Rookie 2015

@Lokatobbe
Du placerade dig ju inom topp 5 förra året dvs automatisk uppflyttning.
Dvs du är inte tillåten att köra Rookie600 längre eller missar jag några nya regler?

Anderstorp?! :va

Jorå, jag passerade SBKONE när en kompis skulle mappa hojen där, så jag har allt full koll på Anderstorp.
Rykten har även gjort gällande att det ska ligga en bana i närheten.
Tror jag. :tummenupp

Anmälan till Anderstorp öppen i ta.svemo.se!!!

Har anmält mig i rookie 1000 ��

Finns det någon roadracing for dummies guide där ute någonstans? Hur gör man, vad gör man, vad kostar det i runda slängar? Förstått att man ska göra alla smc stegen för att skaffa licensen dock. Duger min z800 för dom stegen eller är det 600 räser som gäller ?
Har vi några prova på bandagar där man kan släpa med sig egen hoj?

Nu kanske det fanns en bättre tråd någonstans att skriva i men jag chansar på denna

Har inga hojvänner så det blir självpepp om man ska lyckas genomföra något.

Finns det någon roadracing for dummies guide där ute någonstans? Hur gör man, vad gör man, vad kostar det i runda slängar? Förstått att man ska göra alla smc stegen för att skaffa licensen dock. Duger min z800 för dom stegen eller är det 600 räser som gäller ?

Nu kanske det fanns en bättre tråd någonstans att skriva i men jag chansar på denna

Man behöver inte alls gå alla SMC steg för att ta licens och börja tävla. Du behöver inte ens köra en kurs där. Man anmäler sig till en licenskurs, det brukar gå bra att köra med sin gathoj på kursen. Därefter är man behörig att anmäla sig till tävlingar och delta i licensträningar.
Licenskurser arrangeras av till exempel Falkenbergs MK, Linköpings Motorsällskap och Anderstorp Racing Club.

Såpass. Antar att det inte är en nackdel att gå dom dock.
Linköping ligger ju rätt bra geografiskt så det ska jag kolla på

Premiär för mig i rookie på Sviestad i slutet av juni såvida inget oförutsett händer tills dess. #41

På Gelleråsen är jag med och slåss i Rookie 1000 istället för Speedster cup! :yoparty

Vi ses!

Kolla Speedster Cup forumet. Där finns en massa läsning.
Och en massa nya vänner.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!