Rossi eller Hayden - vem vinner VM?

Vem tar MotoGP-titeln 2006?

• Antal röstningar
    0
Bingo skrev:
2490360 Vilket underligt kvasi-sannolikhetsresonemang...

Jag har svårt att se Rossi sämre än tvåa i något lopp för tillfället. Jag har också svårt att se Hayden bättre än fyra-femma. Jag hoppas att Hayden vinner, för det är roligt med lite omväxling, men jag tror att Rossi fixar biffen. Klart att Hayden kommer att köra som en tok när titeln står på spel, men det finns fler som har något att kriga för. Melandri, Capirossi och Pedrosa t ex.

HAHA! Kvasi!
Not!
Kolla din egen text göbbä! :D Närå, visst ser det öppet ut, men alla tycks vilja tro att om mästerskapstiteln står helt öppen så SKA den bara (naturlagsmässigt) tillfalla Rossi junior.

Du slirr ju på målet själv, och jodå, även JAG kan inse att Rossi KAN vinna detta. Men preciiiis som du säger: Hayden KOMMER köra som en tok!
Vilket kommer räcka TROR jag! ;)

Dr.Bike skrev:
2490358 Det är så jag resonerar... men med betoning på att sannolikheten för Rossi som vinnare i TVÅ race är väldigt liten.

Sannolikheten att Hayden vinner ett race är ganska liten. Killen har vunnit 3 race på fyra säsongen med nummer1-teamet.
Den enda med sämre vinststatistik(av de som vunnit race) är checa.
Jag tror iofs inte rossi vinner båda de två sista racen, men han tar estoril, och han hamnar säkert på pallen på valencia.
Hayden ska vara glad om han får en pallplats på ett av racen..

oFFkeFF skrev:
2490592 Sannolikheten att Hayden vinner ett race är ganska liten. Killen har vunnit 3 race på fyra säsongen med nummer1-teamet.
Den enda med sämre vinststatistik(av de som vunnit race) är checa.
Jag tror iofs inte rossi vinner båda de två sista racen, men han tar estoril, och han hamnar säkert på pallen på valencia.
Hayden ska vara glad om han får en pallplats på ett av racen..

Håller fullständigt med dig i ditt resonemang! :tummenupp
Men som sagt, trots att Hayden kommer vara byxis, köra som en kratta, kanske inte vinna, och Rossi kan vi säga tar iaf EN seger, så kommer det (tyvärr eller tack och lov) hålla!

Dr.Bike skrev:
2490590 HAHA! Kvasi!
Not!
Kolla din egen text göbbä! :D Närå, visst ser det öppet ut, men alla tycks vilja tro att om mästerskapstiteln står helt öppen så SKA den bara (naturlagsmässigt) tillfalla Rossi junior.

Du slirr ju på målet själv, och jodå, även JAG kan inse att Rossi KAN vinna detta. Men preciiiis som du säger: Hayden KOMMER köra som en tok!
Vilket kommer räcka TROR jag! ;)
Visst, din gissning är lika bra som min.

Jag tror Rossi, men hoppas på Hayden.
Det som möjligen skulle kunna tala för Hayden är att om det drar ihop sig så KAN Peddo kanske köra för sin team-kamrat. Tråkigt sätt att vinna, men bägge är klara för HRC-Repsol som nog gärna vill ha titeln tillbaka.

F.ö. Eldstorm - du har så rätt! Gillar ditt nick, din hoj och ditt inlägg :tummenupp

Dr.Bike skrev:
2490690 Precis vad jag försöker säga, utan aggressioner...
Varför skrev du inte det från början då istället för underliga inlägg baserade på en hemsnickrad sannolikhetskalkyl kryddad med Hondakärlek?
Roadracing är först och främst en psykologisk sport och vem som kört och agerat med mest självförtroende de senaste racen är uppenbart för alla som ser på. Hayden visar alla tecken på att han inte är där mentalt för att kunna klara av Rossi.

Gustav O skrev:
2490830 Varför skrev du inte det från början då istället för underliga inlägg baserade på en hemsnickrad sannolikhetskalkyl kryddad med Hondakärlek?
Roadracing är först och främst en psykologisk sport och vem som kört och agerat med mest självförtroende de senaste racen är uppenbart för alla som ser på. Hayden visar alla tecken på att han inte är där mentalt för att kunna klara av Rossi.

Varför måste alla tycka lika och varför måste analysen vara "rätt och godkänd" av alla som vet nåt?
Är debatten som konstart utdöd? Måste vi ha samma tankemall, och ffa: Ni som vet nåt, lär oss som inte vet nåt då utan att misstycka för att vi tänker fel. Nu vågar man ju inte tycka och tro nåt.

Dr.Bike skrev:
2490881 Varför måste alla tycka lika och varför måste analysen vara "rätt och godkänd" av alla som vet nåt?
Är debatten som konstart utdöd? Måste vi ha samma tankemall, och ffa: Ni som vet nåt, lär oss som inte vet nåt då utan att misstycka för att vi tänker fel. Nu vågar man ju inte tycka och tro nåt.
Självklart får man tycka som man vill. Det jag tycker är ett "problem" med ditt inlägg är att det skrivs i en vetenskaplig ton där du konstaterar att Hayden har störst chans pga saker som är antaganden av dig och sedan ska du leka med tanken att vissa av dina fastslagna antaganden kunde vara fel. Eftersom vi inte vet hur det kommer gå så får man ju ge sin egen gissning. Jag vet inte mer än du men tycker att trenden i de senaste racen är för tydlig för att misstolkas, oavsett hur stort Hondahjärta man har. :)

Mitt inlägg är verkligen inte menat som ett sätt att trycka ner diskussionen eller vad fok tycker utan enbart ett sätt att slakta din argumentering. :D ;)
Det jag skriver i mina inlägg är mina åsikter och har ingenting med min moderatorroll att göra. De är inte mer värda än någon annas men jag brukar vara ganska envis med att framföra dem vilket kanske stör en del.

