Rossi kör Ducati 2011

De andra spekulerar inte. De återger samma felaktiga information från samma, notoriskt otillförlitliga, källa. Källans källa är förstås inte officiell, utan ”a trusted insider”.

Som en läsare på MCN´s site själv kommenterar:

”Good to see MCN exclsusive....but why has there been no confirmation or other sources on this?”

Go figure.
 
Har ni hakat upp er lr ?

Rossi skriver nog inte på ett papper innan Äckelstone har sagt ja/nej till 3-bils stall i F1.

Luca och Vale har redan gjort upp dealen över en trippel espresso
och några stenhårda bisconti. Yttre omständigheter som styr nu.

Han har absolut inget att bevisa i Motogp längre. Han har bara några
av Ago`s rekord siffror att gå på. Tror inte det räcker med tanke på nybrutet ben och snorisar med klubba som börjar bli snabbare.

Personligen hoppas jag att Vale går till F1. Får man ju en anledning att titta på det sömnpillret igen. Kanske till och med blir roligare än Motogp. Inte svårt att överträffa. Vore ju skoj att se Vale piska Schumi i F1 :yoparty

Mvh
 
Har ni hakat upp er lr ?

Rossi skriver nog inte på ett papper innan Äckelstone har sagt ja/nej till 3-bils stall i F1.

Luca och Vale har redan gjort upp dealen över en trippel espresso
och några stenhårda bisconti. Yttre omständigheter som styr nu.

Han har absolut inget att bevisa i Motogp längre. Han har bara några
av Ago`s rekord siffror att gå på. Tror inte det räcker med tanke på nybrutet ben och snorisar med klubba som börjar bli snabbare.

Personligen hoppas jag att Vale går till F1. Får man ju en anledning att titta på det sömnpillret igen. Kanske till och med blir roligare än Motogp. Inte svårt att överträffa. Vore ju skoj att se Vale piska Schumi i F1 :yoparty

Mvh
När såg du ett F1-lopp sist?
 
Har ni hakat upp er lr ?

Rossi skriver nog inte på ett papper innan Äckelstone har sagt ja/nej till 3-bils stall i F1.

Luca och Vale har redan gjort upp dealen över en trippel espresso
och några stenhårda bisconti. Yttre omständigheter som styr nu.

Han har absolut inget att bevisa i Motogp längre. Han har bara några
av Ago`s rekord siffror att gå på. Tror inte det räcker med tanke på nybrutet ben och snorisar med klubba som börjar bli snabbare.

Personligen hoppas jag att Vale går till F1. Får man ju en anledning att titta på det sömnpillret igen. Kanske till och med blir roligare än Motogp. Inte svårt att överträffa. Vore ju skoj att se Vale piska Schumi i F1 :yoparty

Mvh
Håller med i allt väsentligt. Men med reservation för att det vore bättre om han började köra F1. Bilracing är lika kul som huvudvärk.
 
Du borde också se ett F1-lopp i 2010 års version.

F1 slår MotoGP med hästlängder idag. Händer faktiskt ofantligt mycket mer än på flera år i MotoGP känns det som.

Fast.. så jävla skoj är det ändå inte. För långa lopp, alltid halvsegt i mitten även om det är ett händelserikt lopp tycker jag.
 
F1 slår MotoGP med hästlängder idag. Händer faktiskt ofantligt mycket mer än på flera år i MotoGP känns det som.

Fast.. så jävla skoj är det ändå inte. För långa lopp, alltid halvsegt i mitten även om det är ett händelserikt lopp tycker jag.

Även sista milen i Tour de France slår faktiskt GP i action..
 
När såg du ett F1-lopp sist?


Ok, Vettel eller Webber tar pole. Tre omkörningar i första kurvan sen tåg tills alla vill göra sig av med sunkdäcken någon halvidiot påtvingat dom genom reglementen.

Sen gör minst en Red bull förare bort sig och ger bort segern till en mclaren förare.

Ärligt talat, om inte enhets däcken strular, en mutterknackare krånglar, om det inte regnar. Hur underhållande blir dessa 1h.45 minuter egentligen ?

