Rookie 1000

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Enligt mycket säkra källor är T-bag nu anmäld till Rookie 1000 till nästa helg:-) 30/31 Juli. Jag skulle vilja ner o heja på han en dag iaf:tummenuppKanske smartast första dagen:va Medans Bagen och Hojen är hel:D

kval mellan 11.25-11.55 och racen går 16.00 både lördag och söndag.

Mjo, hade tänkt fixa till en bra kvaltid så vem vet.. rejshelgen kanske tar slut på första flygande... ;)

Ska vi dra ihop en lördags expedition?
Skulle vara jävligt kul. :tummenupp

Lär bli söndag för en annan om det är väder, och T-Bag fortfarande är med i gamet (ta i trä x1000 :hihi).

Åka till Karlskoga imorrn då?

Mjo, vädret växlar fram o tebax. Igår såg det lovande ut, idag ser det sämre ut. Glad om jag slipper debutera i regn.

uppiliupp!

Hur gick kvalet? Rejset? Är förare och mtrl helt? Blir det kval och tävling imorgon?

Rapporter från någon:tummenupp

Vädret verkar bli okej imorrn, skall vi åka hoj ner och kolla? Alt styra upp med bil ner? Vilken tid skall vi åka?(Så jag vet hur hårt jag vågar festa..) Vet någon vad inträde till eventet är? Öppen depå antar jag det är:)

Vilka är på?

1)Sportis

Last edited:
Jag har inget för mig och Impi kanske hänger på beroende på tiden vi åker.

1)Sportis
2)Soka
3)Kasken

Last edited:
uppiliupp!

Hur gick kvalet? Rejset? Är förare och mtrl helt? Blir det kval och tävling imorgon?

Rapporter från någon:tummenupp

Vädret verkar bli okej imorrn, skall vi åka hoj ner och kolla? Alt styra upp med bil ner? Vilken tid skall vi åka?(Så jag vet hur hårt jag vågar festa..) Vet någon vad inträde till eventet är? Öppen depå antar jag det är:)

Vilka är på?

1)Sportis

Jag skrev i en annan tråd, men vi är fortfarande kvar båda 2. T-påsen kvalade in på 18;e med 1.11.9. Neonman kvalade in som 4;e med 1.09.2. Om 30 minuter startar racet, så efter det så får vi återkomma om det blir nått åka imorrn. För NU D-LAR!!!

Jag skrev i en annan tråd, men vi är fortfarande kvar båda 2. T-påsen kvalade in på 18;e med 1.11.9. Neonman kvalade in som 4;e med 1.09.2. Om 30 minuter startar racet, så efter det så får vi återkomma om det blir nått åka imorrn. För NU D-LAR!!!

Både jag och neonmannen överlevde dagen.. ;)

Fast det gjorde inte min usb-sticka..... mitt kväll nöje skulle bli att analysera racet.. men det var nått som rasla till på väg ut ur depå och det var nog usb-stickan som försvann nånstans på gelleråsen.. MEN jag hittade usb kablen till mobilen när jag leta i min väska så jag kan komma ut på nätet, trodde jag glömt den hemma.. :)

Fick tjärringstopp i starten efter jag skulle ta igen min urusla start jag gjorde på warmupen = SIST IVÄG!!!!"#!"

Så istället för att sitta och tuffa på 11-12 tider som jag hade tänkt så blev det en massa omkörningar osv... men kom upp på 17:e plats till slut och satte nytt PB 1:11.39.

Neonmannen blev 4:a till slut. Han är inte långt ifrån pallen!!

Ny dag imorrn nya PB att sätta och försöka revanschera den usla starten som jag gjorde idag.

1 upp från kvalplats tepåsen, rocknroll! Neonmannen verkar rask...Lycka till imöra boys!

Till skillnad mot T-påsen så gjorde jag en hyfsad start, men bromsade åt helljucka för tidigt in i Trösen. Tappade 4 placeringar på detta. Fick lov att jaga som en liten galning för att komma ikapp. Lyckades ganska så väl med det och fick tillbaks min 4;e plats och gick i mål endast 3.5 sekund från 3;dje platsen. Om man ändå kunde fått vart med där framme från början :huvet.
Jaja, både jag och Påsen får ett nytt försök imorrn att bättra oss. Hoppas ni kommer förbi och tjoar på oss.

Resultat

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...