Rookie 2015

Rookie 1000 #42. Börjar vara dags att göra premiär som 52-årig gubbe. Målet är att ha kul, utvecklas, köra om så ofta jag kan och hitta någon att fajtas med i bakre delen av startfältet.

Sjukt kul att det blir av i år Juha!
Vi kommer få förbannat kul på banorna under 2015

På två helger har du sparat in pengarna om du köper en 1års prenumeration från mylaps
http://www.mylaps.com/en/products/bike-flex-subscriptions/608

Ledsen att behöva leka besserwisser Linool...
Den transponder du länkade till är för motocross och enduro etc. Max hastighet 120 kmh.

Rätt länk för racing är den här: http://www.mylaps.com/en/products/bike-transponders-rechargeable-en/177
Dvs det behövs tre helger för att tjäna in hyrkostnaden.

Kollade på MyLaps sida nu.
Har man tänkt köpa en transponder kan det vara värt att prenumerera ett år
och vänta på ett nytt system som de verkar ha på gång. X2 heter det, och verkar kunna förmedla väldigt mycket mer än bara rena varvtider. Men förstår jag det rätt måste även banägarna uppdatera sina system,
vilket säkert kan ta ett eller ett par år.

Ledsen att behöva leka besserwisser Linool...
Den transponder du länkade till är för motocross och enduro etc. Max hastighet 120 kmh.

Rätt länk för racing är den här: http://www.mylaps.com/en/products/bike-transponders-rechargeable-en/177
Dvs det behövs tre helger för att tjäna in hyrkostnaden.

Kollade på MyLaps sida nu.
Har man tänkt köpa en transponder kan det vara värt att prenumerera ett år
och vänta på ett nytt system som de verkar ha på gång. X2 heter det, och verkar kunna förmedla väldigt mycket mer än bara rena varvtider. Men förstår jag det rätt måste även banägarna uppdatera sina system,
vilket säkert kan ta ett eller ett par år.

Vet inte om det är exakt det systemet men det har varit uppe innan dock med en stooor kostnad för banägaren så att det blir någon uppdatering det närmaste är inget man kan förvänta sig.

I det systemet skulle allt finnas med, split-tider, plus och minus-tider osv. om bara föraren uppdaterade sin utrustning men som sagt, dyrt.

Vet inte om det är exakt det systemet men det har varit uppe innan dock med en stooor kostnad för banägaren så att det blir någon uppdatering det närmaste är inget man kan förvänta sig.

I det systemet skulle allt finnas med, split-tider, plus och minus-tider osv. om bara föraren uppdaterade sin utrustning men som sagt, dyrt.

Ja, kan tänka mig att det är dyrt.
Och förmodligen tar det minst några år innan svenska banägare tycker att det kan vara dags att uppdatera.

En annan grej jag hörde angående transponder kom från en äldre herre jag delar garage med.
Han kör veteran/classic racing och hade varit nånstans i Europa på ett race
där transpondern bestod av en typ tejpremsa man klistrade fast på hjälmen???
Nån som hört nåt om ett sånt system?

Last edited:
Det blir Rookie 600 och kanske ett inhopp i R1000 oxå så Juh@ får en match oxå :D :banana

Inte helt omöjligt att jag ger mig på något race iår... ska bara få upp lite fart och fatta tillräckligt med mod :)

Ähh... alldeles för många säger, jag ska bara få upp farten.
Så sa jag med... men sen struntade jag i det, fixade licensen och anmälde mig.
När den delen är klar så är det bara att packa grejorna och åka iväg när det är dax, resten löser sig självt.
Det är för skoj för att låta bli. :yoparty

Last edited:
När den delen är klar så är det bara att packa grejorna och åka iväg när det är dax, resten löser sig självt.

Precis så är det! Blev varvad av precis allihop under mitt första race. Topp3 varvade mig två gånger. Hade skitkul ändå. Nu blir jag ens inte sist längre, farten kommer av sig själv när det är race. :yoparty

Du har så rätt, men jag håller mig i Speedster ett år till! Det är roligare att fightas i mitten än att ligga sist...

R600 #72

Gasar vidare 2015, blir hel säsong i R600 i år istället för halv R1000 och halv R600 som förra året. Hoppas på att kunna vara med kriga på övre halvan iaf. :)
Snart dags att gasa ! Hur många känner att de har koll på Anderstorp? :)

//
Jonas Eriksson R600 #72

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2