Analysera varje lopp den här säsongen och inse att sporten i sig inte klarar sig utan yttre omständigheter för att bli intressant.

En bra motorsport ska inte behöva materialfel, dåligt väder för att bli underhållande.

För att återgå till ämnet, Rossi gjorde ett Motogp lopp någotsånär intressant då han kunde utmana Lorenzo en aning. Nu är det ett äkta sömnpiller. t o m tråkigare än F1.

Moto2 är däremot en höjdare så vill man se Rossi och grabbarna göra det de är bäst på så är det dit de ska. Lär ju aldrig hända.

Mao, Motogp reglementet suger purjo och snart sviker tittare och sponsorer. Rossi går med en säck sponsorer till F1. Bernie ler hela vägen till banken när F1 får X-antal miljoner nya tittare som egentligen skiter blankt i F1. Inget otänkbart scenario om det blir 3 bilsteam.

Scenarion saknas inte . Rossi har klagat högljutt på reglementet innan. Stoner gnäller var och varannan dag. Dorna och Fim inser att det här är nog inte så bra. Moto2 blev ju en succe. Dax att radikalt ändra reglemente som tillåter 1000cc och släppa på prototyp kraven en aning. Utvecklingskostnaderna går ner och griden börjar fyllas på....

Ja , vi får se vad det blir. Tills dess fortsätter vi snillen att spekulera......
 
Färre restriktioner = lägre kostnader?

:va

Fullt möjligt. Med mer restriktioner så måste man lägga mer pengar för att nå samma prestanda, alternativt kringgå restriktionerna.

Se på restriktionen i antal motorer man får använda. Man kan trimma ner motoreffekten för att få längre livslängd på dem. Då kommer spelet om vem som trimmar ner minst och ändå håller länge nog osv. Alternativet är att kasta en till påse pengar till utvecklingsteamet och köra med än mer exotiska material och tekniker för att bibehålla effekten och samtidigt öka livslängden.
 
Tycker hela storyn luktar lite lurt. Att Rossi skall vara irriterad för att Lorenzo får lika betalt hos Yamaha osv. Nu är Lorenzo uppe och nosar Rossi i avgasröret och han känner väl sig stressad. Detta byte kommer inte göra någon skillnad i GP känns det som. Ett förarbyte och man får se Rossi på en ny hoj. Fältet kommer fortfarande vara lika tamt.
 
Fullt möjligt. Med mer restriktioner så måste man lägga mer pengar för att nå samma prestanda, alternativt kringgå restriktionerna.

Se på restriktionen i antal motorer man får använda. Man kan trimma ner motoreffekten för att få längre livslängd på dem. Då kommer spelet om vem som trimmar ner minst och ändå håller länge nog osv. Alternativet är att kasta en till påse pengar till utvecklingsteamet och köra med än mer exotiska material och tekniker för att bibehålla effekten och samtidigt öka livslängden.

Honda vill ju skära ner antalet motorer man får använda, kanske pga att man använt minst hittills.
Men vore intressant om Rossi inte kommer tillbaka denna säsongen, då tror jag Lorenzo inte vinner så mycket längre.
det är Rossi som dragit fram utvecklingen av Yamahan medan Lorenzo suttit på sin stol och väntat på förbättringarna som kommer från Japan. Det är ju detta faktum som gjort Rossi vansinnig att Lorenzo får åka snålskjuts på Rossis förmåga att utveckla Yamahan.
Jag tror de andra utvecklar vidare men Yamaha kommer mer eller mindre stå still:tummenupp
 
Ok, Vettel eller Webber tar pole. Tre omkörningar i första kurvan sen tåg tills alla vill göra sig av med sunkdäcken någon halvidiot påtvingat dom genom reglementen.

Sen gör minst en Red bull förare bort sig och ger bort segern till en mclaren förare.

Ärligt talat, om inte enhets däcken strular, en mutterknackare krånglar, om det inte regnar. Hur underhållande blir dessa 1h.45 minuter egentligen ?

Analysera varje lopp den här säsongen och inse att sporten i sig inte klarar sig utan yttre omständigheter för att bli intressant.

