela F1 världen en rejäl knäpp på näsan... :arsele
Men MotoGP skulle vara lite tristare utan honom, garanterat..

Gör om F1....3 sprint race per race dag....20-25 varv. skulle göra det skit intressantare.

maol69 skrev:
Tror det + att Yamaha ju så gärna vill vinna nästa år (var det 75-årsjubileum lr nått??)
Ferrari har väl pengar nog iof sig att om de vill ha honom så köper de loss honom från Yama..
:confused:

Yamaha har väl $ så dom klarar sig ändå. Rossi är viktigare än pengarna från Ferrari tror jag!

Macke skrev:
Rossi är ju ett rätt oprovat kort inom F1 (har provkört en gång), har svårt att tro att Ferrari skulle kontraktera honom bara på grund av att han är snabb på två hjul. Har ju iofs visat sig hyffsat snabb i en rallybil ett par gånger.

Han har nog alla förutsättningar en förare ska ha för att köra snabbt i F1 oxå.

Last edited:
mankan skrev:
Medelmåtta? Knappast:

" Den femfaldige motorcykelvärldsmästaren testade för Ferrari i april och var bara tre sekunder långsammare än Michael Schumacher vid första försöket."

Tre sekunder är en EVIGHET i sammanhanget.

Pejo skrev:
Tre sekunder är en EVIGHET i sammanhanget.

Att jämnföra en person som för första gången i sitt liv kör en F1 bil och endast är 3sek. efter Michael Schumacher tycker jag är hur grymt som helst. Undra hur det skulle se ut efter 100 tals timmar i bilen?!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon