Rossi kör 2007 R1

En liten parentes bara, inte hugger han väl på kopplingen, han gör väl två nedväxlingar(?)

Störde mej dock ganska mycket på det också..

Pss!
X-up - helt rätt att det finns intressantare filmer då jag gillade senaste James Bönd rullen förbaskat bra, eller varför inte SAW 3 som fick mig att titta lite extra ut genom fönstret när folk slits i stycken mm - eller hade du någon/några andra filmer i tanken när du gjorde ditt uttömmande & genomtänkta inlägg!! :rolleyes:

:pannkyss på dig X-up för ditt orginella inlägg!! :yoparty

Dss!

Menade precis vad jag skrev, tolka det hur du vill.
Vet bara att vi har olika smak iaf.

Senaste James Bond var något av det mest tragiska som producerats inom filmvärlden enligt min uppfattning.

Eeeehh, och du kör en (läs-körde) .............. ;) (ironiiiiiiiiiii)

Titta på filmen en gång till och förklara för mig varför en världsartist på mc som ska presentera det absolut värsta, snabbaste som Yamaha har att erbjuda under acceleration måste dra in och släppa ut kopplingen flera gånger för att det (A) ska verka häftigt eller (B) för att han ska få fart på Skramlaha moppen - bara en tanke från en gammal slut mc förare!! :tungan

/Fürstenhoff.

Fast det kan ju vara så att han (Rossi) är van vid lite mer kraft och vid jämförelse så gör han detta för att R1:an som han kör inte kan leverera den kraften.:gnissla

Skulle tro att ljudet är pålagt efteråt...varför "kopplingsrycker han annars mitt i en kurva med skapligt nerlägg...
Och så hörs växlingen efter han tar ner den från slangen...

Annars rätt ok reklamfilm, den är ju ändå riktad mot folk i allmännhet...

Dålig eller inte men fan vilken vill-ha-abstinens man fick. Om ca 3 veckor kommer min hem men det känns som evigheter :)

Till alla som tog illa upp av mitt kritiska inlägg av Yamahas reklam film
för R1 2007!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

A: Rossi är absolut min favorit inom RR och är enligt mig den största RR föraren/talangen sporten någonsin haft!!

B: Tycker R1 i från 2004 och framåt är en super motorcykel som garanterat presterar minst lika bra som Suzuki GSX-R1000 mfl!!

C: Yamaha är en FABRIK som har tillgång till allt som behöves för att göra en reklamfilm som slår allt på fingrarna - pengar, tillgång till banor, tillgång till R1 moppar i mängder samt världens absolut bästa RR förare!!

Med denna information i min tanke så vidhåller jag att denna reklam är pinsamt dålig och detta inte för att jag är en Suzuki människa utan pga att reklamfilmen inte är speciell någonstans - möjligtvis är den speciell på ett sätt och det är att Yamaha genom filmen får det att se ut som att världens bästa RR förare måste vålda R1'an för att få den att sätta fart genom att hugga på kopplingen!!

Näe Yamaha - gör om, gör rätt!! :pannkyss

/Füsrtenhoff.

Ps!
Peter R1, när man läser det som du skrev i ditt inlägg - "Hur skulle han kört då?? Mötte han för lite bilar lr? Han var väl inte där för att tävla?!!!" - så börjar man undra hur vissa här på SH tänker, om dom nu gör det!! :rolleyes:

Näe, han är inte där för att tävla utan för att sälja på folk Yamaha's R1'a vilket känns konstigt när man hör han hugga på kopplingen för att få fart på den - känns inte rätt helt enkelt!! :pannkyss
Ds!

Pss!
X-up - helt rätt att det finns intressantare filmer då jag gillade senaste James Bönd rullen förbaskat bra, eller varför inte SAW 3 som fick mig att titta lite extra ut genom fönstret när folk slits i stycken mm - eller hade du någon/några andra filmer i tanken när du gjorde ditt uttömmande & genomtänkta inlägg!! :rolleyes:

:pannkyss på dig X-up för ditt orginella inlägg!! :yoparty

Dss!

SUCK.........:tummenner varför måste du alltid komma med kassa inlägg?SNAAAAARK...

En liten parentes bara, inte hugger han väl på kopplingen, han gör väl två nedväxlingar(?)

Störde mej dock ganska mycket på det också..

Hör ju att han kopplar upp den. Sen verkar de använda det ljudet senare i filmen också. Känns lite pålagt!

Vissa personer har verkligen förmågan att skriva om ingenting.

Skulle mer än gärna äga nya r1an:tummenupp

Hör ju att han kopplar upp den. Sen verkar de använda det ljudet senare i filmen också. Känns lite pålagt!
Det är möjligt att han kopplar men jag ser inte poängen i det, det borde väl ligga närmare till hands att det är ett par nerväxlingar, man hör man ju att varvtalet ökar ganska distinkt efter varje... Ja vad det nu är han gör.

Saken är väl den att Yamman är för slö för att göra powerwheelies med..:D

där sa du ngt och snygga är dom inte ens men köpte min för jag fick den hyffsat billigt och vad säga om dom olika märkena....same shit but different brand

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back