Rossi: It is me or Lorenzo at Yamaha in 2011

Tror inte Rossi behöver hålla på med sådana trix. Han är världsmästare 9 ggr. :rolleyes:

Alla behöver hålla på med trix för att inte tappa ansiktet utåt.
Världsmästare eller 3 årig dotter, same same!

Men nu behöver man inte slå ner mig i skorna för min högst personliga åsikt!
Å andra sidan är jag för gammal för att gå på detta! :D

OM man såg intervjun i BBC och sedan läst vad Rossi sagt efteråt så är det inte alls helt klart att han vill till Ducati. Hans förstaval är fortfarande Yamaha.

Men det var ju inte exakt det som det handlade om, utan mer om hans (på italienskt gråterskevis) återförsäkra sig, om att hur han än gör kan han säga precis så, som Kamikaze KId säger (och som jag sa igår).

Det handlar alltså inte om var han vill vara just NU. Utan om att öpna upp möjligheter inför framtiden.

Tror inte Rossi behöver hålla på med sådana trix. Han är världsmästare 9 ggr. :rolleyes:

Nä - det borde han ju faktiskt inte behöva.

Men nu var det ju exakt det han gjorde...

Last edited:
Rossi har väl knappast några behov av att i pressen öppna möjligheter för framtiden i något team i MotoGP? Vilka skulle inte vara beredda att lyssna om Rossi ringde och sa att han ville snacka om framtiden? Som vanligt drar man alldeles för stora växlar på allt Rossi gör, det är en plan hit och en plan dit så fort han säger flasklock.

Kan inte tänka mig något fabriksteam som tackar nej om Rossi ringer och säger 'får jag köra er cykel' faktiskt. Det teamet känns otroligt korkat.

Få över Burgess och Rossi är nog bland det bättre man kan göra för resultatet.

Kan inte tänka mig något fabriksteam som tackar nej om Rossi ringer och säger 'får jag köra er cykel' faktiskt. Det teamet känns otroligt korkat.

Få över Burgess och Rossi är nog bland det bättre man kan göra för resultatet.
Rossi/Burgess ringer nog inte själva, möjligen antyder de sin tillgänglighet för 2011. Så måste man sy ihop paketet också, alla team har nog inte råd med den satsningen. De lär inte ställa upp gratis, jämför när de bytte till Yamaha.

Fjantigt av Rossi att gå ut med sådan krav, särskilt efter alla de titlar han redan tagit. Lite fegt av honom tycker jag. Istället borde han anta alla utmaningar han kan.

Rossi/Burgess ringer nog inte själva, möjligen antyder de sin tillgänglighet för 2011. Så måste man sy ihop paketet också, alla team har nog inte råd med den satsningen. De lär inte ställa upp gratis, jämför när de bytte till Yamaha.
Med tanke på att Rossi kickat sitt management och numer sköter sina kontrakt själv så kan det nog vara så att han ringer själv. :)

Han kör för Tech 3 2010 och har kontrakt även för 2011. Eftersom han har kontrakt direkt med Yamaha i Japan så är det inte klart vilket team det blir 2011.

Fjantigt av Rossi att gå ut med sådan krav, särskilt efter alla de titlar han redan tagit. Lite fegt av honom tycker jag. Istället borde han anta alla utmaningar han kan.

LÄS OM LÄS RÄTT!!!

Alla verkar tolka det han sa, som ett k r a v , att välja honom eller Lorenzo.

Läser man vad han säger i intervjun, verkar det som han ser det ur Yamahas synvinkel. Att DOM borde v i l j a välja en av dom. Sen nämner han att det vore en utmaning att få köra Ducati. Vilket inte vore konstigt för honom.

På er låter det som han säger med en 5-årings röst
"Nää...buuhu...om ni signar Lorenzo för ett år till, DÅ tänker jag minsann gå till Ducati...så det så...buuhu" :rolleyes:

Last edited:
LÄS OM LÄS RÄTT!!!

Läser man vad han säger i intervjun, verkar det som han ser det ur Yamahas synvinkel. Att DOM borde v i l j a välja en av dom. Sen nämner han att det vore en utmaning att få köra Ducati. Vilket inte vore konstigt för honom.

"Nää...buuhu...om ni signar Lorenzo för ett år till, DÅ tänker jag minsann gå till Ducati...så det så...buuhu"

Oh du e kär i Rossi på allvar fniss ...

Äh...jag tycker bara att folk klankar på honom i onödan. :glömdet

Tur för dej att du inte håller på Hayden eller ännu värre Biaggi. Då skulle du nog känna dej personligen förföljd. Rossi e väl den absolut mest prisade och minst förföljda föraren på SH.

Missförstå mej inte, jag tycker åxå Rossi e bra. Han var faktiskt min Favorit när han körde 125 o 250. :krama

Rossi formulerade sig klantigt och blev tvungen att krypa till korset. Du vet, även solen har fläckar.

http://superbikeplanet.com/2009/Nov/091110-i26.htm

...vem vet. Dorna/Yamaha/Rossi/Lorenzo m.fl. "har kanske inget emot" lite trash-talk enl "all reklam är bra reklam"-principen heller.

På hemmaplan hade vi ju lite fingerat sådant, ProSB-förare emellan, här på Sporthoj för nåt år sedan enl uppgift.

...vem vet. Dorna/Yamaha/Rossi/Lorenzo m.fl. "har kanske inget emot" lite trash-talk enl "all reklam är bra reklam"-principen heller.

På hemmaplan hade vi ju lite fingerat sådant, ProSB-förare emellan, här på Sporthoj för nåt år sedan enl uppgift.

Vilken tråd?

Ja, jag är för lat för att leta själv.

LÄS OM LÄS RÄTT!!!

"Nää...buuhu...om ni signar Lorenzo för ett år till, DÅ tänker jag minsann gå till Ducati...så det så...buuhu" :rolleyes:

Det var inte så jag tolkade det men om jag stöter på intervjun igen så skall jag läsa det igen.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup