Rossi störst genom tiderna!

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
va inne på Motogp.com o kikade...
...o får se Rossi har mest segrar av ALLA förare genom tiderna?

Hela 71 st i GP cirkusen!!!

Agostini på andra plats (68)

Börjar gå upp nu att större talang inom mc-sportens historia har aldrig skådats... :Bugar

http://www.motogp.com/en/motogp/index.htm

( Results --->Others---->All riders all times)

Last edited:
Kanske inte helt rättvisande om man använder endast antalet segrar som måttstock då antalet tävlingar per åt har fördubblats gentemot Agos tid...

Iof kanske inte Agos mängder av VM tecken heller är rättvisande då flera togs i princip utan konkurens

Rossi är gud, dessutom har han kul när han kör hoj :tummenupp

Borsiin JR skrev:
Kanske inte helt rättvisande om man använder endast antalet segrar som måttstock då antalet tävlingar per åt har fördubblats gentemot Agos tid...

O andra sidan så är ett race alltid ett race. Inte mindre svårt för att du kör race 2x mer per säsong.....lr?

Borsiin JR skrev:

Iof kanske inte Agos mängder av VM tecken heller är rättvisande då flera togs i princip utan konkurens

Glöm inte bort att på den tiden så dubblerade många, bla. Ago både 350cc och 500cc i alla race, så antalet race / säsong kanske inte är så många fler idag.
En sak som definitivt inte blivit bättre med åren är "Soundet" jag har hört
MV Augusta's hojar live ett antal gånger på bla. Anderstorp, och det slår det
mesta i ljudväg....rysningar längst ryggraden.

/KentW

Kent W skrev:
Glöm inte bort att på den tiden så dubblerade många, bla. Ago både 350cc och 500cc i alla race, så antalet race / säsong kanske inte är så många fler idag.
Fattar inte hur det orkade :va
Freddie Spencer var den siste som tog titeln i både 250 och 500 (1985?) vilket är grymt imponerande med tanke på att det inte kan var varit så många minuter mellan räjsen :Bugar

[Kent Andersson/Veiron i ottan-mode på]
Äsch, Rossi är bara en spoling med lite flax. 1935, på hösten, när jag åkte VM, var vi mycket bättre. Jag minns ett GP på Donington, då det snöade och haglade samtidigt. Trots det åkte vi fortare på den tiden, och då ska man komma ihåg att det var grusbana då.
[Kent Andersson/Veiron i ottan-mode av]

Nicko@K.A.P skrev:
va inne på Motogp.com o kikade...
...o får se Rossi har mest segrar av ALLA förare genom tiderna?

Hela 71 st i GP cirkusen!!!

Agostini på andra plats (68)

Börjar gå upp nu att större talang inom mc-sportens historia har aldrig skådats... :Bugar

http://www.motogp.com/en/motogp/index.htm

( Results --->Others---->All riders all times)

En liten rättelse :7peta
Rossi har en bit kvar för Giacomo Agostini har totalt 122 GP segrar dessutom är både Angel Nieto (90 segrar) och Mike Hailwood (76 segrar) före Rossi i tabellen.
Agostini har 68st i 500/MotoGP klassen och 54st i 350cc totalt 122st
Rossi har 12st i 125cc, 14st i 250cc och 45st i 500cc/MotoGP totalt 71st

valmers skrev:
[Kent Andersson/Veiron i ottan-mode på]
Kent Andersson är ungefär som McGyver... Kan allt ur ingenting! :hihi

Edit: För övrigt tycker jag Rossi är underbar att kolla på, är skönt att se att
en elitförare kan ha så kul hela tiden som han verkar ha!
Jämför lite med Sete fast det kanske inte går så bra för honom just nu men
förra året såg man inte han glad så ofta heller... Tycker jag så klart.

Doohan, som bara körde den manligaste klassen, är också fortfarande före Rossi med 54, det kan/kommer Rossi att passera i slutet av denna eller i början av nästa med tanke på hur motståndet ser ut.

Man undrar ju lite hur det står till i dag egentligen jämfört med för tio år sedan då en mängd 500 världsmästare turades om att ta segrar, i dag är det ju bara Rossi och ingenting, ja KRJr är ju världsmästare men han räknas ju inte. Är det för att han är så bra eller för att de andra är så dåliga? Säkerligen en kombination av något slag men jag skulle vilja veta hur Sete och Max t ex står sig mot Gardner, Schwantz, Lawson och Rainey. Men det kommer jag aldrig att få. Går inte att jämföra förare som kört under olika tidsperioder.

Att köra samtidigt som en dominerande förare som Doohan eller Rossi är ju inte så bra timing på karriären i alla fall kan man väl säga. :tungan Ungefär som Tomas Johansson, brottaren som väl aldrig tog en poäng på Karelin.

No1 skrev:
Att tvivla på att Valentino Rossi faktiskt är den största talangen, stjärnan samt mesta mästaren genom tiderna inom roadracing är som att pissa i Östersjön och tro att sjön skall stiga... :7peta

Patrik,
SWT Racing...
Hur har du bedömt "storheten"?

En förare som Rossi som vinner allt (?) och samtidigt vågar testa nya saker då och då
(kanske inte som att putta av Sete) tycker jag är ett tecken på att man är snäppet vassare
än sina konkurenter.

Blomquist #14 skrev:
En förare som Rossi som vinner allt (?) och samtidigt vågar testa nya saker då och då
(kanske inte som att putta av Sete) tycker jag är ett tecken på att man är snäppet vassare
än sina konkurenter.
Rossi är snäppet vassare än sina konkurrenter? Det var verkligen ord och inga visor!

Nyteknik skrev:
Rossi är snäppet vassare än sina konkurrenter? Det var verkligen ord och inga visor!
Förstod inte riktigt vad du menade men sak samma. :pannkyss
Jag gillar Rossi, så är det. Lite som att diskutera katt eller hund... :hihi

oscar skrev:
Det lär ju vara en barnlek att orka dubbelt i RR jämfört mot vad tex Everts gör...

Precis, när vi kollade på Motocross VM i Uddevalla för något år sedan körde Joel Smets både GP-klassen samt den större klassen (över 250 2-takt eller 450 4-takt), när han hade kört klart första heatet 45 min + 2 varv hämtade en depåmoppe honom och åkte hem till trailern hoppade direkt upp på motionscykeln för att inte börja slappna av till heatet som börjar 15 minuter senare, och så vinner han stora klassen 15 minuter efter att han blivit 2:a i GP-klassen, snacka om järnkondis...

Mackz skrev:
Precis, när vi kollade på Motocross VM i Uddevalla för något år sedan körde Joel Smets både GP-klassen samt den större klassen (över 250 2-takt eller 450 4-takt), när han hade kört klart första heatet 45 min + 2 varv hämtade en depåmoppe honom och åkte hem till trailern hoppade direkt upp på motionscykeln för att inte börja slappna av till heatet som börjar 15 minuter senare, och så vinner han stora klassen 15 minuter efter att han blivit 2:a i GP-klassen, snacka om järnkondis...
Japp, cross-pojkarna är nog av lite segare virke än motoGP-pojkarna. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back