Rossi kör 2007 R1

Ganska frän film, och mycket beröm från Rossi, man skulle kunna tro han är betald av Yamaha....... Visst ja, det är han ju :D

Skämt å sido, jag skulle vilja se en tidsjämförelse mellan M1an och nya R1an med racedäck på samma bana.

Måste säga att det var en über tråkig film som endast fans av R1 kan gilla - En kille som jag anser är världens genom tiderna bästa RR förare borde kunna bättre än en oispirerad körning bara för att han måste pga av sitt kontrakt med Yamaha!!

Gör om, gör rätt Yamaha!!

/Fürstenhoff.

Målgruppen för denna video är knappast förare på bana.
Med tanke på det tror jag den verkligen går hem hos oss mindre bemedlade trots att även vi förstår att det är en "reklamfilm" med en partisk förare.

Eeeehh, och du kör en (läs-körde) .............. ;) (ironiiiiiiiiiii)

Titta på filmen en gång till och förklara för mig varför en världsartist på mc som ska presentera det absolut värsta, snabbaste som Yamaha har att erbjuda under acceleration måste dra in och släppa ut kopplingen flera gånger för att det (A) ska verka häftigt eller (B) för att han ska få fart på Skramlaha moppen - bara en tanke från en gammal slut mc förare!! :tungan

/Fürstenhoff.

Mitt inlägg var inget "märkesförsvar".

Men ditt inlägg visar på det jag faktiskt menade.
Vi "dödliga" lägger inte märke till om han kopplar upp den, än mindre bryr vi oss om det.
Tänk dig själv hur det kommer att låta ur mun på de ungdomar (och äldre med för den delen) med liten eller ingen erfarenhet av motorcyklar när de ska beskriva hur häftig R1an är.

Vi kommer aldrig att kunna utnyttja en 1000cc fullt ut men det spelar liksom ingen roll, bara jag har möjligheten, för rakt fram kan alla vrida på max och känna accelerationen och sen dra "fiskehistorier" i fikarummet.

Hurvida du är slut eller inte är en definitionsfråga.
Dock har du garanterat passerat bäst före datumet då du var med redan på den tiden jag åkte till Sveavägen:D

Jag är faktiskt redo att hålla med fürsten lite. varför jojar han med kopplingen hela tiden? Låter som de laggt till ljudet efteråt. det är nog ingt fel på effekten i den hojen -04 var hysterisk men saknade lite vrid på lägre varv vilket de har fixat här med 4 ventiler.

Måste säga att det var en über tråkig film som endast fans av R1 kan gilla - En kille som jag anser är världens genom tiderna bästa RR förare borde kunna bättre än en oispirerad körning bara för att han måste pga av sitt kontrakt med Yamaha!!

/Fürstenhoff.

OBS! Det är alltid en sursuki ägare som gnäller på yamaha etc.:va
Är det någon som vill ha ett råd om något så är det alltid en suki ägare som kommer med en patetisk kommentar. Rossi har ingen turbo heller som fursten jämt måste ha.:D

Ps:Nu har man retat några he he.:tummenupp

kul filmsnutt

No hotlinking allowed!

Valentino Rossi testing the YZF-R1
Yamaha YZF-R1 movie

Som sucka-ägare får jag då hålla med yamma-lägret. Det rockar att slira på kopplingen hela tiden. Ska lätt köpa några kartonger slitdelar till kopplingen och slira så in-i-helsike på den i sommar. Wrom wrom wrom!

Håller med..kanske inte den mest uppiggande film jag har sätt...men politisk korekt?:va
Har ju sätt mere upphtsande filmer..:tummenupp

/R1-bull:D

/Fürstenhoff.

/Fürstenhoff.

Betydligt roligare & intressantare än vissa andra filmer i alla fall...

Jag fick samma felmeddelande med Firefox och IE 7. Det funkar med IE 6.

Cool film för övrigt.

Inte så mycket att älta om kanske... men för mig fungerar det bra med senaste Firefox. Rätt intressant hur det kan skilja så (men är väl någon liten inställning någonstans kanske).

Tycker den var ok ändå, är nog första gången jag ser Rossi på bana med en helt original hoj, han håller ju inte igen direkt:yoparty

/Fürstenhoff.

Hur skulle han kört då?? Mötte han för lite bilar lr? Han var väl inte där för att tävla?!!!

Last edited:
Eeeehh, och du kör en (läs-körde) .............. ;) (ironiiiiiiiiiii)

Titta på filmen en gång till och förklara för mig varför en världsartist på mc som ska presentera det absolut värsta, snabbaste som Yamaha har att erbjuda under acceleration måste dra in och släppa ut kopplingen flera gånger för att det (A) ska verka häftigt eller (B) för att han ska få fart på Skramlaha moppen - bara en tanke från en gammal slut mc förare!! :tungan

/Fürstenhoff.

Är för Suzuki nu så hacka inte på mig men.....
Vad jag har läst så är du ju exakt samma. Hoppar ju jämfota så fort ordet Suzuki kommer ut och när det gäller turbo så skriker du ju ut MC-Xpress.
Själv tycker jag att båda är bra. Men du ska nog ta en funderare på hur du själv uttrycker dig i olika trådar!

uberkass film och får väl hoppas skramlaha fått ordning på vridmomentet som dom säger i filmen på lägre varv...

/Fürstenhoff.

Hade du väntat dig något annat

Sämsta reklam filmen jag har sett!
Blir mer imponerad när ett svenskt bilpogram testar hoj.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back