En bra motorsport ska inte behöva materialfel, dåligt väder för att bli underhållande.

För att återgå till ämnet, Rossi gjorde ett Motogp lopp någotsånär intressant då han kunde utmana Lorenzo en aning. Nu är det ett äkta sömnpiller. t o m tråkigare än F1.

Moto2 är däremot en höjdare så vill man se Rossi och grabbarna göra det de är bäst på så är det dit de ska. Lär ju aldrig hända.

Mao, Motogp reglementet suger purjo och snart sviker tittare och sponsorer. Rossi går med en säck sponsorer till F1. Bernie ler hela vägen till banken när F1 får X-antal miljoner nya tittare som egentligen skiter blankt i F1. Inget otänkbart scenario om det blir 3 bilsteam.

Scenarion saknas inte . Rossi har klagat högljutt på reglementet innan. Stoner gnäller var och varannan dag. Dorna och Fim inser att det här är nog inte så bra. Moto2 blev ju en succe. Dax att radikalt ändra reglemente som tillåter 1000cc och släppa på prototyp kraven en aning. Utvecklingskostnaderna går ner och griden börjar fyllas på....

Ja , vi får se vad det blir. Tills dess fortsätter vi snillen att spekulera......
Ständigt detta tjat om omkörningar. Är det folkrace folk vill se? En modern F1-racer förlorar massor av downforce bakom en annan bil, vilket gör det mycket svårt att köra om. Visserligen görs förändringar i reglementet till nästa år gällade aktiv aerodynamik, men om det bara är omkörningar folk ska se är det nog folkrace som gäller.

Ingen gnäller över att det inte blir mål i varje anfall i hockey, men i motorsport ska det tydligen köras om i varenda kurva för att inte folk ska somna. Är man genuint intresserad av motorsport fascineras man av spårval, växelval, motorljud, chassiuppträdande, däckslitage, varvtider etc etc, och dör inte av om det inte är folkrace i varje kurva.

Därmed inte sagt att MotoGP inte behöver förändring. Elektronikbegränsning á la F1, 1000cc, krav på minst 4 fabrikshojar per tillverkare och möjlighet att köra fjolårshojar är lösningen.
 
Man kan alltid skita i att testa utövarna, då blir sporten automatiskt ren. :rolleyes:
du menar basket och nhl till viss del:tummenupp

Ständigt detta tjat om omkörningar. Är det folkrace folk vill se? En modern F1-racer förlorar massor av downforce bakom en annan bil, vilket gör det mycket svårt att köra om. Visserligen görs förändringar i reglementet till nästa år gällade aktiv aerodynamik, men om det bara är omkörningar folk ska se är det nog folkrace som gäller.

Ingen gnäller över att det inte blir mål i varje anfall i hockey, men i motorsport ska det tydligen köras om i varenda kurva för att inte folk ska somna. Är man genuint intresserad av motorsport fascineras man av spårval, växelval, motorljud, chassiuppträdande, däckslitage, varvtider etc etc, och dör inte av om det inte är folkrace i varje kurva.

Därmed inte sagt att MotoGP inte behöver förändring. Elektronikbegränsning á la F1, 1000cc, krav på minst 4 fabrikshojar per tillverkare och möjlighet att köra fjolårshojar är lösningen.

håller med om det mästa...

mer hojjar är inte endå allt (behövs förare av "hög" kaliber på dom åxxå)

(så en frågar valmers...får biaggi köra i motogp då ????)
 
Last edited:
det är Rossi som dragit fram utvecklingen av Yamahan medan Lorenzo suttit på sin stol och väntat på förbättringarna som kommer från Japan.

Att han är helt överjeflig på att köra hoj har inget med saken att göra?
 
håller med om det mästa...

mer hojjar är inte endå allt (behövs förare av "hög" kaliber på dom åxxå)

(så en frågar valmers...får biaggi köra i motogp då ????)
Jag skulle gärna se topp fem i WSBK, inklusive Biaggi, i MotoGP. Fast på riktiga, brutala hojar på 1000cc.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top