Rookieklasser på knudan i augusti?

Nej det skall annonseras på Roadracing.se när det blir klart.

Diablo: Ni fick era race på B-tävlingen, det är därför Eva funderar på att stryka klasserna under SM-helgen.

Njaaa, stämmer detta? Ryktet florerade redan innan B-racet/Endurancet och vi frågade Eva på plats om det var risk att de skulle stryka Rookie-klasserna under SM. Då avfärdade hon dessa rykten. Om det blivit ändrat sedan dess har jag ingen aning om, men det hoppas jag inte.

Putterossi skrev:
Njaaa, stämmer detta? Ryktet florerade redan innan B-racet/Endurancet och vi frågade Eva på plats om det var risk att de skulle stryka Rookie-klasserna under SM. Då avfärdade hon dessa rykten. Om det blivit ändrat sedan dess har jag ingen aning om, men det hoppas jag inte.

Det är inget rykte, alla klasser är spikade på SM 5 utom R600/1000, om det är av andra skäl än att de eventuellt stryks har jag dock ingen aning om.

Chris Ash skrev:
Gå in på Roadracing.se anmälningsfunktion

" För R600/R1000-förare: Det är ännu ej klarlagt hur klasserna Rookie600/Rookie1000 kommer köras på Knutstorp. R600/R1000-förare kan tills detta har blivit klarlagt ej ännu anmäla sitt deltagande till Knutstorp genom anmälningssystemet utan kommer ev. ges möjlighet till detta senare."

Chris Ash skrev:
Det är inget rykte, alla klasser är spikade på SM 5 utom R600/1000, om det är av andra skäl än att de eventuellt stryks har jag dock ingen aning om.
Du har PM om 5 minuter

Nå, jag mailade frågan till Eva och fick följande svar, sen är det väl fritt att tolka:

"R600 och R1000 kommer att köra i augusti på Ring Knutstorp."

Diablo skrev:
Nå, jag mailade frågan till Eva och fick följande svar, sen är det väl fritt att tolka:

"R600 och R1000 kommer att köra i augusti på Ring Knutstorp."
Finns inget oklart i det svaret! Tack! :tummenupp

Nr:18 skrev:
Finns inget oklart i det svaret! Tack! :tummenupp
Jag tolkar det tyvärr som att 250SP inte får vara med på Knutstorp den här gången heller. Men jag hoppas att jag har fel!

Med "heller" tänker jag på att det inte var någon liten B-klass på deras B-race. På SM har vi alltid varit med men om diskussionerna går om att minska antalet klasser så ligger vi ju rätt så illa till eftersom vi då är den enda kvarvarande supportklassen förutom 125jr och 600std som jag utgår från är självskrivna klasser.
Sen kan man visst köra med 250R men den klassen klarar kanske inte 30 förare till...

Torkel skrev:
Jag tolkar det tyvärr som att 250SP inte får vara med på Knutstorp den här gången heller. Men jag hoppas att jag har fel!

Jag vill bara förtydliga mig lite snabbt... Jag ställde frågan "kommer Rookie-klasserna att köras på Knutstorp?" och fick då ovanstående svar. Huruvida detta påverkar 250SP är jag inte rätt person att svara på, det tolkar nog ni bättre än jag.

det är alltid kass när någon klass måste stryka på foten av någon anledning
jag vet hur sur jag blir om det inte blir någon R1000-klass

Det var tur det. Vänner ska flyga över från England för att titta när jag vinglar runt. Vore lite avslaget om man inte fick köra.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!