Rookie på bike week!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Så vilka kommer köra!?

Jag gör min debut och är sjukt nervös. Hoppas kunna kvala in. Men de verkar vara ett tufft startfält i årets rookie 1000.:tummenupp

Ös på me tips till en som inte vet hur de går till. I depån får man själv välja plats? lr blir man tilldelad 1 då man skulle fylla i hur stor plats man behövde.

Nått man bör tänka på? Besiktning, besiktar man HELA sin utrustning? Och ska man då besikta båda uppsättningarna direkt. Lr kan man besikta sin andra efter man kraschat?

Fan va kul de ska bli :banana:banana:banana
 

Kim_600RR

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
där jag somnar
Hoj
honda -08
när är det? måste fan ha missat det:va ska dit o köra på kvälls träningarna iaf... illa, hinner man ju inte snickra ihop hojen för tävling...

Har för mig att man får välja plats inom ett visst område som är tilldelat rookie klassen. Är dock inte helt 100....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ta med hojen och hjälmen till besiktningen. Ta av underkåpan från hojen men ha med den. Kom ihåg mc-id. Skinnställ och resten av utrustningen behövs troligen inte.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Jag ska tjyvträna genom att köra REC några dagar innan! Därefter ska jag drick öl så att jag blir stursk ...

Förhoppningsvis finns därefter ingen tid kvar till att bli nervös på:)

Jag har alltid kommit sent till depån så jag har fått ta den plats som blev kvar ... den ytan jag ritade in på anmälan att jag ville ha var inte direkt uppdukad ... åk dit i tid om det lugnar nerverna!

Kul ska vi ha i.a.f!

\m/
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Jag tror han hoppas på 1.09
Får han bara nya suler på gixern så kan det nog gå. Lätt 1.10 i alla fall.

Jösses. Jag tror att han o jag tog licens samtidigt. Men han verkar ha eld i baken om han åker 1:09. :hojraket (Eller så kanske han haft förmånen att få träna i torrt fler än noll gånger i år :död )
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Finns det ingen som vill fightas med mig i botten då? E det skyltat på plats vart anmälan och besiktning är nån stans?

Så som jag känner mig nu (satans ryggont) så e jag lätt med om att fightas om sista platsen, bara nån hjälper att lyfta upp mig på hojen så skall jag nog fan försöka köra iaf, tar med mig flytande bedövningsmedel om det inte skulle funka :tungan
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jag siktar pa 1.09 tider. Men svart att forutspa... Kval kommer jag kora me gamla sulor och satta pa nya till race. Lite nervos for just starten... E skit dalig pa den.

Jösses. Jag tror att han o jag tog licens samtidigt. Men han verkar ha eld i baken om han åker 1:09. :hojraket (Eller så kanske han haft förmånen att få träna i torrt fler än noll gånger i år :död )

Satte mig pa en sporthoj forsta gangen, under licensen pa sviesta i varas. Sen har de blivit ca5 dagar pa gallerasen.
 
Last edited:

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Jag siktar pa 1.09 tider. Men svart att forutspa... Kval kommer jag kora me gamla sulor och satta pa nya till race. Lite nervos for just starten... E skit dalig pa den.



Satte mig pa en sporthoj forsta gangen, under licensen pa sviesta i varas. Sen har de blivit ca5 dagar pa gallerasen.


Starten kommer gå bra stekarn, ska försöka komma förbi och kika!
Lycka till.
:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vilken dag går R1000?
SO kör dubbla race för alla klasser så vi kör race både lördag och söndag.

Nädå, det e samma. Fast ramen e ny. Så enligt MCID ny hoj. Men samma klant som kör *fniss*
litet smakprov
Skönt att se att du är igång igen.
(Tänk på att köra extra sakta bara, iaf de första 4-5 tävlingarna ;))

Såg din hoj på Falken och mådde nästan fysiskt illa :död
 
Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Så som jag känner mig nu (satans ryggont) så e jag lätt med om att fightas om sista platsen, bara nån hjälper att lyfta upp mig på hojen så skall jag nog fan försöka köra iaf, tar med mig flytande bedövningsmedel om det inte skulle funka :tungan

Vad har hänt? jag fick ju bildbevis häromdagen på att du var snabbare än någonsin!!! har du blivit gammel eller har du vurpat??

\m/
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top