Last edited:
Gustav O skrev:
Det jag skriver i mina inlägg är mina åsikter och har ingenting med min moderatorroll att göra. De är inte mer värda än någon annas men jag brukar vara ganska envis med att framföra dem vilket kanske stör en del.
Banna honom bums :mad: :D

Närå, skoja bara. En kul tanke. Rossi och Hayden kör ihop i sin iver att vinna, och kraschar ut sig. Då blir det spännande :nicka

Bingo skrev:
2490931 Banna honom bums :mad: :D

Närå, skoja bara. En kul tanke. Rossi och Hayden kör ihop i sin iver att vinna, och kraschar ut sig. Då blir det spännande :nicka
Nähh. För då får Hayden ännu mer fördelar och det gillar vi nte här på mitt forum. :mad: ;)

Gustav O skrev:
2490936 Nähh. För då får Hayden ännu mer fördelar och det gillar vi nte här på mitt forum. :mad: ;)
Hmmm, stämmer ju faktiskt. Men så här då. De krokar ihop, vurpar men Rossi reser sig och går i mål som femma. Då får han 235 p. Melandri vinner. Då blir ställningen:

1. Hayden 236 p
2. Rossi 235 p
3. Melandri 234 p

Det skule skapa förutsättningar för ett tätt sista race.

Bingo skrev:
2490942 Hmmm, stämmer ju faktiskt. Men så här då. De krokar ihop, vurpar men Rossi reser sig och går i mål som femma. Då får han 235 p. Melandri vinner. Då blir ställningen:

1. Hayden 236 p
2. Rossi 235 p
3. Melandri 234 p

Det ser bra ut.

sandstream skrev:
2490269 Om några år är det bara kalenderbitare som du och Chris Ash som kommer ihåg säsongen, alla andra minns bara att Hayden vann :D
Jaså, tror du det? Vet du vad jag tror? Att om ett par år kommer sådana som du att prata om Hayden som den mest ovärdige världsmästaren genom tiderna, på samma sätt som ni nu talar om Kenny Roberts JR och Alex Criville.

Bingo skrev:
Och då kommer vi att påminna dig om att du röstade på Rossi i pollen :pannkyss
Som sagt, jag har sedan Malaysia varit övertygad om att Rossi tar sin 6:e raka titel i stora klassen så det får du gärna påminna mig om :)
Men skulle Hayden vinna blir jag gladare eftersom det kommer att svida något enormt hos en del här på SH :D

Bingo skrev:
2490942 Hmmm, stämmer ju faktiskt. Men så här då. De krokar ihop, vurpar men Rossi reser sig och går i mål som femma. Då får han 235 p. Melandri vinner. Då blir ställningen:

1. Hayden 236 p
2. Rossi 235 p
3. Melandri 234 p

Det var en önskedröm som heter duga. Skulle bädda för oöverträffad hype/spänning i Valencia. Men tyvärr lär det inte spela någon roll hur många tummar man håller för att det ska inträffa. Dock vore det ju både lämpligt och på sin plats att Hayden nollar.

Teddy skrev:
2491223 Jaså, tror du det? Vet du vad jag tror? Att om ett par år kommer sådana som du att prata om Hayden som den mest ovärdige världsmästaren genom tiderna, på samma sätt som ni nu talar om Kenny Roberts JR och Alex Criville.
Skillnaden blir väl att Hayden faktiskt körde hela säsongen mot den just då i särklass bästa föraren.
Criville tog sin titel året efter Doohan slutade.
Roberts tog sin titel Rossis första år.
Det gör iaf att jag kommer att värdera deras titlar lägre än Haydens eventuella i år.

Nyteknik skrev:
2491248 Det var en önskedröm som heter duga. Skulle bädda för oöverträffad hype/spänning i Valencia. Men tyvärr lär det inte spela någon roll hur många tummar man håller för att det ska inträffa. Dock vore det ju både lämpligt och på sin plats att Hayden nollar.
Ännu "roligare" vore om Hayden tryckte av Rossi i sista kurvan, som Rossi gjorde med Sete på Jerez 2005, och vann sista racet och därmed säkrade titeln.
Vilket sjukt liv det skulle bli :D

Last edited:
sandstream skrev:
2491249 Skillnaden blir väl att Hayden faktiskt körde hela säsongen mot den just då i särklass bästa föraren.
Exakt! Till skillnad från Hayden så var Kenny Roberts JR och Alex Criville bäst. De var de bästa förarna under de år de tog sina titlar.

Teddy skrev:
2491267 Exakt! Till skillnad från Hayden så var Kenny Roberts JR och Alex Criville bäst. De var de bästa förarna under de år de tog sina titlar.
Ja, så kan man också se det :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...